לתרומות לחץ כאן

גר קטן שלא ידע שעשו לו גיור והתגייר מעצמו שלא כהלכה האם יכול למחות?

שלום.רציתי לישאול זה אני שברוך ה' עזרתם לי מאוד ברמות שאי אפשר לתאר. מעניין אותי לדעת עוד דין אם גר קטן בזמן שלו ידע את ההלכה עליו שפשוט יכול או למחות או לקבל עול. פשוט רצה להיות יהודי ועשה גיור לחומרא מלכות שמיים עול תורה וטבילה בלי הטפה כי עשו שהיה קטן. שאלתי משום שזה עירבוב בדינים האם גם בדין כזה עלה לו הגיור חומרא. וזה כבר לו משנה הדין של הגיור הקודם. או שעדיין יש משמעות בראשון ועדיין יש בחירה עם לקבל או למחות.

תשובה:

שלום רב,

לא. במקרה כזה כבר לא יוכל למחות משום שהוא מרצונו החופשי לאחר שנעשה גדול החליט שהוא רוצה להיות יהודי. הוא כנראה לא ידע דעשו לו גיור בעודו קטן ולכן רצה להתגייר מיד עם היותו גדול, וגילה בדעתו שהוא רוצה להיות יהודי, לכן הגיור הראשון שנעשה לו תופס. נכון שלא עשה הטפת דם ברית, אבל הסיבה היא לא משום שלא רצה להתגייר, אלא מסיבה כלשהו לא עשה הטפה, לכן לא יועיל לו אח"כ למחות, והגיור הראשון שנעשה מועיל עבורו.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. מדובר שהוא כן ידע. שעשו גיור פשוט לו ידע מה ההלכה וחשב שלא עלה מישום שלא קיבל בגיל 13. (שלא ידע ביכלל לכן לו קיבל) ולא עשה הטפה מישום שעשו לו בגיור שהיה קטן. אז כאן מה הדין. תפס? הגיור הראשון למה אני שואל כי עוד לו ידע דינו. שיכול לימחות או לקחת.?

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל