שלום כבוד הרב,
למדתי שדבר של תערובת חמץ אם הוא נפסל מאכילת אדם אך עדיין ראוי למאכל כלב מותר להשהותו בפסח ולהינות ממנו. אך אסור לאוכלו.
אם כן, תריאקה, שזה תערובת חמץ אך ראוי למאכל אדם – איך בכלל הרמב"ם אומר שמותר לקיימו בפסח רק שאסור לאוכלו?
תשובה:
שלום רב
הכלל הוא, שדבר שאינו נחשב מאכל הופקע ממנו דין חמץ, אלא שכאשר אתה אוכל אותו נעשה דין "אחשביה" החוזר ומגדיר אותו כאוכל, ולכן התריאקה הזו שנעשית רפואה ואינה מיועדת למאכל, הופקע ממנה שם אוכל ומותר להשהותה בפסח, ראה כאן בהרחבה רבה בענין.
אבל כבוד הרב יתקן אותי..ידוע לי שאין דין של "אחשביה" בתערובת.. לא?
לא ידוע לי על דעה כזו.
השאר תגובה