לתרומות לחץ כאן

מה עושים עם הליכי גירושין

בס"ד
שלום וברכה,
לאחר החלטתי להתגרש, אישתי פנתה לעו"ד שהקדימה אותי בפתיחת תיק: 1- {29.11.15} בבית המשפט לעינייני משפחה: תביעה רכושית (פירוק שיתוף, איזון משאבים, דמי מזונות וכו'), 2- {03.12.15} בבית הדין הרבני: תביעה לשלום בית, באשר אני רציתי שוב ועוד לתת הזדמנות לפיוס, לא פתחתי תיק.
נפגשנו כבר בבית הדין עקב בקשתה, עם המלצה להמשיך תהליך שלום בית אבל ללא הצלחה כלל! כרגע אנחנו פרודים ..ורצוני להתגרש ממש. מה אני יכול לעשות מבחינת הלכתי וכנראה חוקי..לאן ולמי לפנות? האם אני יכול לפתוח תיק גירושין בבית הדין כאשר היא כבר פתחה תיק בבית המשפט?
תודה ובכבוד רב

תשובה:

שלום רב,

עפ"י החוק לא ניתן לפתוח תיק בבית הדין הרבני ולדון על הרכוש. זה ככל הנראה ידון בבית המשפט לענייני משפחה, אלא אם כן היא תתעשת ותסכים לפנות לבית הדין הרבני. תיק השלום בית שהיא פתחה למעשה לא יידון כלל, משום שבית הדין יתרשם שאין לה כל כוונה לשלם בית אמיתי אם במקביל היא פתחה תיק בבית משפט. עצם הגירושין עצמם כמובן יידונו בבית הדין הרבני, וכך גם הנושא של הכתובה. כלומר, אם תוכיח שהיא זו שגרמה לפירוד, ואין בדעתך לתת גט עד שהיא תוותר על הכתובה, יתכן שתוכל לעשות זאת.

בנוסף, בדרך כלל ישנם איזונים שנעשים בעקבות ההחלטות של בית המשפט לענייני משפחה. כלומר, אם ההחלטה שם תהיה לרעתך ברמה כזו שעפ"י דין התורה מגיע לה פחות, זה יקוזז לה מכספי הכתובה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל