לתרומות לחץ כאן

דין ודברים על תשלום חוג התעמלות

ביתי למדה בחוג התעמלות ושילמנו מראש על שנה שלימה, לקראת סוף השנה ביתי לא ידעה בדיוק מתי מסתיים השנה האם נגמר השנה, שאלה את המדריכה כמה זמן נשאר לה והיא אמרה (המדריכה) שברגע שיסתיים המנוי יתקשרו אליכם, קבלנו עכשו טלפון מהמרכז והם דורשים על 2 חודשים נוספים תשלום משום שנגמר המנוי, ברגע שנודע לנו שנגמר המנוי הפסקנו לשלוח לחוג, האם אנחנו צריכים לשלם על 2 החודשים כי אם היינו יודעים לא היינו ממשיכים

תשובה:

שלום רב,

במקרה שבאמת המדריכה היא התובעת או שהעבירה את המסר למי שתובע, שאין ענין להורים להמשיך מעבר לשנה ,אי אפשר לחייב את ההורים .(כמבואר בש"ך סי' שלה סק"ג ושער משפט שם) מאחר שההורים גילו דעתם שאינם רוצים שהבת שלהם תלמד בשכר יותר משנה, מי שהמשיך ללמד אותה אחרי השנה יש לו דין של המלמד בן חברו שלא מדעתו על מנת לקבל שכר.

העובדה שההורים המשיכו לשלוח את הילדה, אין בכך כל גילוי דעת שהם רוצים שהיא תמשיך תלמד, שהרי הם חשבו שלא נגמרה השנה. וגם  התובע ידע שכן הוא .מכיוון שהוא הבטיח להם שיתקשר כשתיגמר השנה ולא התקשר.

כמובן שאני מתייחס כאן לשכר הלימוד  מהזמן שההורים גילו דעתם .וגם לא נתברר מתוך השאלה אם באמת היה גילוי דעת או שסתם הילדה שאלה אם נגמר השנה ואז אפשר שהבינה המדריכה ששואלת כן כדי לשלם על השיעורים של אחרי השנה. ובמקרה כזה ההורים חייבים.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל