בס"ד.
שלום,
אני מנסה לאתר מקור לכך שכל דבר שניחא ליה או לא ניחא בפסיק רישא קובעים לפי מנהג העולם ולא כל אחד מה שהוא נוח לו בדבר או לא אלא לפי נוחות של רוב בני האדם.
אודה לעזרתכם.
ערן.
תשובה
אינני יודע. מה שכן, ברור שדבר שביום חול אתה מעוניין בו, זה שאתה מוכן לוותר עליו מחמת דיני השבת, לא יהפוך אותו לפסי' רישא דלא ניחא ליה. למשל, צג דיגיטלי במקרר שביום חול נחשב לשיכלול ונוחות, לא יהפוך בשבת לפסיק רישא דלא ניחא ליה, למרות שאני מעוניין בשבת שיהיה כבוי כדי שאוכל לפתוח את דלת המקרר, וכך גם באור הנדלק על ידי חיישן בחדר מדרגות ועוד ועוד.