שאלה:
אני מנסה להבין פה את הגדר של "כופה כלי" על צואה בשבת.
לו יצויר שיש בשבת צואה ואין אפשרות להזיזה ולהוציאה החוצה,
האם בכהאי גוונא, מותר יהיה לקחת כלי לצורך כך ולכפות על הצואה (דהיינו לקיחת כלי לצורך מוקצה),
או שזה רק עם הכלי הגיע לידיי בהיתר (למשל: הייתי צריך את המקום שבו היה כלי), רק אז מותר לי לכסות את הצואה?
תשובה:
מותר גם לקחת כלי לצורך זה, כך מבואר במשנה ברורה בסי' שח ס"ק קלה, שהחידוש כאן הוא שלא פוסקים כמאן דאמר "אין כלי ניטל אלא לצורך דבר הניטל".
יום נעים.