לתרומות לחץ כאן

הדלקת נרות קידוש והבדלה בית חילוני ובבית כנסת

שאלה:

שלום וברכה,
אשמח לשאול כמה שאלות בנושא השבת:

1.אני גרה אצל ההורים ועד עכשיו התרגלתי לברך על נר שבת לפני שאמא שלי מדליקה, הבנתי שזאת ברכה לבטלה כי רק היא צריכה לברך ואני יכולה להדליק בלי ברכה,
א.האם אני יכולה להדליק בלי ברכה באותו מקום שהיא הדליקה או שאני חייבת להשים נר בחדר שלי? (חשוב לי לקיים את המצווה ואני לא רוצה להפסיקה עכשיו)

ב.אמא שלי נוהגת להדליק ממש בדקה האחרונה (ואפילו לפעמים יוצא דקה שתיים אחרי) של זמני הדף מידע השנתי של כניסת שבת ואין לי אפשרות לגרום לה להדליק יותר מהר כי לפעמים היא מחוץ לבית בשישי ומגיעה קצת לפני כניסת שבת וכל מה שהיא צריכה להספיק מתרכז לזמן ממש מועט כך שאני לא רואה אפשרות לשמוע את הברכה ממנה ורק אחרי זה להדליק מה לעשות במצב כזה בכדי לא להפסיד את המצווה?

2.כבר שאלתי בעבר שאלות בנושא אני רק רוצה להיות בטוחה:
אבא שלי מברך על היין בשבת הוא חילוני לגמרי (ותיארתי אז שאין תנאים מתאמים בכדי להגיד שהוא יכול להוציא אותי לידי חובה) אם אני לא מתכוונת לצאת לידי חובה בברכה שלו ואני בעצמי מברכת על רביעית ושותה (מבלי שהוא יפגע הוא בכלל לא שם לב) האם זה בסדר? (בעבר אמרתם לי כאן שבסדר לעשות כך).

3.במוצא שבת אני בדרך כלל הולכת לערבית בבית כנסת, ובעזרת הגברים למטה עושים הדבלה מיד לאחר התפילה, ואני נמצאת בעזרת נשים למעלה , אני לפני לוקחת את העשב של המיני בשמים ומריחה ואני רואה משם את הנר שמדליקים האם זה בסדר?

כשהם מברכים בדרך כלל יש שם קצת נשים האם אני צריכה לברר שהגברים מתכוונים להוציא אותי לידי חובה? או שזה מובן מאליו שהוא מתכוון להוציא את כל מי שבא לבית כנסת ואין צורך?

תודה רבה.

תשובה:

שלום וברכה

1. א. את יכולה להדליק בלי ברכה באותו מקום בו היא מדליקה.

ב. הזמן בלוח הוא בין עשרים לארבעים דקות לפני השקיעה, לכן, חשוב שלא לאחר, אבל גם אם היא איחרה בדקה שתים עדיין מותר להדליק. אם אתם ספרדים אל תדליקי לפניה כי אז היא לא תוכל לברך. אבל כן לעודד אותה שלא לאחר.

2. בסדר גמור, את מקדשת לעצמך וזה מצויין.

3. זה בסדר גמור ואת יוצאת ידי חובה בהבדלתם.

ברכה והצלחה

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל