שלום כבוד הרב.
ברצוני לשאול שאלה בנושא הגיור.
עברתי גיור לפני כ 10 שנים. גיור אורטודוקסי.
הצטרפתי לעם היהודי באהבה מלאה. אבל לא שמרתי מיד אחרי מצוות, תמיד ידעתי שאשמור במיוחד אחרי שתהיה לי משפחה.
ואחרי שהתחתנתי והקמתי משפחה התחלתי לשמור מצוות. האם יש ספק ביהדות שלי?
תודה.
תשובה:
שלום רב,
נראה שמעיקר הדין אין לך צורך בגיור נוסף. אולם בהחלט יש מקום להחמיר אם תרצי תפני שוב ונסייע.
מקורות:
נראה שמעיקר הדין אין לך צורך לעבור גיור נוסף, מאחר שבשעת הגיור התכוונת באמת להכנס לעם ישראל ולהיות חלק ממנו ולשמור תורה ומצוות, אלא שבדעתך היה שבנתיים לבלות עוד מעט ללא עול, אבל זה לא היה במחשבה שאינך מאמינה בצורך בקיום המצוות, אלא האמנת בצורך של כל יהודי בשמירת כל המצוות, ורק כאמור, בנתיים לבלות עוד מעט… לכן מעיקר הדין נראה שהגיור תפס. וראה עוד בשו"ת אגרות משה (יו"ד ח"א סי' קס, וח"ג סי' קו וקח).
בנוסף, מאחר שכבר היום את שומרת מצוות, ונשואה, ומן הסתם יצא לך להיות יותר מפעם אחת במקווה, ניתן לצרף את הטבילה הזו לדעת הסוברים שטבלה לנדתה מועיל בדיעבד לגיור שיועיל לך הגיור. (בשו"ע יו"ד סי' רסח הביא ב' דעות חלוקות בנושא.
ובתוס' ביבמות מה,ב ד"ה ומי הקשו איך יכול להועיל טבלה לנדתה, הרי לגיור צריכים שלשה. ובתירוץ השני כתבו שהעובדה שכולם יודעים היא טובלת לנדתה די בזה כמו שלשה.
(ללא קשר לשואלת) האם גויה שמקיימת מצוות כמו יהודיה וטובלת לנידתה נחשבת יהודיה ללא גיור כלל?
לפי התירוץ השני בתוס' שהובא כאן בתשובה, אם היא מקבלת על עצמה מצוות וכולם יודעים שהיא כמובן גם טובלת לנדותה, היא נחשבת לגיורת.
1. הם היא לא צריכה לקבל מצוות בפני שלושה?
2. האם זה מוסכם לדעת כל הפוסקים?
1. לא.
2. לא.
השאר תגובה