לתרומות לחץ כאן

האם מותר לי לסייע לחברה בתביעתה נגד בעלה?

שלום רב, מכרה שלי חרדית והיא עומדת להתגרש, היא מנסה לאסוף חומר נגד בעלה בטענה כי התעלל וגזל אותה, היא מתקשרת אליי להתייעץ ושאאתר לה כלים לחפש עליו עוד חומר (שמות וטלפונים,) אני מרגישה שאני לא רוצה לסייע לה כי אומרים שכשאתה עושה רע למישהו זה חוזר אליך ובדיעבד יכול להיות שאני אגרום לה לעשות לו רע ואני לא רוצה להיכנס ביניהם (אני לא שופטת.) היא נמצאת בתהליך משפטי ויש לה עו"ד. האם אני יכולה לסרב לפניות שלה באסרטיביות ולהגיד לה שאני לא מוכנה יותר לבדוק עבורה באינטרנט כל מיני מידעים (מהסיבה הנ"ל,) וכי תפנה רק לעורך דינה או שתחפש מחשב ותשובות במקום אחר ? יעצתי לה כמה פעמים לפנות לרב מסויים לייעוץ, אבל היא לא רוצה. היא טוענת שכבר התייעצה עם רבים. אני חושבת שהרב הזה מיוחד בגישה שלו (הרבה הומור שעוזר,) ויוכל לסייע בדבר מה ואולי אפילו להשכין שלום בית אבל היא מסרבת. תודה

תשובה:

שלם רב,

ראשית אני מתנצל על האיחור. משום מה השאלה נשכחה…

לדעתי המדד כיצד להתנהג אינו אמור להיות משופע מסיסמה כזו או אחרת. אלא תמיד יש לבחון את הדברים אם זה מותר או אסור. אם זה מה שנדרש ממני או לא.

עכשיו ננסה לנתח את מה שאת שואלת. מצד אחד, החברה רוצה עזרה ואת יכולה כנראה להגיש לה אותה. ואולי גם יש בזה מצוות "השבת אבידה" לסייע לעשוק ולהצילו מידי עושקו. אולם את כמובן שומעת משך הזמן רק צד אחד – את הצד של החברה. יתכן כמובן שהמצב הוא הפוך, ובכך את מסייעת לצד הלא צודק! אני כמובן לא אומר דבר. אבל ברור לי שאת לא יכולה להפוך לבית דין כדי לקבוע מיהו הצודק. בדיוק לשם כך נגשים שני הצדדים ביחד לבית הדין.

אגב, יש דיון מעניין בעצם הדיון על תקפיד עורך דין המייצג אפילו בבתי הדין. שהרי המשנה במסכת אבות אומרת: “אל תעש עצמך כעורכי הדיינים”. אבל זו לא השאלה כאן.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל