לתרומות לחץ כאן

איסור פילגש

האם לדעת אלה שאומרים ( רמבן וכו..)שאין איסור בפילגש זה נוגע גם לכהנת ? ואם כן מה חומרת העונש האם זה כרת או לאו או דרבנן ?ולפי הרמבם שיש איסור בפילגש למי שלא מלך מה האיסור?חלילה זה לא למעשה אלא סתם חשבתי בעניין של אם פונדקאית.

תשובה:

שלום רב,

אין לזה כל קשר לכהנת. בכל אופן, לדעת הרמב"ן יש איסור מדרבנן (ראה חלקת מחוקק אבה"ע סי' כו), ויש חולקים שאין זה ממש איסור דרבנן. אולם לדעת כולם, זה אסור, וכמו שראינו שחז"ל גזרו אפילו ייחוד בפנויה. ולדעת הרמב"ם בפשטות זה איסור דאורייתא, וגם בדעתו יש חולקים שזה איסור דרבנן.

בכל אופן, לא הבנתי מדוע זה קשור לפונדקאית. פונדקאית אינה זנות כלל. ואין בכך איסור. וגם מי שאסר זה לא בגלל איסור מוגדר, אלא שלדעתם זה נוגד את השקפת ההלכה.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. אז בעצם איסור כהנת וישראלית זה אותו איסור??כוהנת זה לא יותר חמור ?שהרי לפי הרמבם זה בעילת זנות??ומה האיסור , האם זה לאו או כרת?מה המקור אם אפשר??

  2. האיסור לדעת הרמב"ם הוא "לא תהיה קדשה" – איסור לאו. ראה בשו"ע שם סי' כו ובכל המפרשים שם.

    אין כל סיבה שיהיה הבדלים בין בת כהן לנערה ישראלית או לויה. בדבר אחד חידשה התורה שיש הבדל ביניהם. "ובת כהן כי תחל לזנות" כלשון הפסוק. אבל מדובר על בת כהן המאורסת למישהו, ואירוסין הכוונה היא שהיא גם קיבלה קידושין, ובעצם היא אשת איש. אז עושנה חמור יותר מסתם אשת איש שזינתה. בשאר הדברים אין כל הבדלים.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל