לתרומות לחץ כאן

הזמנת אורח לחתונה כשאינו מברך ברכת המזון

כבוד הרב שלום,
פעם שמעתי דרשה של פוסק ידוע שקיים פתרון הלכתי לגבי הסכם עם בעל אולם האירועים שכל אורח שלא נ"י ולא אומר ברה"כ אינו באחראיות בעלי החתונה אלא כאילו הגיע לאותו האירוע ושילם על עצמו. יש לנו צער גדול מאוד להזמין קרובי משפחה כאלה, אך אין ברירה. תיעצו מה לעשות כדי לא להכשל? תודה

תשובה:

שלום רב

הפתרון נשמע לי מופרך, מי שמביא את הבנאדם לאולם הוא זה שמכשיל אותו כביכול. אבל אינני מבין אותך כלל, יהודי צריך לנהוג כרצון בוראו! ברגע שאנחנו מגיעים למסקנה שהקב"ה רוצה נזמין אותם אז ממה יש לך עגמת נפש?!

הצטרף לדיון

3 תגובות

  1. הראתי את תשובתכם בכולל לילה בו אני לומד אחרי העבודה ואברך ספדי פתח את ילקוט יוסף בחלק אבן עזר חלק חופה וקידושין עמ.רפז. כתוב מותר להזמין לחתונה קרובי משפחה חילונים מחללי שבת בפרהסיא שיש לשער שיבואו ויאכלו בלי נ"י ובלי ברה"מ. והנכון הוא שבעת שבעלי השמחה משלמים דמי קדימה לבעל האולם,יזכו את כל דברי מאכל לאורחים וכו'. לא הבנו מה זה אומר ואיך עושים את זה? תודה.

  2. יש כאן רעיון מעניין, והוא שבעל השמחה אינו קונה כלל את האוכל עבור עצמו, אלא משלם לבעל האולם כדי שיקנה אותו לאורחים, ונמצא שאינם אוכלים משלו. אלא אינני מבין כל כך מה התועלת בדבר, סוף סוף הם באו לכבודו ואוכלים מחמתו, והוא זה שכביכול מכשיל אותם באכילה ללא ברכה.

  3. בס"ד
    קראתי בעבר פטנט מהרב אהרן זכאי שליט"א לעשות תנאי שכל מי שיאכל ללא נטילת ידיים או ברכה הריני מפקיר מראש כל מה שיאכל וישתה זה שיהיה במזל טוב

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל