לתרומות לחץ כאן

עברה עונת הוסת ומצאו דם תוך כדי תשמיש

שלום הייתי אמורה לקבל מחזור ביום חמישי שעבר בכח אדר לא קיבלתי שמרתי 3 ימי פרישות ראיתי שאני לא מקבלת אז הפסקתי לשמור. לצערי היום בתאריך ו ניסן קיבלתי מחזור תוך כדי ששכבנו אני יודעת שזה עברה חמורה השאלה מה עושים כרגע עם זה. אשמח שתחזרו אלי עם תשובה שרה.

תשובה:

שלום רב

אם בעונה בינונית ערכת בדיקה כמו שצריך ולא ראית דם, נהגתם כהלכה ושוב לא היה חיוב לבדוק לפני תשמיש, כך שהייתם אנוסים ואין צורך בשום כפרה!

מקורות:

ראה ט"ז סי' קפד ס"ק יג. על כך שבאונס א"צ כפרה, ראה רמ"א סו"ס קפה.

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. יש להבדיל, אם לאשה אין וסת קבוע כמו רוב הנשים בזמנינו היא היתה הרי חייבת בדיקה לפני תשמיש, ואם לא בדקה לפני, צריכה כן כפרה כמובא בפתחי תשובה קפ"ה.

  2. דברי הפתחי תשובה שם אמורים לגבי אשה שאין לה וסת כלל, כלומר אין כל צפי מתי היא אמורה לראות. נשים שלנו אין להן וסת קבוע אבל הן רואות בתוך טווח ימים מסויים, ולכן דינן שונה לענין זה [יש מה להרחיב בענין לגבי ימי המבוכה שבהן גם נשים שלנו לדעת הרבה פוסקים נחשבות כאותה אשה שציינת, ויש דעות שונות כיצד נקבעים ימי המבוכה ואין כאן המקום לכך].

  3. ילמדנו רבינו, הרב כתב שלנשים כיום יש בכל זאת טווח מסוים של ימים שבהם הן רואות (וסת תרומת הדשן) ואכן אין צריך אז בדיקה, אך כאן מדובר שהאשה כבר עברה את הטווח הזה, (היתה אמורה לראות בכ"ח אדר ועבר, ועברה גם העונה בינונית) האם גם בכהאי גוונא אין האשה צריכה בדיקה לפני תשמיש?

  4. כך לכאורה מוכח בט"ז שציינתי. מה שהזכיר שם עונה בינונית כי בזה היא לא טהורה בדיעבד בלי בדיקה אחרי העונה, אולם לאחר מכן היא חוזרת לכאורה לחזקתה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל