לתרומות לחץ כאן

נזקים מבנייה של שכנים, הרחבה מעל הרחבה קודמת

ב"ה
בבנין שלנו 4 דיירים. 2 גגות נפרדים (2 מכל צד). השכנים מעלינו בנו לפני הרבה שנים (מעל 20 שנים). הגג הישן משופע. הגג בתוספת הבניה שלהם נבנה מרובה עם שיפוע לצד הקיר. בתקופת הגשמים המרזב אינו יכול להכיל כמויות גדולות של מי גשמים. וכל המים היו זורמים אל מתחת לבניה שלהם ואל הקיר החיצוני של אחד החדרים שלנו. הקיר היה תמיד רטוב בחורף והבלוקים נראו במדויק מצד הפנימי של החדר. (כל החורף רטיבות) על הקיר. בעלי לא הסכים לעשות מזה ענין שחס וחלילה לא נריב עם שכנים. בתקופת הגשמים הגדולה בשנת 2005 וכמדומה לי גם בשנת 2003 המים חדרו במפלים דרך המזגן שהיה קבוע קרוב לתקרה של החדר. המים הגיעו בכמויות עצומות. כנראה שגם המרזב היה סתום ואין מי שיקח אחריות, מאחר והשכנים מעלינו אטמו את הכניסה לגג שהייתה מצויה לפני הבניה שלהם. לפני כ- 5 שנים הרחבנו את הדירה ויצאנו מעבר לבניה של השכן (הוספנו מאחור ומהצד) לתומי חשבתי שכאשר נבנה בעיית הרטיבות תיפתר. הבעיה לא נפתרה. אלא הפוך: גשמים ממש יורדים לתוך החדר בתוספת הבניה. דליים וקערות וסמרטוטי ספונג'ה. השכנים ממאנים לקחת אחריות לא על המרזב ולא על התיקון. שבעצם התחילה אחרי הבניה שלהם מהגג המרובע שהם עשו בבניה שלהם. מי אחראי על המרזב (הכניסה לגג אטומה), הם אומרים שאנו נקח את האחריות לכל. הם גם הרחיבו את המרפסת הפתוחה שלהם מכל הצדדים והגדילו בהתאם לבניה שלנו (ללא כל תמורה כספית עבור הרחבתם). מה עושים? מי אחראי שלא ירד לנו מי גשמים באמצע הבית? יש לי עגמת נפש גדולה מאוד, ואנו גם עשינו את כל האיטום על הגג בלית ברירה כי היינו חייבים גג ואז הם ריצפו את הגג. ואנו היינו חייבים לאטום את הריצוף, כי הם לא הסכימו. זה נשמע הזוי אבל זו האמת . מה אנו עושים? של מי האחריות?
תודה רבה על תשובתכם

תשובה:

שלום רב,

אני מתנצל על האיחור במתן התשובה,

באופן כללי, אם הבניה של השכן גרמה לבעיות, הרי הוא חייב לתקן את הבעיות. כמו כן, דייר המרחיב מעל הרחבה קודמת חייב להשתתף איתו בהוצאות ההרחבה.

השאלה העיקרית היא, האם אכן טוב לפתוח חזית מול השכן, או עדיף לשתוק. מצד אחד נראה, שהנכם מתאפקים יותר מידי ובסוף הכל יתפוצץ. ואולי עדיף לדון על כל הנושאים השנויים במחלוקת ולסגור את הוויכוחים. ומצד שני, אינני מכיר את שכניכם ואת האופי שלהם ואינני יודע כיצד זה יתפתח. נראה לי יותר שעדיף לפנות לבית דין.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל