לתרומות לחץ כאן

עזרה לשמירת כשרות בבית הורים שאינם שומרים

יש לי 2 שאלות.

1. אני ואח שלי שומרים בשר חלב אך אנחנו גרים להורים שלא שומרים ולא אכפת להם ואני פשוט לא יכול לשמור בשר חלב בבית, אני כמעט ולא אוכל בבית רק ביום שישי ולפעמים בשבת אני אוכל בתיכון ששם מגישים אוכל כשר והמטבח שם כשר.
אז איך אני יכול בדיוק לשמור בבית שלי בשר חלב?? יש מדיח כלים אחד וגיליתי שאסור להכניס ביחד את כל הכלים שהם גם לבשר וגם לחלב וזה מה שעושים בבית, אז מה זה שווה?

2. הייתה לי שיחה עם המשפחה ואמרתי שאני בחיים לא יתקרב לגויה ואז הופתעתי לשמוע דבר נורא! אבא שלי אמר שהייתה לו חברה גויה וגם לאמא שלי היה חבר גוי ה' ישמור ועכשיו אני מפחד שאולי זה ישפיע על הדת שלי! אני לא יודע מה הם עשו איתם ה' ישמור ואני מפחד פחד מוות!! תעזור לי! ועולה לי גם שאלה שאני חושב עליה בזמן האחרון, איך אני יודע בוודאות ב-100000%!!! שאני יהודי? אם אני לא יהודי אין לי מה לחיות… אני אומר לך תאמת.

תודה רבה!

תשובה:

שלום לך יקירי.

בדבר שאלתך הראשונה לענין האכילה בבית הוריך, שאלה זו קשה מאוד לענות עליה בלא היכרות אישית איתך ועם בית הוריך, התשובה לשאלה זו מאוד משתנה בין בית לבית, ולכן קשה לי מאוד לתת לך תשובה ברורה כיצד עליך לנהוג במצבך זה, אך אומר לך כמה דברים, ראשית אשריך שאתה זוכה להתקרב ולהתחזק בכל מצוות התורה, ושאתה מתמודד ביחד עם זה עם הקושי הגדול בבית הוריך שעדיין לא זכו להכיר בטעם המתוק ובקרבת השם הגדולה בקיום המצוות, אך החזק מעמד תשמור על כל מה שאתה יכול לשמור, ולאט לאט תתחזק והשם יתן לך סיעתא דשמיא להצליח להתחזק עוד ועוד ולשמור על כל המצוות כראוי. עם זאת אני ממליץ לך מאוד למצוא לך אדם חרדי שגר באיזור מגוריך שתוכל ליצור איתו קשר אישי והוא יוכל להנחות אותך על כל פרט ופרט כיצד לנהוג, אולי הוא גם יוכל לארח אותך אצלו ותזכה לשמור על הכשרות וההלכה באופן זה יותר טוב. נשמח לעזור לך בקשר כזה אם תרצה.

לענין החששות ששאלת בסוף דבריך, אל לך לדאוג ההלכה אומרת שיש חזקה לאדם שנולד להורים יהודיים שהוא יהודי, ומשום כך העבר שלהם אינו צריך להדאיג אותך כלל (מקור הדברים בגמרא בקידושין דף פ' עמוד א').

שיהיה הצלחה מרובה בכל מעשה ידך וכל טוב.

 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל