לתרומות לחץ כאן

מה היא תשובה? למה הקב"ה אוהב בעלי תשובה? מי הוא רב מוסמך?

שאלה:

שלום כבוד הרב,
אני ברוך השם זכיתי לחזור בתשובה, ובעזרת השם עומד להכנס לישיבה
ולפני שחזרתי בתשובה השם ירחם במה חטאתי…
ראיתי דרשה של איזשהו רב שאמר שכל מי שחוזר בתשובה בלי לתקן את חטאיו וחושב שאלוקים סלח לו אז הוא טועה, בלי תיקון חטאים אין מחילה ואני אין יום מהרגע שחזרתי בתשובה שהחטאים שעשיתי לא במחשבות שלי למה עשיתי איך עשיתי בתחילת התשובה שלי כמעט כל לילה בכיתי עליהם חצי שעה בשיחה עם השם יתברך עכשיו בכיתי עוד חצי שעה בגלל החטאים והסרטון ממש הוריד אותי ברמה מטורפת לא חסר קשה לי להאמין שהשם מחל לי לא חסר המחשבות של החטאים האלה באים לי 24/7 הגיע הסרטון הזה של הרב שדיבר ככה וגמר אותי, הרב עשה גם אחלה עבודה ליצר הרע עם הדרשה הזו לייאש את האדם.. בקיצור הרב כואב לי כל כך על החטאים לא תהיה מחילה בלי שום תיקון?..

תשובה:

שלום וברכה

שני דברים אומר לך ידידי היקר והאהוב:

1. תיקון חטאים הוא על ידי תשובה, מה שעשית, להצטער ולבכות ולהתחרט ולקבל לעתיד, זו תשובה אמיתית! עשית את זה והתכפר לך!!

2. באופן כללי אני לא מסכים עם הדברים. דברי הרב הללו נכונים לגבי אדם שגדל בבית שומרי מצוות ויודע הכל, ורגיל להכל והוא חוטא בדבר כזה או אחר, בקביעות או חד פעמי, הוא חייב לחזור בתשובה פרטני על כל חטא. אדם שגדל בבית שאינם שומרי מצוות, ונהג כפי שידע, וכשקצת בגר עמד על דעתו ועל דעת בוראו והפך את כל החיים! מתחיל לשמור מצוות, משנה חברה וחברים, הרגלי חיים, זה דבר אדיר שמעטים מצליחים לעשותו, זה דבר מיוחד שאין דומה לו ובורא עולם אוהב את בעלי התשובה במידה שלא ניתן לתאר. מה עוד נדרש מאדם כזה, וכי עשה מה שעשה מתוך ידיעה? הרי מיד כשידע והבין וגדל ובגר עזב הכל, יש לך תשובה גדולה מזו?! ברור שהכל מתכפר, אין לי ספק בזה.

דבר שלישי והכי חשוב, אין לשמוע הרצאות מרבנים שמחלישים, הם בדרך כלל טועים, הם בדרך כלל בעצמם לא תלמידי חכמים ותיקים אלא בעלי תשובה שמהר מידי מתוך כריזמה ויכולות אנושיות שונות הפכו למרצים וכביכול רבנים, יש מספיק תלמידי חכמים מובהקים שמקובלים על תלמידי חכמים כגדולי תורה, שלהם ורק להם הסמכות להורות דבר לרבים.

אינני יודע את מי שמעת, אבל שים להוראה הכללית, תהיה דבוק רק בתלמידי חכמים מובהקים, המוכרים על ידי הציבור בני התורה ככאלו.

בהצלחה רבה מאוד בדרך החדשה, תזכיר אותנו בתפילות, כיון שיש לך זכויות רבות!

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל