לתרומות לחץ כאן

נוסח תפילה והלכות פסח

שאלה:

שלום הרב,
שתי שאלות.

א. ב"ה קניתי תפילין בנוסח בית יוסף אשכנזיות מהודרות (הידור בינוני, רמה שתיים מתוך שלוש רמות) וכשרות ואת תפילין בנוסח האריז"ל – חב"ד זכיתי לתרום לישיבה.
שאלה כזו, לפני זמן מה שאלתי אתכם לגבי נוסחי תפילה ויעצתם לי להתפלל נוסח אשכנז משום שזה יותר נוסח אבות אבותיי ולא נוסח ספרד. העניין הוא שבישיבה התיכונית בה אני מלמד ובציבור בו הדתי בו אני נמצא ברובו האשכנזים מתפללים נוסח ספרד (סידור רינת ישראל), כיצד לנהוג? אני חושב שעדיף להשאר בנוסח ספרד כמו רוב הציבור בבתי הכנסת בהם אני מתפלל הציבור הדתי לאומי. או שממש יש עדיפות להתפלל נוסח אשכנז?
הבעיה בעיקר היא בפסוקי דזמרא ששסדר בהם שונה ובאמירת קדושה.

ב. עדיין לא התחלתי ללמוד הלכות פסח השנה והפסח ממש קרב, מה הן ההלכות החשובות ביותר אותן יש לי ללמוד? או שאני יכול להספיק ללמוד את כל הלכות הפסח בשבוע וקצת שנותרו?

תודה רבה

ושאלה נוספת, האם הרב ממליץ ללמוד את שער הביטחון בחובות הלבבות של רבנו בחיי? האם כרגע במקום בו אני נמצא בעולם התשובה תהיה בספר זה תועלת עבורי?

תשובה:

שלום וברכה

מזל טוב לרגל רכישת התפילין, יהי רצון שישםיעו עליך תמיד שפע של קדושה!

בנוגע לנוסח התפילה, המנהג המקובל כאשר אדם נמצא בבית כנסת שם מתפללים בנוסח שונה, הוא שכל מה שאומרים בלחש הוא אומר לפי הנוסח שלו, ומה שאומרים מחמת הציבור כמו קדושה הוא אומר בנוסח של הקהל. לכן זה לא אמור לבלבל אותך [בפסוקי דזמרה אין משמעות לקצב של החזן ולכן גם זה לא אמור לבלבל, בבתי כנסת רבים חזן ניגש רק בישתבח]. אבל תעשה מה שנוח לך אם זה מאוד מפריע.

כדאי ללמוד בהלכות הפסח את מה שנוגע לליל הסדר, ללמוד הכל כבר לא תספיק, וזה הכי חשוב לך כרגע.

מאוד מומלץ לכל יהודי ללמוד שער הבטחון בחובות הלבבות, זה עושה טוב ועמוק לנפש.

ברכה והצלחה וחג שמח.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל