לתרומות לחץ כאן

נערה שעברה אונס בצעירותה האם חייבת לספר?

שלום הרב
כיום אני בת 19 בגיל 16 בערך הייתי מתכתבת הרבה בצ'טים כדי לחפש תשומת לב ויצא שהכרתי בחור שרימה אותי בגיל ובמראה שלו.
נפגשתי איתו בעיר שלו והוא לקח אותי אליו הביתה ועשה מה שעשה.
אני לא רציתי את זה בהתחלה והתנגדתי אך הוא המשיך כאילו לא אמרתי כלום.
בסופו של דבר שיתפתי פעולה כי רציתי כבר לעוף מהבית שלו ולא היה לי דרך לברוח משם אלא אם הוא יקפיץ אותי ממקום מגוריו למרכזית..במקום בו היה גר לא היו אוטובוסים.
הבטחתי שאחזור שוב והכל כדי שישחרר אותי..ומאז ניתקתי איתו קשר.
חזרתי הביתה בוכה ועד עכשיו אין לי מושג אם אני בתולה או לא למרות שלא יצא דם.
השאלה שלי היא האם לספר את זה לשידוכים שאיתם אני הולכת לצאת?
כי זה פרט מאוד אישי ואם אעשה את זה זה יכול לעבור בשמועה ואף אחד לא ירצה אותי.
אני גם מפחדת שכשאני אגיע לקשר רציני אם מישו ואספר לו את זה אז הוא יעזוב אותי…
בקיצור מה לעשות?
תודה רבה

תשובה:

שלום רב,

נראה שאין לך צורך לגלות לבחור שאיתו את מתכננת את עתידך.

מקורות:

בחורה שהיא מוחזקת כבתולה חייבת לגלות אם אינה בתולה משום שיש כאן חשש לקידושי טעות. שהרי הדין הוא כנסה בחזקת בתולה ונמצאת בעולה הרי זה ספק קידושין. כפי שנפסק באבה"ע סוף סי' סח. אבל אם אינה בחזקת בתולה, ודאי שקידושיה הם קידושין ודאיים. אלא שמשאלתך אני מבין שאת נמנית על הקבותה הראשונה. (בדרך כלל בנות דתיות נמנות על קבוצה זו).

יחד עם זה מאחר שיש לך ספק האם את בתולה או לא. ניתן לסמוך בענין זה על ספק ספיקא – ספק האם את בתולה, וספק האם אכן כנסה בחזקת בתולה ונמצא בעולה הקידושין בטלים. וכן נראה מדברי הבן איש חי בשו"ת רב פעלים (אבה"ע ח"א סי' ב'). עיי"ש שדן בארוכה גם בחיוב בכתובה. וראה עוד כאן וכאן בהרחבה בנושא.

בנוסף, הספק הוא אכן ספק אמיתי בגלל מה שאת אומרת שא יצא דם. ראה עוד כאן אות ד' – ו'.

אכן יש מקום לומר, שהספק הראשון הוא ספק שניתן לבררו, וידוע הכלל שבמקום שניתן לברר לא סומכים כי הרוב או על החזקה. אולם מאחר שהדין עמו לא יוכרע שהרי לעולם ישאר הספק השני, אין חובה לברר גם את הספק הראשון בכדי להגיע למצב של ספק אחד ולהחמיר. כפי שכתב הנודע ביהודה הובא בפתחי תשובה יו"ד סי' קי. בפרט שלא ברור שאכן ניתן להכריע את הספק הראשון בודאות.

הצטרף לדיון

6 תגובות

  1. אני חושב שכתבתי דברים ברורים:
    את יכולה להתחתן גם ללא שאת מספרת כלום. אם את רוצה לספר לאחר הנישואין ודאי זה בסדר גמור.

  2. ואם כשאספר הוא יחליט להתגרש?
    אז יכול להיות שעדיף לספר לפני לא?
    מצד שני אני הולכת לחיות איתו את חיי..אז יש מין תחושה כזו שאני לא פיירית אם אסתיר את זה ממנו.
    זה נורא קשה להחליט אוףףף

  3. לכבוד הרב
    לא ממש הבנתי את עניין הספק בתולה אם לא יצא דם?
    יותר נכון השאלה שלי מה בדיוק קובע אם אישה בתולה או לא, עצם הבעילה או אם יש או אין לה קרום בתולין שלם? {הרי תכלס במציאות יש נשים שיש להן קרום גמיש ולא יורד להן דם אף אם הן נבעלות מספר פעמים, אז קצת מוזר לומר שהן בתולות לא?}
    תודה

  4. נכון. הן לא יחשבו לבתולות. אבל מאחר שבדרך כלל הקרום נקרע לכן זה מהווה ראיה שנבעלה כאשר יש ספק. אבל נכון, שבגילאים מבוגרים יותר זה כבר לא ראיה

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל