לתרומות לחץ כאן

בעל חושד באשתו

שלום,
מה בימינו אמור לעשות בעל שחושד באשתו שהיא בוגדת בו?
(מלבד תפילות לבורא עולם שיתקן אותו בעצה טובה).

האם הוא צריך להשכיר חוקר פרטי שיגלה זאת? עד להיכן צריכה להגיע ההשתדלות לחקר האמת?
הוא פנה לרב שהציע לו טיפול זוגי לשיקום הקשר ביניהם. האם זה פתרון? או שמא עליו להמשיך בחייו כאילו לא קרה כלום? מחד הבעל אינו רוצה להתגרש , ומאידך קשה לו להמשיך ככה. מה עצתכם?

תשובה:

שלום רב,

אני גם סבור שאותו רב צודק. הרבה פעמים אנשים חושדים ואין בזה ממש. או גם אם יש בזה ממש, אבל לא הגיע לרמה שאוסרת את האישה ומצריכה את הבעל להתגרש. לכן אני מאמין כי בטיפול ובייעוץ טוב תוכלו להחזיר את האימון הדדי ביניכם, ותמשיכו בחיי משפחה באחווה ובשלום.

בהקשר לזה כדאי לעיין בגמרא במסכת סוטה: "אמר רב שמואל בר רב יצחק: כי הוה פתח ריש לקיש בסוטה, אמר הכי [=כשפתח בלימוד מסכת סוטה אמר כך:] אין מזווגין לו לאדם אשה אלא לפי מעשיו, שנאמר 'כי לא ינוח שבט הרשע על גורל הצדיקים". וביאר בהגהות הרד"ל שם: "סבר לקמן בסוגיא לשון קינוי שמטיל קנאה בינה לבין אחרים, ולדעתו אסור לקנאות. ומשום כך אמר כאן שאין מזווגין אלא לפי מעשיו. כלומר, ואם חושב בדעתו שהיא פרוצה אף על פי כן לא יקפוץ לקנאות לה ולהטיל קנאה בינה לבין אחרים אלא יפשפש במעשיו וישוב בתשובה אולי על ידי זה יטיבו מעשי אשתו גם כן".

לא שח"ו אני סבור שאינך ראוי, אלא הבאתי את זה רק כדוגמא, שמצאנו בגמרא שע"י שיפור המעשים מצד הבעל, ניתן לתקן לפעמים גם את מעשי האישה.

שיהיה בהצלחה

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. אבל איך ישנים בלילה עם מחשבות שלידך יש אחת שעושה מעשים כאלה? (בהנחה שזה נכון).
    למה לא לנסות להגיע לחקר האמת ואם יתגלו מעשים שאוסרים אותו עליה יתגרש! ואם אין כלום או שנתגלו מעשים מכוערים אבל שלא אוסרים אותה עליו , אז ילך לטיפול זוגי! הרי אם ילך לטיפול זוגי לפני שידע את האמת הספק יקנן בו עד 120…
    אגב שאלה- אם החוקר יביא ראיות שיש דברים בגו, בין אם אלו ראיות שאוסרות אותה ובין אם לא אוסרות אותה עליו. והבעל לא ירצה לראות את התמונות, האם חייב לגרשה? האם זה תלוי בכך שהוא רואה את העדויות או לא?

  2. בדיוק בגלל זה כתבתי לך כנ"ל. קשה מאד להגיע ע"י חוקר לרמה שתאסור את האישה, ותצריך אותך להתגרש ממנה.
    לכן עדיף שתלך לייעוץ. ושם תשאל את כל השאלות הנוקבות הללו, איך להמשיך לחיות ועוד באחווה ורעות ושלום בלי שהספק יקונן בליבך.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל