שלום וברכה. האם יש צדדים להקל ולא להשאיר אמה על אמה זכר למקדש?
תודה
תשובה:
שלום רב.
יש שהקילו בזה בדירה שכורה כמבואר בשו"ת דבר יהושע ח"ב סי' עג, ויש שהחמירו. אולם כבר אמרו חכמים שכל המתאבל על ירושלים זוכה ורואה בשמחתה, ומי הוא מאיתנו שאינו רוצה לזכות לכך? נדמה, שאילו היינו יודעים ומבינים את החסרון העצום שיש בכך שבית המקדש בחורבנו היינו קורעים בגדינו ומתפלשים בעפר מרוב צער יגון ואנחה, ממילא לכל הפחות ראוי לנו לקיים הנהגה קלה זו שהורו לנו חכמים.
בהצלחה ושתראו תמיד שמחות בבית.