לתרומות לחץ כאן

גאולה רוחנית עם הגאולה הגשמית

שאלה:

שלום לכבוד הרבנים שליט״א,
רציתי לשאול, האם ה׳ ינקום גם את נקמתנו הרוחנית ולא רק הגשמית? כלומר ישיב אותנו אליו כימי קדם.. ומה בעניין הניסים אומרים שמי שמאמין רואה אבל אתמהה בין אם מאמין בין אם לא הנס צריך לבוא, כמו בעולם האמת שם אין הבדל. והאם המשיח אכן יחזיר אותנו בתשובה כמו שחלק מגדולי הרבנים אומרים שליט״א? כי גם אני רוצה לקחת חלק ולא לפספס, ומה בעניין הקללות הנצחיות ואלו שלא יקומו לא חבל? אנחנו עמו ואיך שיהיה אפילו בירידה הוא יכול להחזיר אותנו אליו.. תודה רבה.

תשובה:

שלום וברכה

האמת שאני לא בטוח שהבנתי כל פרט בשאלתך, אבל ננסה להשיב באופן כללי.

ברור מאליו שהגאולה תהיה במובן הרוחני לא פחות מאשר במובן הגשמי ואולי עוד יותר, ואנחנו מובטחים על כך בפסוקים רבים בתורה ובדברי הנביאים, ומל ה' את לבבך ואת לבב זרעך, ומלאה הארץ דעה את ה' כמים לים מכסים ועוד ועוד. גם אתה תהיה חלק בעזרת ה' אם נזכה לכך בימינו, אבל יש משהו שאנחנו יכולים לעשות כבר עתה, וזו התשובה! שהיא מביאה אותנו לקירבת ה' עצומה לפי עומקה ורוחבה אצל כל אדם בהתאם למעשיו.

אין מושג כזה קללות נצחיות! הקללות הם עונשים המהווים חלק מהגלות הבאה לנו בעוונותינו, באם נשוב בתשובה וכאשר נזכה לגאולה לא יהיו קללות.

נכון הדבר שמי שפוקח את עיניו רואה ניסים כל הקיום שלנו כאן הוא נס אחד גדול, לעתיד לבוא כמובן יהיו ניסים גלויים הרבה יותר.

שנזכה לגאולה שלמה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *