לתרומות לחץ כאן

בנפול אויביך – המנעות מפגיעה בחפים מפשע

שאלה:

שאלה באמת מ – תמימות
אני עושה רק הקדמה איני חושב שדין הריגת מחבל אינו צריך להעשות . להיפך מסכים ב – 100% מצווה להשכים ולהורגו .. שנאמר "הבא להורגך השכם להורגו .. "
ולשאלת הדיון –
האם יש חטא / משפט מוות , לאזרחי עזה אשר מונה ילדים וילדות תינוקות וכו' … חפים מפשע למעשה האם יש בידינו לתת דין עמלק ואם לא האם מותר לשמוח הרי יש פסוק " בנפול אויבך אל תשמח … "

תשובה:

שלום וברכה

אין חטא ומשפט מוות לתינוקות בעזה, אבל כפי שתוכל לראות בכל התנ"ך, במלחמת מצוה [או מלחמת רשות שהותרו בה על ידי אורים ותומים] מותר לכבוש, ואין להתייחס כלל לנזקם ואף למותם של נשים וילדים, משום שכך היא טבעה של מלחמה. ולכן, עם ישראל כידוע הוא האמון ביותר על קדושת החיים, וגם חיים של גוי כמו שאמרו חכמים חביב אדם שנברא בצלם, אבל למלחמת מצוה יש כללים אחרים מימי שלום, ושם במפורש ובלי שום קשר לעמלק, אין מקום להמנע מהקרב כדי להמנע מפגיעה בחפים מפשע, המצוה להלחם כוללת את דרכיה של המלחמה הטבעיים.

האם יש לשמוח שמתים חפים מפשע, בודאי שלא, אין מקום לשמחו, ואני בטוח גם שעושים הכל כדי להמנע מפגיעה בבלתי מעורבים עד כמה שזה אינו פוגע ביכולת להלחם.

אני לא ממש מתמצא במהלכי הקרב, אבל הבנתי שאדרבה הלחימה כרגע משתהית כי לאפשר לאנשים לנוע דרומה ולהמנע מפגיעה מיותרת במי שאינו מחבל. וכך ראוי לנהוג.

יחד עם זה יש להזהר לא להיות יפה נפש מידי, הרפיסות והחשיבה הבלתי פוסקת מי יודע אולי לא וכו', גבתה מאיתנו חיים רבים של יהודים תמימים וטהורים שכל חטאם יהדותם.

בשורות טובות, ומי יתן וכל חיילי ישראל יחזרו בשלום ללא פגע ויתקיים בנו ונתתי שלום בארץ, ורדפו מכם חמישה מאה ומאה מכם רבבה ירדופו ושכבתם ואין מחריד.

הצטרף לדיון

3 תגובות

  1. אין דבר כזה, הם מגדלים את הילדים שלהם לשנאת ישראל מגיל 0.
    מי שירחם עליהם ולא ישמיד אותם כליל מנער ועד זקן טף ונשים עתיד לתת את הדין על כל דם יהודי שיישפך.
    אני לא מדבר מרגש, יש מכון שנקרא PMW, הם מפרסמים את כל שיטת החינוך שלהם.
    פעם עקבתי אחרי זה עוד לפני אפילו שהתחלתי להתחזק.
    המטרה שלהם היא להשמיד אותנו, השאלה מתי נשכיל להבין את זה, אני רק מקווה שזה לא יהיה מאוחר מדי.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל