לתרומות לחץ כאן

פחד מביאת המשיח – מוצדק או לא?!

שאלה:

לכבוד הרב
אשמח לדעת מה עלי לענות לתלמידות שאומרות לי שיש להם פחד גדול מפני ביאת המשיח. (אם מעוונות שבידן ואם מחוסר ידיעה מה יהיה ואם יזכו לכך) ופחד זה מעכב בידן מלצפות למשיח כראוי, והאם זו עצת היצר?

תשובה:

שלום וברכה

יש טעות גדולה בכל הענין הזה! הרי כל אדם מבין שאם הקב"ה מצפה מאיתנו לצפות ולייחל לביאת המשיח, הרי שבהכרח זה הדבר הכי טוב שיכול להיות לנו! טוב רוחני, הרי אז יתגלה כבוד ה' וכל התהיות והתאוות הכל יתבטל כי נראה כולנו עין בעין בגילוי כבוד ה' ובניסיו ונזכה לטהרה עצומה, וטוב גשמי, הרי אז כל העולם יכיר וידע שעם ישראל הם בנים לה', הארץ תתברך אומות העולם יכבדו ויבואו רק לסייע וכו' וכו', כמו תכלית העולם המתוארת בספרי הנביאים. כך שקודם כל החשש ממה יהיה הוא חסר טעם, מה יהיה? הכי טוב שיכול להיות! לגבי גוג ומגוג שזו תקופה הקודמת למשיח, מרן החפץ חיים אמר בתקופת מלחמת העולם הראשונה שזה כבר מתרחש, ובודאי זה נכון לאחר השואה, כך שכל זה כבר מאחורינו..

ולגבי החשש של הבושה מעוונות, זו טעות שאני תמיד מדבר עליה עם ילדי ואסביר: ראשית, מי עשה ירידת הדורות? אנחנו? מי נתן נסיונות קשים כל כך וריחוק גדול כל כך עד שכמעט כל עם ישראל אינו יודע מה זו שבת ומהם תפילין, וכי אנחנו? הכל מאת הבורא, הוא מכיר ויודע את הנסיונות שלנו ומעריך כל מעשה שלנו. כל עשייה שלנו שווה מליארדים, אז נכון, כל אדם יש לו מה לתקן, ויש לעשות זאת, אבל לדעת שכל השוואה למעלתם של קדמונים היא חסרת טעם.

שנית, אני תמיד מתאר לילדי, מה קורה אם נניח ביום שלישי בצהריים בא משיח!

כל עם ישראל מתעורר רואה ומבין שהיהדות אמת, ויש סחף אדיר בלתי נתפס לדעת כל דבר, אבל כל דבר!

מה עושים עכשיו?!

עו לשושה ימים שבת, כל עם ישראל רוצים לשמור שבת בשלמות, מה זו שבת? איך עושים זאת? ברכות תפילות המצוות היומיות, איך מניחים תפילין?!

לא כתוב בשום מקום שהמשיח ישפוך את כל המידע לראשם של הבריות באמצעות התקן usb אז מה יהיה?!

התשובה פשוטה!

למשיח יש חיילים נאמנים! אלו האנשים הכי אהובים עליו, הכי קרובים הכי מיוחדים, שיש להם תפקיד הכי חשוב, והוא נעזר בהם ורק בהם! אין מי שיהיה יותר קרוב ואהוב אצלו!

יש עשרה אחוזים מהעם היהודי שהם יראי שמים, בקיאים בהליכות החיים היהודיים, מבוגרים וצעירים נערים ונערות ילדים וילדות כל אחד לפי מעמדו ומצבו, אבל כולם יודעים מה מברכים על מה ואיך מתפללים שחרית… כל אחד מהם יהיה מופקד על עשרה יהודים שאינם יודעים, ללמד להדריך לכוון, הם יהיו הצבא הקדוש של המשיח לטהר ליבותיהם של ישראל, רק באמצעותם המשיח יקיים את תכליתו ואת תפקידו! יש לך קירבה יותר גדולה מזו?!

זה מדהים! התלמידות שלך יהיו הכי קרובות, הכי מוערכות, וימלאו את התפקיד הכי מיוחד שיכול להיות!

יתן ה' שנזכה לראות עין בעין בשוב ה' ציון ובקיום ומימוש כל החזון הגדול הזה.

הצטרף לדיון

3 תגובות

  1. כבוד הרב אני רואה פעם אחר פעם ציטוטים בשם הח"ח שזה כבר מאחורינו ואני עומד ותמה. אשמח למקור. ככל הידוע לי וכפי שאני שמעתי ממקורות נאמנים הוא אמר בדיוק הפוך! שהמלחמה השניה תהיה משחק ילדים לעומת הראשונה והשלישית משחק ילדים לעומת השניה.

  2. רבי שלום שבדרון סיפר בשם המשגיח הרב יחזקאל לוינשטיין זצ"ל כי שמע מה'חפץ חיים' שתהיה מלחמה שניה שכנגדה מלחמת העולם הראשונה תראה כמו משחק. אימה ופחד נפלו על השומעים – ואני העזתי לשאול את המשגיח, תוך בקשת מחילה: בשביל מה צריכים לדבר דברים כה קשים? צריכים להתפלל אחרי המלחמה שהיתה שלא יבוא גזר דין כזה, ולמה לומר דברים כאלה?

    המשגיח הרב יחזקאל נעשה נלהב כעמוד אש, ואמר: "אתה בכלל לא הבנת במה מדובר ואל מה התכוון ה'חפץ חיים' בדברים אלה. ה'חפץ חיים' התכוון בעיקר לכך שיהיה חושך באמונה. החשכה באמונה שהיתה במלחמת העולם הראשונה היתה משחק מול החשיכה באמונה שהיתה במלחמת העולם השניה, והחשיכה באמונה שתהיה במלחמה השלישית – כל מה שהיה קודם ייראה כמשחק, ואנחנו נמצאים כעת בעיצומה של המלחמה הזו! בהשתלשלות הסתר הפנים הזה ממלחמה למלחמה. שולחים גם קצת רובים – אבל זה לא העיקר של המלחמה". (בספר 'שאל אביך ויגדך')

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל