לתרומות לחץ כאן

המשיח הכי צדיק בכל הדורות? / מהות ימות המשיח

שאלה:

הבת שלי שואלת האם משיח הוא הכי צדיק שהיה מאז ומעולם. לא ידעתי מה להשיב לה, שהרי אין צדיק כבן עמרם , ואף הוא אמר שר' עקיבא היה ראוי על ידו לתת תורה .
אם כן המשיח שיבוא אי"ה ניתן לומר שהוא לא האיש הכי צדיק שהיה מאז בריאת העולם ועד היום?

תשובה:

שלום וברכה

המשיח יהיה אדם שחי בזמנינו, בכל דור שיזכה לביאת המשיח יהיה זה אחד מבני אותו הדור, ולכן בודאי הוא לא יהיה במעלתו של משה רבינו, וגם לא במעלתם של רבים מגדולי הדורות שקדמו לנו, אבל הוא יזכה לקבל סגולות מיוחדות שיסייעו לו בתפקידו הרוחני ובמלוכתו, כמו שנאמר והריחו ברי ה', שיוכל לדון בני אדם ולהכירם בריח בלבד ועוד, כמבואר בסנהדרין צג ב.

חשוב להבין, שהנושא של ביאת המשיח אינו כפי שרואים זאת אומות העולם ביחס ל"משיחם", כביכול מה שאנחנו מצפים הוא פשוט למישהו שלא נודע כמותו מעולם, וכל מה שמעכב את ענינו הוא חסרונו של אדם כזה וכו', אנחנו מצפים לגאולת ה', שהקב"ה יגאל אותנו הוא ולא אחר, וכחלק מהגאולה ידאג לנו למלך המשיח, שיהיה מלך עלינו ומנהיג רוחני וגשמי, שיוכל לבנות את בית המקדש לקבץ נדחי ישראל ושאר הענינים. אבל בסופו של דבר הנושא של הגאולה זה היחס שבין בורא עולם לישראל, וזה עיקר מהותו, כאשר המשיח עצמו כאדם וכמנהיג הוא אמנם חלק מרכזי מענין הגאולה אבל לא עצם מהותה. מקווה שהצלחתי להסביר את עצמי…

המשיח מבטא את היות ישראל עצמם במעלתם הרוחנית והגשמית הגבוהה ביותר ומתוקנת ביותר, כאשר כבוד ה' גלוי וידוע בכל הארץ, בית המקדש השלישי בשיא תפארתו, ארץ ישראל מקבלת את בניה איש תחת גפנו ותחת תאנתו, ועוד ועוד.

שבת שלום ומבורך.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל