לתרומות לחץ כאן

תשלומי איזון לדייר שנתן הסכמתו לתוספת בניה

בניין בן 3 קומות, 6 דיירים. הגג רשום כרכוש משותף. אנחנו גרים בקומה 1, עם חצר גדולה. גם לדיירים בקומה 2 יש חצר (קטנה יותר). 2 השכנים בקומה 3 בנו יחידות להשכרה על הגג חתמנו להם על התכניות, 2 יחידות כבר הושלמו ומושכרות, ואחת נוספת לפני סיום. עד כמה שידוע לנו הם לא שילמו פיצויים לאף דייר, מלבד משפחה אחת שסרבו לחתום ולכן כפיצוי ריצפו להם את הגינה וסגרו להם הכנה לחדר. מה ניתן לתבוע מהם, מאחר ועד כה לא הזכירו במילה את העובדה ש: 1. הגג רכוש משותף, ובאותה מידה יכולנו גם אנחנו לבנות יחידה להשכרה שם. 2. הגג שימש את כל הבניין כמקום אכסון, וכעת בגג החדש בנו אותו באופן כזה שיש רק חצי מהמקום שהיה קודם (בחצי מהגג שמעל הקומה החדשה לא עשו יציקת בטון, רק רעפים, מה שלא מאפשר שימוש בו, ולדעתנו גם מהווה סכנה לחדירת מים וכד').

תשובה:

שלום רב,

מדובר בשאלה שלא ניתן להשיב מבלי לשמוע את שני הצדדים, ואסביר…

באופן כללי החוק קובע פיצויים לדייר שמתנגד להרחבה ולא לדייר שמסכים. דייר שמסכים ומשוכנע שהדייר הבונה זקוק להסכמתו ושהוא יכול להוציא כסף תמורת הסכמתו רשאי לדרוש ככל העולה על רוחו וללא שום הגבלות. החוק לא מתייחס רק למי שמתנגד ואף על פי כן ניתן להרחיב בניגוד לרצונו.

הטענה במקרה שלך היא שלא ידעת שהגג הוא רכוש משותף והסכמתך לבניה היא בטעות. טענה כזאת צריכה להתברר במעמד הצדדים. אציין רק שטענת טעות או אי ידיעה מהרשום בטאבו או מהנהוג, היא טענה שהטוען אותה חייב להסתמך על הוכחות ברורות בלבד.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. חתמנו בתמימות מוחלטת, לא חשבנו לשאול על זכויות כי איכשהו בתמימותנו חשבנו שלא יעלה על הדעת שמישהו יבנה ברכוש משותף. רק אחרי זמן נודע לנו שניצלו אותנו ואת הנחמדות שלנו.
    אני גר צדק, אשתי בעלת תשובה, אנחנו כנראה קצת חסרי מודעות בנושאים מהסוג הזה. רק באתר הזה גיליתי על הנושא של תשלומי איזון.
    אלו הוכחות ברורות יש להביא כדי לסמוך את הטענה?

  2. יש אפשרות לשכנע את בית הדין באמיתות הטענה גם ללא הוכחות ואני מקווה שתצליח בכך. בכל מקרה עליך לדעת שיש ספק גדול אם תביעתך תתקבל ועליך לקחת בחשבון עובדה זו מראש.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל