לתרומות לחץ כאן

שינוי שם

באיזה מקרים משנים שם של אדם ומהו הנוסח הנאמר והיכן זה מופיע?

תשובה:

שלום רב.

יש מקרים בהם רבני העוסקים בעניני שמות אומרים ששם זה אינו ראוי וטוב לנפש האדם ולכן ראוי להחליפו, יש רשימה בספר ויקרא שמו בישראל (וכן בספר כתר שם טוב) של שמות שאינם טובים לאדם וראוי להחליפם. כאשר מחליטים לאחר התייעצות עם רב להחליף את השם, נוהגים לעשות זאת בקריאת התורה שקוראים לאדם בשמו החדש, ולאחר מכן יש להקפיד ששלשה אנשים לפחות יקראו בשם זה באופן קבוע.

בהצלחה רבה.

הצטרף לדיון

538 תגובות

  1. שלום..
    שמי ליאור ואני נקבה.
    רב מסויים החליט שעליי לשנות את שמי לליאורה או אורלי והוא לא פירט מהו הצורך לשינוי… בנוסף אמר שאני מחוייבת לשנות את השם, ואפילו לא להוסיף שם שני.
    החלטתי להישאר עם שמי ולא לשנות אותו כי אני לא מתחברת לשמות האלה.
    רבנית אחרת ייעצה לי להוסיף לשמי הדר ( בתור שם שני ).

    מה עליי לעשות? האם הוספת השם השני יועיל לי?

  2. לליאור היקרה.

    דברי הרב מדוייקים נכונים. תוספת השם הדר לא תועיל לך, וגם הדר זה שם של זכר. (הדר רב, ולא הדר רבה).

    כדאי לך לשנות ללימור, אם את חפצה במזל טוב בחיים.

    להיות עם שם של זכר פוגע במהלך החיים, בנישואין, ובלידות.

    את יכולה לבחור לעצמך כל שם של נקבה, שהגימטריה שלו יותר מליאור (247). אבל לימור הכי טוב.

    אליהו בר שלום
    דיין ומו"צ שכ' רמת שלמה בעיה"ק ירושת"ו
    ראש בית ההוראה משפטי החיים בת ים
    מח"ס משפט הכתובה

  3. שלום שמי מיכל ואני מרגישה צורך להוסיף שם. אני מרגישה שהחיים שלי תקועים ואני לא מצליחה להשיג את השאיפות שלי. אני יודעת שהכל משמים אבל זה גובל בקושי שקשה לי לעמוד בו. חשבתי על הוספת השם רחל מה דעתכם לגבי זה

  4. שלום רב,
    שם בני הוא אדיר והשם השני שלו הוא יצחק. אני מרגישה שהשם השני שלו, לא מביא לו הצלחה וכדומה.
    ברצוני לבטל את השם השני שלו, או להחליפו לשם אחר אם יש בידכם המלצה אשמח.
    בתודה.

  5. סליחה שלא הייתי ברורה, השם השני הוא נקרא על שם אדם אשר לא הייתה לא הצלחה במקומות עבודה, נישואים, חברים וכדומה.
    ולכן חשבתי שהשם השני משפיע לרעה על בני.

  6. יש לנו ילדה שקוראים לה ליאור משום מה אני לא מתחברת לשם זה נשמע לי שם של בנים וממש התבישתי לקרוא לה בשם … אז אני ובעלי החלטנו להוסיך לה שם. השם הוא מיאל שפרושו הוא מ האל וגם בספרדית וצרפתית זה דבש יש לציין גם שבעלי ספרדי אבל מה שקרה שהשם השני ניהיה הראשון התחברנו מאוד השאלה מה עושים כרגע קוראים לה מיאל זה בסדר אני מאוד לא שקטה האם עשינו משהו לא בסדר ? תודה מראש אשמח לקבל תשובה . תודה מקרב לב .רוית.

  7. היי, שמי דניאל ואני בחורה בת 18
    מגיל קטן אני לא מתחברת לשמי בגלל שזה שם של זכר.
    אני מאוד רוצה לשנות את השם וחשבתי על כמה שמות ורציתי לדעת אם תוכלו לעזור לי בבחירה.
    -זוהר
    -תבל
    -לורן

  8. נומורולוגיה זו שרלטנות לשמה, ואין בזה שום דבר מלבד האפשרות להוציא ממך כסף בדרך קלה… אורלי זה שם מצויין ומי שמקובע ישאר כזה גם אם ישנה את שמו, ומי שאינו כזה שמו לא יהפוך אותו לכזה.

  9. לכבוד הרב שלום הייתי רוצה לשנות את שמי כולם קוראים לי ריקי אני מרגישה תקועה מבולבלת ריקנות אנא ממך היית רוצה שתתאים לי שם חדש שאיתו אמצה לי שקט ושלווה זוגיות טובה.בכבוד רב

  10. רבקה הוא שם נפלא של האמהות הקדושות, וגם ריקי הוא כינוי מקובל ונחמד, לא נראה לי שהדרך לפתרון בעיות מסוג זה הוא בהחלפת שם. אם את מרגישה ריקנות ובילבול, אולי כדאי ליצור קשר עם איזו רבנית תומכת, או ללכת לשיעורים בסגנון שימלא אותך ברוחניות ויתן לך דלק להמשיך. בכל מקרה כדאי להתיעץ עם רבנית שמכירה אותך.

  11. שלום, שמי קסניה וכבר הרבה מאוד זמן (כמה שנים) אני רוצה לשנות את שמי , אני מרגישה לא שלמה איתו , משהו מציק לי בהרבה תחומים. הרב אמר לי להוסיף שם אביב אבל גם הרבה אומרים לי שזה שם גם של זכר ולא מומלץ. אני לא יודעת מה לעשות אני מאוד רוצה לשנות את שמי אשמח לתשובה . תודה מראש

  12. שלום, קוראים לי אביבה כי נולדתי באביב (בפסח) וזה שם שרופא נתן לי כשנולדתי כי הוריי היו עולים חדשים ולא הכירו שמות בעברית, היום אני בת 25 ומזה הרבה זמן אני חושבת להחליף את שמי לאביה רציתי להתייעץ עם רבנים ולא יצא לי פרונטלית אודה לכם על תשובתכם הכנה.

  13. באופן כללי מאוד לא מומלץ להחליף שם, שם זה המהות של האדם, חז"ל אומרים שנבואה נזרקת בהורים כאשר הם קוראים לילדיהם שמות. מה גם שאביבה זה שם מצויין.
    חג שמח

  14. שמי שירה והמצב שלי ממש לא טוב אני מרגישה שאני לא מוצאת את הכוחות לעשות שינוי בחיים שלי אני מעדיפה לא להכנס לפרטים באופן גלוי מה הרב חושב על השם שירת?

  15. קראתי בכאב את מצבך, אולם שינוי שם אינו הפתרון. להיפך השם שירה הוא מצויין מכל הבחינות, כולו שירה ואור. כדאי להרבות בתפילות והתחזקות באמונה ועבודת ה', ובעזרת ה' תבוא הישועה במהרה. בהצלחה רבה

  16. אופי זה אופי, ואין כל צורך לשנות אותו אלא רק לנתב אותו נכון, כל המפעלים הגדולים נבנו על ידי אנשים בעלי עוצמות גליות ולא על ידי אותם אנשים יציבים בעלי אופי פקידותי… על כל פנים שינוי השם לא יעשה כלום ואין בכך טעם.

  17. שלום רב.
    שמי מאיר על שם סבי זל נולדתי במאי 56 , הייתי מגדיר את עצמי חסר מזל.
    עים זה בבריאות (עברתי ניתוח מעקפים, לחץ דם וכו…שבירת שורש כף היד…..) זוגיות על סף גירושין… כסף רב שהפסדתי . חסר שימחה ועוד.
    בקיצור זה לא זה. על הפנים!!
    מה לגבי שם נירדף למאיר כמו אור ליאור אמיר רמי אנא מיכם ממתין לתשובת כבוד הרב. תודה.

  18. שלום רב. ראשית כאב לי לקרוא בצערך, וכולי תפילה שנזכה כולנו לכל הישועות. לעצם הענין, השם מאיר הוא נפלא, הוא מבטא הענקה של אור על כל סביבותיך ומקורו ביהדות קדום מאוד. אין ספק שהתחזקות במצוות וקבלה טובה לעתיד יחד עם תפילות מקרב לב לפני בורא עולם שהוא מקור הטוב, יועילו הרבה יותר מהחלפת שם. בהצלחה רבה.

  19. שלום. יש לי ילד בן 4 בשם אושרי ואני מעוניינת להחליף את שמו ל-אושר האם זה כדאי?
    (אני קוראת הרבה על קבלה לאחרונה לכן אני מתייעצת)
    מראש.אני מאוד לעזרה וזה מאוד חשוב לי
    תודה מראש.

  20. שלום, שמי אולגה אני ממוצא רוסי אך לא נראית ולא נשמעת כלל. אני לא אוהבת את השם שלי ו חשבתי לשנות אותו. בעבר הייתי אצל נורמוחוגית שאמרה יש לי תקיעות באנרגיה בכל מה שקשור לסוגיות. היום ברוך השם יש לי זוגיות טובה. האם זה לא מסוכן להחליף שם? האם הדברים הטובים שכן יש לי בחיים עלולים להשתנות כתוצאה מהחלפת שם? וחשבתי להחליף לשם עם האותיות שיש לי בשם הנוכחי למשל אליה או ליהיא או אולה. תודה

  21. נורמולוגיה זו שרלטנות ושטויות חסרות בסיס! לעצם הענין, אכן בדרך כלל מאוד לא כדאי להחליף שם, שמו של אדם הוא מרכיב חשוב במזלו. אם מאוד קשה לך עם השם שלך תוכלי להחליף אבל לשם עברי יהודי.

  22. שלום קוראים לי דין. יש לי שם אמצעי משה. הרבה פעמים אמרו לי להחליף את השם כי דין זה לא טוב ושמוסיפים לזה משה זה ממש לא טוב כי ה' העניש את משה. אני מאוד אוהב את השם שלי וכולם מכירים אותי בתור דין. אני מעדיף להיות רק דין. מה לעשות? האם להוריד את משה ולהישאר רק דין? האם להחליף את משה בשם אמצעי אחר? איזה שמות אחרים יתאימו? תודה

  23. .שלום. שמי ליאת. הכל הולך לי מאוד לאט, שום דבר לא זורם לי. אני תמיד עצבנית ולא רגועה. זה משפיע על הילדים שלי והסביבה. אני רוצה שדברים יפתחו לי. מה שגם אני מרגישה שאני צריכה להוסיף שם נוסף כדי שדלתות יפתחו. האם אני אוכל להוסיף שם נוסף ואם כן על מה אתה ממליץ? תודה.

  24. שלום…שמי הילה לפני שנתיים החלפתי את השם מימית ואני מרגישה שמאז ששניתי את השם הכל חסום לי מה אתה ממליץ לעשות? שם אימי אנט ותאריך הלידה 24.09.90 ה בתשרי התשנ"א

  25. ההרגשות האלו אינן קשורות לשם בו את נקראת, יש להתפלל לקדוש ברוך הוא כל יום ולצפות לישועתו. התחזקות במצוות תועיל לכל הישועות בעזרת ה'. בשורות טובות!

  26. בוקר טוב
    אתמול התקיימה בריתו של בני הקטן ועד לרגע שבו המוהל שאל לשם העולל לא עלה לי שום שם כשהייתי מביטה בבני. (מעולם לא קרה לי דבר כזה)
    אז "זרקתי" שם – אריאל ואיני שלמה בכלל עם הבחירה.
    בערב הבטתי בבני והשם – ליאם כל כך התאים לו.
    מה אפשר לעשות מבחינת ההלכה ששמו יהיה ליאם? והכוונה בלי להוסיף שם שני…
    תודה.

  27. השם אריאל הוא ממש מצויין. ספרי הקבלה נותנים חשיבות לשם שנזרק להורים בעת הברית. כך שממש לא כדאי לוותר על השם הזה. ובודאי לא כדי להחליף אותו לשם ליאם שהוא ממש לא שם בכלל.
    בעזרת ה' מאריאל הקט יהיה לך הרבה הרבה תחת ותזכו לגדלו לתורה לחופה ולמעשים טובים!!

  28. צהריים טובים,

    שמי רחל אני יודעת שכל מי שנושא בשם של אחת מהאמהות תעבור גם קשיים וקראתי על השם שלי למרות שאני מחוברת אליו ומופיע שעדיף להוסיף שם נוסף..(יש לי שם שאני חושבת עליו רק אחרי שאני אקבל אישור וברכה זה שם שהופיע כמה פעמיים בחלום שלי)

  29. אין כל צורך להחליף את השם. האמהות הקדושות הם שהקימו את בית ה', אני מכיר אחד מגדולי המקובלים בדור שקרא לבתו הבכירה רחל. אמת שהגרב"צ אבא שאול סבר שרחל זה שם של דין, אבל המנהג שכן לקרוא בשם זה לאלפים ולרבבות. חיים טובים ומאושרים.

  30. שלום
    אני צריכה עזרה , חיי תקועים , אני חרדתית מאוד קשורה לאמא שלי בחבל הטבור
    ולא מצליחה לעצור משהו בחיי שגורם לי לסבל אדיר..לא משנה כמה אני סובלת אני נשארת שם..
    האם כדאי להוסיף שם?יש לי שם שני שהוספתי לי בעבר אך הוא לא בעברית.. ומאז ומתמיד לא התחברתי לשמי..

  31. שלום
    קוראים לי אוהב ואני רוצה לשנות את השם שלי לאריאל. אני בכלל לא מתחברת לשם שלי עכשיו ואף פעם לא אהבתי אותו. שאלתי רב והוא אמר לי שהשם אריאל הוא לא מוצלח ואפילו בעייתי. רציתי לקבל חוות דעת נוספת. אריאל זה השם היחיד שאני התחברתי אליו לכן רציתי לדעת אם כדי לי לשנות את שמי לאריאל.
    תודה.

  32. הרב באותו זמן טען שהשם שלי קצר ולכן האות הסופית שלי עוצרת אותי ומכניסה לי קשיים כלכליים וזוגיים,האם כדי לנ לשנות מחן לחנה??

  33. היי,השם הפרטי שלי הוא רחלי על שם סבתי
    אך בתעודת זהות רשום רחל
    התייעצתי בעבר עם רבנים לגבי השם
    והם אמרו לי שזהו שם שלא מבשר טובות
    כמו רחל אמנו שסבלה בזוגיות,ילדים ומשפחה
    רציתי להתייעץ עם הרב ולשנות את השם אך עדיין שישמע דומה
    אולי רלי או רשל?
    תודה

  34. רחל הוא שם נפלא! רחל אמנו זכתה להעמיד שבטים בעם ישראל, וגם אם סבלה בחייה יש הרבה מה לקנא בה! לא הייתי מחליף את השם, ובודאי לא לשם חסר משמעות יהודית!

  35. שלום
    שמי פרידה, אני בת 22 ואני מרגישה כי השם הזה כבד עליי, הוא מיושן וגורם לי להרגיש מיושנת
    ההורים שלי אוהבים את השם אך אני פחות אוהבת ופחות מתחברת

    לא יודעת מה לעשות.. אשמח לייעוץ

  36. באופן כללי שינוי שם הוא דבר שלא כדאי לעשות, הוא עשוי לגרום לשינוי מזל והדבר נעשה רק כשאדם נמצא בסכנה גדולה. אם תוכלי למצוא איזה כינוי נחמד שאת אוהבת זה עדיף על פני החלפת שם.

  37. באופן עקרוני שרה הוא שם נפלא, שרה אמנו היתה אשתו של אברהם אבינו! אינני רואה סיבה להחליף שם, כדאי להתפלל לישועת ה', ולעשות השתדלות להיות בשמחה, לצאת ולבוא יותר בין אנשים, להתאמץ בלימודים וכו', בהצלחה רבה!

  38. שלום, אני בת 23 והשם שלי הוא אילנית, במקור שמי ילנה, שיניתי את השם על דעת עצמי כשהייתי בת 9. כולם קוראים לי אילנית חוץ מהמשפחה. בשנים האחרונות אני ממש לא מתחברת לשם אילנית, מרגישה שהוא לא מתאים לי ולא מצייג אותי ואת האופי שלי. חשבתי לשנות את השם לשם שאני אתחבר אליו יותר כמו לייה או ליאל, אשמח לדעת מה אתה חושב, תודה

  39. שלום וברכה
    שמי היה "גל רפאל" בעצת הרב דוד אבוחצירא הגל הפך ליגאל ושיניתי שמי לרפאל יגאל.
    אני מעוניין להחזיר את השם למצב הראשון עקב כך שאנשים לא מתרגלים וכל העולם כבר מכיר אותי בשם הראשון וקשה מאוד להרגיל את כולם….
    האם זהו מהלך אפשרי?

  40. אם תעלה לתורה בשם יגאל רפאל וכך גם תכתוב במסמכים וכו', אתה יכול להניח לאנשים לקרוא לך גל, זה יתאים בתור שם חיבה, כמו מוטי למרדכי ויוסי ליוסף וכו' יהיה גל ליגאל…

  41. שלום אני מרגיש שהחיים שלי תקועים ואני לא מצליח להשיג את השאיפות שלי. אני יודע שהכל מלמעלה אבל קשה לי. חשבתי על השם ליאל מה דעתכם לגבי זה?

  42. מי שרוצה לזכות לישועות יש דרך פשוטה… התחזקות בתורה ובמצוות, אין כל קשר לשינוי השם. תקבל על עצמך לשמור את השבת כהלכה ואני בטוח שתזכה להארת פנים מבורא עולם!

  43. בוקר טוב שמי … ואני נשואה שנתיים וחצי בעלי קוראים לו …
    מאז התחתנו העסק הדרדר של בעלי ושאני ניסתי לעזור לו גם אצלי נהיה בעיות. בוא נגיד שהפרנסה שלנו לא הכי טובה אין ברכה בכסף ואין לנו פרנסה טובה .וגם יש המון מריבות בבית הרבה מתח
    בעלי שאל רב (הוא בדרך כלל מדבר איתו)הרב טוען שבכתובה לא טוב השם …..כיאלו השם …..הוא לא טוב וצריך להחליפו ואז יבוא הברכה
    חשוב לי לציין שאני (….)אף פעם לא היה לי איזה שהוא בעיה כלשהי
    האם זה נכון שצריך להחליף תשם או להוסיף שם?
    עם אפשר לענות לי כמה שיותר מהר אשמח.תודה.

  44. מרבותי לא קיבלתי כאלו רעיונות. אני לא מאמין בזה. מה שצריך הוא לפעול בדרכים המקובלות להפגת המתח, לעבוד על השלום בית כמו שצריך, למצוא זמנים לצאת יחד ולשבת יחד בנחת ובשמחה, לדבר על הקשיים בנחת מתוך אמונה ושיתוף, ובמידת הצורך לפנות להנחייה או יעוץ זוגי. חיי הנישואין חשובים עד מאוד וחובה להשקיע בהם כל הזמן.
    בהצלחה רבה וחיים מאושרים של שפע וכל טוב!

  45. שלום כבוד הרב,שמי מעיין וכבר כמה שנים אני מרגישה שהכל תקוע וזה גורם לי לצער כבר פניתי לרב שייעץ לי לשנות את שמי לגמריי ולא להוסיף כיוון ששמה של אימי מתחיל באות ת ומראשי תיבות של שתינו יוצא מת
    רציתי לדעת שזה באמת הדבר הנכון לעשות וזה מה שגורם לחסימות תודה מראש

  46. שם זה ענין של טעם, העיקר לבחור שם יהודי מהמקורות. אין צורך באופן עקרוני לעשות לזה טקס, אלא העיקר שיקראו לך אנשים בשם החדש, אבל יש ענין סגולי בהחלפת השם בבית הכנסת במנין עשרה בשעת הקריאה בתורה. יש לבקש מאחד המתפללים שיעלה לתורה ויעשה לך "מי שבירך" בשם החדש, כשאת שומעת את החלפת השם מעזרת השנים, כ"כ בציץ אליעזר חכ"ב סי' צו.
    בהצלחה רבה

  47. שלום רב, אני יהודיה שנלדה באוקראינה, עליתי ליפני 8 שנים לארץ. כרגע מרגישה צורך או בלהחליף או בלהוסיף שם יהודי. חשבתי על שם משי אבל איך אני יכולה להבין שזה שם שמתאים לי?

  48. כבוד הרב שלום.
    בשעה טובה נולד לי בן והייתי רוצה להתייעץ לגבי השם שאנו מעוניינים לקרוא לו בישראל.
    הוא נולד בתאריך 24/01/16 י"ד בשבט בשעה 09:32.
    אנו מתלבטים בין עומר/עידן/לירן/מאור
    אשמח לעזרה.
    בברכה נירית.

  49. שלום לכבוד הרב,
    הייתי מעוניינת להתייעץ איתך בנוגע להחלפת השם. השם שלי בגדול ניתן לי בשעת וויכוח וכעס בין אמא שלי להורי אבי. הם רצו שאקרא על שם אם אבי ואימי לא רצתה. שמות עפו באוויר על ידי סבתי עד ששמי נבחר. מאז שאני זוכרת את עצמי חיי היו טרגדיה עם המון קשיים וסבל פיזי ונפשי לאורך השנים. מגיל קטן אני זוכרת ששנאתי את שמי ולא היה לי מושג למה. אני כבר בת 27 ועדיין סובבת סביב עצמי ללא כיוון ושינוי וחיי מתבזבזים לריק. אני מעוניינת להתנתק לגמרי מעברי ולפתוח דף חדש לחלוטין ואני רוצה למחוק כל זכר לעברי כולל את שמי.
    אשמח לשמוע את חוות דעתך בנושא, תודה מראש.

  50. זה טוב שכולם הרגישו ורצו שתהיי שייכת אליהם… אם את רוצה להתנתק מהעבר ולפתוח דף חדש את יכולה לעשות זאת גם ע"י שינוי השם, אבל תבחרי שם עם משמעות, שם עם שורשים, ולא סתם של "שהולך היום"

  51. זה שם מצויין, אבל כדאי מאוד לחשוב אם את מתחברת אליו ואוהבת אותו, ואם בסביבתך יהנו ממנו, יש שמות יותר קלסיים כמו נעמי רות רחל, שמות שאהובים על כולם ונראה לי שגם בני משפחתך יותר יתחברו.

  52. שלום, קוראים לי צאלי, שזה קיצור לצאלה.( הת.ז זה צאלי ). אני מרגישה ממש לא מחוברת לשם הזה, ואני מאד רוצה להחליף אותו לשם דניאל. כדאי ?

  53. דניאל זה שם של בן, ומאוד לא טוב לקרוא לבת בשם של בן, כדאי לשנות לשם יהודי שורשי, משהו כמו נעמי, רות, אפרת, מיכל, תמר וכיוצא בזה. בהצלחה.

  54. שלום-שמי ארקדי,אני בן — .היו לי מחשבות לשנות(להוסיף) שם זמן רב,אך בתקופה אחרונה,בעקבות מחלה קשה וטיפולים וסיבוכים שעברתי,הרצון התגבר.
    השאלה האם זה נכון לעשות -הינני אדם מאמין?ואם כן אז איך עושים זאת?
    תודה מראש על תגובתכם.

  55. אכן בהחט יש מקום לעשות זאת. בגמרא כתוב ש3 דברים עושים להנצל ממחלה, ואחד מהם הוא שינוי השם (בנוסף לחיזוק בקיום המצוות). האופן שעושים את הוא פשוט הולכים לבית כנסת ועולים לתורה בשם החדש. (ניתן גם לשנות את השם בפועל ע"י שמעתה ואילך כולם יקראו לך בשם החדש.
    שיהיה בהצלחה ורפואה שלמה

  56. אכן בהלחט יש מקום לעשות זאת. בגמרא כתוב ש3 דברים עושים להנצל ממחלה, ואחד מהם הוא שינוי השם (בנוסף לחיזוק בקיום המצוות). האופן שעושים את הוא פשוט הולכים לבית כנסת ועולים לתורה בשם החדש. (ניתן גם לשנות את השם בפועל ע"י שמעתה ואילך כולם יקראו לך בשם החדש.
    שיהיה בהצלחה ורפואה שלמה

  57. תודה רבה על תשובתכם המהירה.
    יש המלצה לשמות ספציפים?
    מספיק לשנות שם ולחתום בו במסמכים או שכולם צריכים לקרוא לי בשם החדש???
    שוב תודה.

  58. עדיף שם עם משמעות, מהמקורות. אין לנו המלצה ספציפית. העקרון הוא שיקראו לך גם בשם החדש. כלומר, לפחות חלק מהאנשים יקראו לך בשם החדש.

  59. שלום,
    הוריי קראו לי ב2 שמות. השם הנוסף הוא שם תנכ"י שאינני מתחברת אליו. בשלב מסוים החלפתי את הסדר והיום כולם קוראים לי הודיה, שזהו במקור השם השני שלי ולא הראשון. את השם התנכי שהפכתי בתעודת זהות לשמי השני אני רוצה להסיר לגמרי בעיקר כי מפריע לי שהוא מופיע במסמכים וכד'. האם זה יכול להזיק או שזה בסדר? דבר נוסף, אני לא אוהבת את שם המשפחה שלי ורוצה להסיר ממנו אות אחת כך שאני יותר אתחבר אליו, זה בסדר? ובכלל באופן כללי יש בעיה עם שינוי של שם משפחה?
    תודה רבה…

  60. בהמשך לתשובתכם, אפשר להסיר בתעודת זהות אם עדיין משפחתי קוראת לי בשמי המקורי?
    זאת אומרת שעדיין קוראים לי בשתי השמות המשפחה והסביבה.
    מה שמפריע לי זה רק בתעודת זהות, בתעודת זהות זה כן בסדר להסיר?

  61. לא הסברתי את עצמי טוב כנראה, השאלה הייתה- במידה ויש 2 שמות פרטיים שביומיום המשפחה והחברים משתמשים חלק בשם הראשון וחלק בשם השני, האם מהתעודת זהות אני יכולה להוריד את אחד השמות? זאת אומרת, האם יש משמעות למה שכתוב בתעודת זהות או שמה שמשנה ומשמעותי זה שקוראים לי בשם בפועל ולמה שכתוב בתעודת זהות אין משמעות?

  62. לא הסברתי את עצמי טוב כנראה, השאלה הייתה, במידה ויש 2 שמות פרטיים שביומיום המשפחה והחברים משתמשים חלק בשם הראשון וחלק בשם השני, האם מהתעודת זהות אני יכולה להוריד את אחד השמות? זאת אומרת, האם יש משמעות למה שכתוב בתעודת זהות או שמה שמשנה ומשמעותי זה שקוראים לי בשם בפועל ואילו למה שכתוב בתעודת זהות אין משמעות?

  63. שלום ברצוני לשאול שאלה נולדתי עם השם ימית ובגיל 15הוספתי את השם חן (חן ימית) כיום אני בת 20 ולפני כמעט חודש רב אמר לי להחליף את השם לנועה
    האם זה נכון וטוב כל שינויי השמות הללו?
    השם נועה הוא שם טוב?

  64. שלום
    שמי חן, מאז ומתמיד הרגשתי לא מחוברת לשמי והמון תקיעות בחיים מלווה בפחדים רבים, למרות שמטבעי אני מאוד אמיצה. לפני צספר שנים המליץ לי רב שיקראו לי 5 פעמים ביום חנה כי אני קרויה על זם סבתי זל. אני מרגישה שאני חייבת לשנות את שמי עמ להיות מחובת . מה המלצתך ?
    תודה מראש

  65. שלום שמי ליזה אני בת 17 אני רוצה להחליף את שמי בגלל שהוא אינו עברי ואני מחפשת שם שמתאים אני מאוד רוצה גם כדי ליהיות חלק יותר גדול מעם ישראל וגם כי אני לא כול כך מחוברת לשם שלי

  66. לבת שלי קוראים טל מגיל שנתיים החלה להיות חולה, אמרו לי שהשם שלה קצר עדיף לשנות לה את השם, כיום היא בת 20 וגם היא מעוניינת לקרוא לה טליה או להוסיף לה לטל שם נוסף, מה דעתך?

  67. שלום לכבוד הרב
    קוראים לי חוה ואני רוצה להחליף את השם שלי. אני מרגישה חוסר אנרגיות ומצב נפשי. לא טוב מעוניינת. להחליף שם איזה שם מומלץ?

  68. אין קשר בין השם שלך להרגשות שלך, השם הוא נפלא, חוה היתה "אם כל חי", החוסר באנרגיות מצב רוח וכו' הוא הקושי הכי מצוי בעולם המערבי, תפעלי בדרכים המקובלות, תעשי דברים שאת אוהבת, תצאי עם חברה, תאכלי דברים שאת אוהבת, ספר טוב וכו', סיפוק ועשייה גוררים אחריהם את האנרגיות. אחרי הפעולות נמשכים הלבבות.

  69. שלום לכבוד הרב ,
    קוראים לי נטלי , כבר מרגישה די הרבה זמן תקיעות ודברים לא זזים בכל מיני נושאים ..
    האם כדאי לשנות את שמי ?
    ואם כן .. איזה שם ?

  70. שלום כבוד הרב. הורי נתנו לי את השם יפית והוסיפו מז׳יאנה על שם סבתי. מילדות הרגשתי חוסר נוחות גדול עם שמי והתביישתי בו, עד בגרות רציתי להחליפו ולא ידעתי במה. כל הנושא הסב לי ביישנות, גם ההחלפה. חברי תמיד קראו לי יפה. בחודשים האחרונים ניסיתי להחליף ליפה אלה, לא על ידי החלפה רשמית אלא כמו כינוי, אך כבר יש אנשים שקוראים לי כך ומכירים אותי בשם הזה. חלמתי חלום בו הופיעו רבנים שמפיצים אור בתוך מנהרה והם אישרו ששמי יפה אלה ושינו את שמי. אך עדיין כשקוראים לי יפהאלה (כשם אחד) אני מרגישה חוסר נוחות וכאילו שאני משקרת לגבי שמי. ייתכן שזו רק בעיה פסיכולוגית קלה :) או שיש להפריד לשני השמות ולא לקרוא כשם אחד. או אולי שמי המקורי הוא טוב לי.. אשמח לשמוע לדעתך.

  71. החלום הוא כמובן שטויות, הרהרת ביום אז חלמת בלילה… אבל אם נוח לך עם השם יפה זה בסדר גמור, לא צריך להוסיף את האלה.

  72. שלום רב כבוד הרב
    אני נולדתי בשם שירלי
    לפני 11 שנים התגרשתי והרגשתי צורך להוסיף שם. הוספתי בתעודת זהות אבל לא עשיתי ברכה על השם . השם הנוסף הוא תהילה . עם הימים בשנה האחרונה התחלתי לקרוא לעצמי תהילה אבל פתאום משהו לא מסתדר לי , הבן זוג שלי מתחבר לשירלי. האם להוריד את תהילה ולהשאיר רק שירלי?

  73. את יכולה להשאר שירלי, אבל חשוב לזכור שאם רוצים סיוע ממרומים, אין לקיים כל קשר עם שום גבר שהוא מחוץ למסגרת נישואין ממש כדת משה וישראל, היהדות לא מכירה ב"בני זוג"… כמו כן חובה לשמור טהרת המשפחה. הדברים האלו חשובים ומשפיעים הרבה יותר משם כזה או אחר. בהצלחה

  74. שלום וברכה כבוד הרב
    שמי הדס, ואני חולה במחלה קשה מאוד עברתי שמונה גידולים בראש ניתוחים הקרנות טיפולים וכימותרפיה. יש לי ילדה בת 3 בשם טליה , כשהיא נולדה עףאני ובעלי עשינו לה בדיקות גנטיות אשר קבעו שהיא גם חולה במחלה כמו שלי היא עוברת בדיקות בהרדמה כללית, אינה רואה בעין אחת, סיכון ללקות שמיעה, וכי עליה לעבוד קבוע בדיקות. היא בסיכון ותמיד צריך להיות עם יד על הדופק! שאלתי, מזה תקופה ארוכה שמה מפריע לי בלב! וכי אני רוצה להחליף לה רק את השם – לאנאל שפירושה : בבקשה ה׳ . מהי דעתך על זה?

  75. יש מקום להוסיף שם, אולם עדיף שם מהמקורות כמו חיה וכדומה, ולא חייבים להשתמש בו דוקא באופן קבוע. תכתבי לנו את השמות לתפילה, ונזכיר אתכם בעז"ה. רפואה שלמה וחג שמח.

  76. שלום רב.
    שמי אירינה,
    אני לא אוהבת את השם שלי כי הוא לא יהודי וגם את משמעות השם אני לא אוהבת, אי רינה.
    החיים שלי די קשים מאז שאני זוכרת את עצמי.
    חשבתי שאולי זה קשור לשם. האם כדאי להחליף? ואם כן מה מומלץ?

  77. שמי ויקטוריה מזה 55 שנה אני לא שלמה עם שמי מזה כל השנים. כל החיים עברתי סבל בזוגיות פרנסה ובריאות . האם יש שם שאוכל להשתמש בו אשמח לתשובה. חשבתי על תהילה האם הוא שם טוב .

  78. אני נשואה מעל חצי שנה מנסה להיכנס להריון ולא מתליחה בעלי עכשו יש לו גם בעיות עם העסק.מרגישה אלי השם רחל שם קשה מידי או משהו. אולי עדיף להוסיףשם. תודה

  79. שלום רב.
    שמי רון.
    בגין בעיות בריאות שנמשכות שנים רבות,ובעיות כלכליות שנוצרו בעקבותן,אני שוקל לשנות את שמי מרון לרוני,כלומר להוסיף את האות י'.
    אודה לכם מאד אם תוכלו לייעץ לי האם זה כדאי?.
    תודה רבה.

  80. רוני בדרך כלל הוא שם כינוי, קיצור של אהרן, אין טעם לקרוא כך כשם עיקרי. שתראה בריאות טובה ושפע ברכה והצלחה.

  81. מה שחשוב בעיקר הוא שיהיו אנשים שיקראו לך כך. וכמו כך שיעשו מי שבירך בבית הכנסת בשם זה. השם תמיד מבטא מהות והמזל תלוי בשם. בהצלחה רבה.

  82. שמי המלא הוא חיה רחל. במשך כל חיי השתמשתי בשם חיה והוא שירת אותי בצורה מדהימה, מרגישה שבזכות השם שלי אני בנאדם חיי ושמח ואוהב את הבריות. בשנה האחרונה עברתי משבר ונכנסתי למצב של דיכאון, אני מרגישה שהשם שלי אינו משרת אותי יותר במובן החיובי אלא במובן השלילי. שאני ממש כמו בהמה ועושה מעשים לא ראוים. בכל אופן כרגע אני בתהליך שיקום ובנייה מחדש של האישיות ושל עצמי במקום הנקרא מעון ירושלים, זהו אישפוז יומיומי הפועל תחת השגחתו של בית החולים כפר שאול. רציתי לשאול אם מתאים אולי לשנות את השם ולהשתמש דווקא בשם השני שלי רחל, ולא בחיה? איזה תכונות יכולות להוות לי השם הזה רחל? האם כדאי לשנות? מותר בכלל? אני מתחברת לשם רחל כי הוא מרגיש לי עדין יותר ולא בהמתי, למרות שאני גם אוהבת את השם חיה, אבל לא יודעת מה לעשות. אשמח לתגובתך. תודה רבה!

  83. כבוד הרב שלום
    קוראים לי פרח ולא ממש הולך לי עם פרנסה רציתי לשאול אם אני צריכה לשנות את השם שלי או להוסיף שם.
    ורציתי לשאול גם על השם ברק אם זה שם טוב ?
    תודה

  84. באופן כללי אנחנו נגד החלפת שמות. דבר כזה נעשה רק כשאדם נמצא ח"ו בסכנת חיים מחמת חולי מסובך. הדרך היהודית לזכות לישועות היא פשוט להתפלל לה' יתברך ולקבל קבלות טובות של התחזקות בשמירת המצוות.
    השם פרח אין לו משמעות מיוחדת. אם תרצי שם בעל משמעות מיוחדת יהודית, תבחרי שם של אחת מגברות הרוח היהודיות, כמו רות נעמי רחל לאה שרה רבקה מיכל יהודית ועוד.
    בשורות טובות.

  85. אני חושב שבמקרה שלך הפתרון אינו החלפת שם אלא טיפול מקצועי ויסודי שיעזור, אם בטיפול רגשי על ידי שיחות, או טיפול תרופתי, אינני יודע, יש לשאול אנשי מקצוע. רפואה שלמה.

  86. אין בעיה, בשמחה את יכולה לשאול רק אחר שכן חושב שיכול להמליץ על השמות הללו. אבל השם "אלה", ודאי שלא כדאי לתת זה שם של קללה.
    שיהיה רוב נחת!

  87. שלום קוראים לי רוזה נתנו לי את השם מאז שנולדתי אבל אני אף פעם לא אהבתי אותו ורציתי לדעת לאיזה שם כדאי לי להחליף?

  88. שלום שמי גל
    בת דודי הייתה אצל רב בירושלים ואמרה לו את שמי והוא טען שאני חייבת בדחיפות להחליף אותו, האם הינך ממליץ זאת גם ואם כן לאיזה שם? או רק להוסיף שם שני

  89. אנחנו לא מעודדים כלל החלפת שמות, שם מחליפים רק לחולה שמצוי בסכנת חיים. הנורמולגיה לסוגיה היא שטויות. אם את בכל זאת רוצה שם יהודי בעל משמעות, את יכולה להחליף.

  90. שלום וברכה,
    אמי מורתי שתחי' חלתה במחלה ונמצאת במצב לא פשוט (המחלה התפשטה להרבה מקומות בגוף).
    ברצוני לדעת עם איזה רב ניתן להתייעץ באופן פרטי לגבי הוספת/החלפת שמה (תמר , תמי )?
    אילו שמות רצוי להוסיף לשמה או להחליף אליהם?
    ומה ניתן לעשות במידה והיא לא מוכנה להחליף את שמה אבל קרוביה רואים בכך אפשרות לשנות את הגזירה? (במידה ומדובר רק בהוספת שם האם די בהעברתו כאשר מוסרים את שמה לתפילה גם אם לא ישתמשו בו בפועל בבית?)
    תודה רבה ושפע ברכת ה' על כל ישראל

  91. אין צורך להתייעץ, תוסיפו לה את השם חיה. משמעות של שם הוא בעיקר כאשר יש שמשתמשים אבל יש דעות בהרבה מהפוסקים שכאשר מעבירים שם לרב לתפילה זה גם טוב, בתנאי שזה יהיה שלוש פעמים בחודש הראשון. באופן עקרוני לא ניתן לשנות לאדם שם כאשר הוא מתנגד לכך, צריך לשכנע אותה שזה רק הוספה ושזו סגולה גדולה. אם היא עדיין מתנגדת תתייעצו עם רב שמקובל עליה שיורה לה כך לעשות. רפואה שלמה.

  92. שלום שמי הוא לי לאחרונה נפגשתי עם אישה שטענה שהשם קצר מידי ולא טוב ושאני צריכה להחליף לשם לינור כדי שתהיה לי יותר הצלחה ודברים בחיי ילכו יותר בקלות. אציין כי אני באמת מרגישה שכל דבר בחיים שלי מסובך ומלווה בקושי רב למרות שבסך הכל הכל בסדר אצלי ברוך השם. לכן אני מתלבטת ואשמח לשמוע את דעתך האם כדאי להחליף את שמי. תודה רבה.

  93. לא ידוע לי שיש משמעות לאריכות השם. ליעקב אבינו היה בן בשם גד ועוד אחד בשם דן… סתם השם לי משדר קצת אנוכיות חלילה… אפשר לבחור בשם יהודי בעל משמעות אמיתית, כמו רחל יעל תמר נעמי רות יהודית ואחרים בדומה לכך, שמות של נשים גבורות רוח.

  94. שלום,
    אני מרגישה נורא מבולבלת בנושא השם שלי כבר עשור. כשנולדתי נתנו לי את השם טל ובגיל 20 יעצו לאמא שלי ז"ל שאני אשנה לטלי וכך עשיתי. מאז (עברו קצת יותר מעשר שנים) אני מרגישה ממש מבולבלת כי אף אחד לא קורא לי טלי כי אני לא מתחברת לשם הזה. רק במסגרות כמו לימודים קוראים לי טלי כי כך כתוב בת.ז. אני בנקודת זמן שסיימתי את לימודיי ואני צרכה להחליט מהו שמי טל או טלי. אני יותר מתחברת לשם טל אבל אני מרגישה שהוא מסמל עבורי נוקשות רבה שמאפיינת אותי. ומצד שני השם טלי הוא יותר "חמוד" ונעים. הבעיה שאני מרגישה שקשה לי להחליט אם להתמסר לשם טלי וכן לתת לו הזדמנות. התייעצתי יעם מתקשר והוא ייעץ לי להחזיר לשם טל ולהוסיף שם נוסף לא בת.ז אלא רק לתת ברכה בבית כנסת "טל חיותה", אני מתלבטת אם לעשות זאת. מה אתה חושב כבוד הרב? וסליחה על ההודעה הארוכה.

  95. שלום כבוד הרב,
    שמי חן ואני רוצה להתייעץ בקשר לשינוי שמי או הוספת שם שני.
    הוריי קראו לי חן כפשרה לאחר שלא הסכימו על שם ביניהם (אמי ז"ל רצתה לקרוא לי יהלום ואבי רצה לקרוא לי ורדה), בסופו של דבר הם התפשרו על השם חן על שם סבי ז"ל שנקרא חיים.
    התייתמתי לאחרונה מאמי ואני לא בקשר עם אבי מאז שהייתי תינוקת, איני מוצאת זיווג, אני מצויה באבל כבד ובדיכאון ובאופן כללי מרגישה שכל התחומים של חיי תקועים. האם כבוד הרב ממליץ על שינוי שם, או הוספת שם שני?
    ואם כן, יש המלצה לשם ספציפי?

    תודה רבה

  96. שינוי שם הוא דבר הנעשה רק לחולה המצוי בסכנת חיים. כאשר יש קשיים בחיים, מתפללים מתחזקים במצוות, ובעזרת ה' תראי ישועות גדולות! בשורות טובות!

  97. לכבוד הרבנים, שלום רב.
    שמי מיכאל, (ברוסית מיכאיל, מישה). אני רוצה להחליף את שמי בגלל שאני מרגיש תקוע בחיים, גם מבחינה רגשית (מגיל 6 חש דיכאון ואובדן טעם החיים) וגם מבחינה כלכלית – לא מצליח להיתקבל לעבודה במקצוע שלי (טכנאי מחשבים). כיום אני בן 34 – חודש הבא 35, גם אין לי חשק לחגוג את יום ההולדת שלי ואת עצם העובדה שאני נולדתי – רואה כשגיאה גסה, חמורה ובלתי ניסלחת של הוריי. חשוב לי לומר, שאני מגיל 6 ועד גיל 31, "טופלתי" אצל רופאים פסיכיאטרים שונים, עד שרופא נוירולוג אמר לי שה"טיפול" הזה גרם נזק לבריאותי וכתב זאת בחוות דעתו הרפואית. עצם העובדה שאני אדם שמוגדר כ "חולה נפש", גורמת לי להיתבייש ממה שאני ואני לא רוצה להיות מה שאני. יותר גרוע, שאף רופא לא יודע מה בדיוק הבעייה ואיך לטפל בה בצורה קיצונית ביותר, כי אין לי כבר כוח לסחוב את הנטל הזה ומשפחה שלי מאוד סובלת מזה. לכן אני חושב להחליף את שמי וגם להיתייעץ אם כבוד הרבנים, איזה שם הכי מתאים לי להשגת המטרות בחיים (לשים סוף לסבל ומחלות, עבודה, פרנסה והשגת שימחת חיים ועמצאות כלכלית, חומרית ורגשית). זוגיות לא מעניינת אותי.

  98. השם שלך הוא מצויין, לא הייתי תולה בו את האשם… יש להרבות בתפילות, למצוא תעסוקה שיש בה סיפוק, ללכת לשיעורי תורה וליצור קשר עם אנשים, להתחזק במצוות, ובעזרת ה' תהיה לך רפואה שלמה.
    כשאתה טוען שנולדת בשגיאה גסה, שכחת שיש מישהו שמנהל את העולם… בורא העולם רצה אותך כאן, נתן לך תפקיד יקר שרק אתה יכול למלא אותו, העבודה שלך אותו היא פרטית ומיועדת לך בלבד, אתה בנו יקירו ונחשב אצלו כבן יחיד, הוא אוהב אותך ומצפה שתתקרב אליו, עשה זאת ומצא את אושרך בחיים בעזרת ה'.
    שנה טובה ומבורכת.

  99. אני הבחורה ששאלה בנוגע לשינוי שם ושם משפחה. שאלתי אם צריך לשנות גם במוסדות ועניתם שלא. קודם כל תודה על התשובה. שנית, מה עם ת.ז? והדרכון גם לא משנים לשם החדש? אשמח לדעת גם למה? תודה רבה מראש

  100. היי, הבת שלי נולדה ב 15.5 ואני ובעלי מאוד התלבטנו ובסוך החלטנו לקרוא לבתי מאיה ! אני רציתי מאי וויתרתי לבעלי..
    היום כעבור חצי שנה זה עדיין מהדהד בי שהייתי צריכה לקרוא לה מאי.
    האם כדאי להוסיף לה ואז לקרוא לה ככה?

  101. היי,
    שמי שירן על שם סבתא שלי(שמחה) אמרו לי שזה הפירוש אבל אני מאז ומעולם לא התחברתי לשם הזה!!! אני תמיד הרגשתי שהוא תוקע אותי-בזוגיות, בהצלחה ובפרנסה..ממש בכל האספקטים בחיי.
    בגיל 16(היום אני בת 29) רב אמר לי לשנות לשירנה..אבל מי ישנה את שמו לשירנה?!

    אני תמיד רציתי לשנות את השם ואני באמת לא יודעת לאיזה שם כדאי וכשהתייעצתי עם דוד שלי(דתי חרדי) הוא אמר לי ששם שהוריי נתנו לי לא משנים אלא רק מוסיפים.

    אני בעיקרון מעדיפה לשנות אם אפשר אבל השאלה שלי היא איזה שם טוב לפוריות, זוגיות ופרנסה טובה? שם שיפתח לי את המזל?

  102. את יכולה לקרוא לעצמך בשם יהודי בעל משמעות טובה ועמוקה, כמו: רות נעמי מיכל יהודית שרה רבקה רחל לאה וכיוצא באלו נשים גיבורות רוח מההיסטוריה היהודית.

  103. היי, זאת שוב שירן מהשאלה האחרונה…לאמי קוראים יוכבד וחשבתי להוסיף את השם מרים…מה דעתך? וגם לא הבנתי אם כדאי לשנות לגמרי או רק להוסיף?

  104. שלום כבוד הרב, זאת שוב אני, במחילה ממך..
    אני ממש מתחברת לשם שרי שרה(לשנות לשניהם).
    והאמת שאני באמת חושבת שזה שם שמתאים לי רציתי מרים אבל אני לא מתחברת כל כך..

    שרי שרה אני מאוד אוהבת, מה דעתך?

  105. שלום כבוד הרב , אני גרה בקריית אתא מעל ל-20 שנה . ברצוני להגיע לרב רציני וידוע הגר באותה קרייה מבקשת עזרה בנדון.
    תודה …

  106. שלום. נולדתי עם השם דנה כשהייתי תינוקת חליתי ורב אמר לאמא שלי להוסיף לי את השם אוריה וכנראה שבזכות זה ניצלתי.. אף אחד לא קורא לי אוריה כולם מכירים רק את השם דנה.. אני רוצה מסיבות אישיות להוסיף שם חדש אבל אני לא יכולה להיות עם 3 שמות וקצת מפחיד אותי להוציא את השם אוריה גם בגלל מה שקרה וגם בגלל שזה נושא את שם הקבה והשם החדש שאני רוצה להוסיף.הוא לא שם יהודי אלא לטיני. מה כדאי לי לעשות?

  107. שלום כבוד הרב. אם מוסיפים שם שני בתעודת זהות במשרד הפנים בלבד ולא עם רב בבית כנסת וקריאת פסוקים לשינוי שם, אז השם החדש כביכול לא יחרוץ את גורלו של האדם? יש לזה תוקף אם זה משתנה רק בתעודת זהות אך בכל זאת אנשים קוראים לו בשם החדש למרות שלא היה שינוי עם רב? תודה.

  108. שלום כבוד הרב
    ביתי בת שנה וכשנולדה קראנו לה מיה
    הכוונה היתה שמיה זה מאת השם
    בדיעבד הבננו שאולי השם לא מוצלח מבחינה הלכתית
    ברוך השם הילדה בריאה ושמחה
    האם כדאי לנו לשנות את השם או אולי כדאי להוסיף אות ולשנות ממיה למאיה?

  109. שלום כבוד הרב, לפני כ10 חודשים חליתי במחלה הקשה ורב אחד ייעץ לי בין היתר לבחון שינוי שם.
    ברצוני לשאול עם מי ניתן להתיעץ בבחירת שם חדש ואם בכלל ?
    תודה

  110. כבוד הרב שלום יש לי שאלה קוראים לי יאיר
    ואני מרגיש לי נוח עם השם למרות שאתה וכל אחד אחר יגיד שזה שם יפה אולי זה נכון ורציתי לשנות את השם ואני צריך עזרה מה אני עושה?

  111. שלום כבוד הרב,
    יש לי חברה שקוראים לה ילנה, ועקב מחלה קשה היא רוצה להוסיף שם שני- שם עיברי. המשמעות של ילנה ביוונית זה מבריקה/זוהרת. היא יכולה להוסיף את השם זוהר כשם שני? במידה ולא, ישנם שמות אחרים שאפשר להוסיף ויהיו מקושרים למשמעות השם הראשון?

  112. שלום שמי מארק ואני בחיים לא התחברתי לשם הזה, מרגיש שיש לי ענן שחור מעל הראש, חוסר שייכות לעם ישראל והיהדות בגלל השם מארק. חשבתי לשנות את שמי לברק , שם עם אנרגיות טובות , מה אומר הרב?

  113. שלום רב,
    שמי ויטל בת 27,
    לאחרונה יצא לי לראות רב שאמר שעליי להוסיף שם שני לשמי (כמו: הודיה, מוריה..). הוא טוען שהשם ויטל הוא לא טוב ואפילו קללה וכנראה שזה מה שמעקב לי את הזוגיות.
    אשמח לשמוע מהי דעתך, והאם באמת עליי לשנות או להוסיף שם שני?
    תודה רבה.

  114. גם אני וגם הוא איננו נביאים, ולכן אני לא יודע למה אמר כך… באופן עקרוני לא הבנתי את משמעות השם שלך, ולכן אפשר לשקול להוסיף שם בעל משמעות יהודית כמו אלו שהזכרת.

  115. שלום כבוד הרב,
    שמי מגי (בת"ז) והוא מורכב מאותיות מהשם של סבתי מרגריטה ז"ל. סבתי הייתה נכה ונפטרה מסרטן. בנוסף לא ידוע לי שיש לשם הזה משמעות ואני לא מתחברת אליו וגם הרבה מתבלבלים בכתיבת השם וחושבים שזה קיצור של מרגרט וכ'ו.
    שאלתי את הורי והם אמרו שלדעתם השם חן מתאים וגם אני אוהבת אותו. גם קראתי שהוא מופיע 64 פעמים בתנ"ך עם משמעות טובה.
    אשמח לדעת אם לדעתך כדאי לשנות לגמרי את השם או להחליף את השם הראשון לחן ואת מגי להשאיר בתור שם שני.

  116. חברה שלומדת נומורולוגיה התיעצה עם המורה שלה והיא אמרה שאני חייבת להחליף את שמי.אני באמת במצב לא פשוט בחיי כבר הרבה זמן אבל אני חייבת לציין שלבחור לי שם חדש ולוותר על לימור נראה לי מאד מוזר. מצד שני כל כך רוצה בשינוי לטובה …מה עושים ?

  117. שלום רב !
    קוראים לי רחל
    בשנים האחרונות הוספתי את האות י
    כדי להוסיף אות משם ה' לשם
    ואני רואה באמת אור בחיים יותר

    אני עדיין מרגישה שדברים קצת תקועים בחיים, ולא מספיק זורמים
    אני רוצה להוסיף שם.

    חשבתי על מיטל או הילה
    אשמח לתשובה מהמערכת

    תודה
    ובברכת שבוע טוב מלא אור וברכה

  118. לא מחליפים שמות, למעט מקרים של חולה שמצוי בסכנת חיים! רחל הוא שם מצויין, ואם יש קשיים בחיים עושים מה שעשו יהודים בכל הדורות, מרבים בתפילה לה' יתברך ומתחזקים בשמירת המצוות, ובעזרת ה' תראו ישועות.

  119. מכובדיי שלום,

    אני פונה אליכם בבקשה לעצה, בני בן השתיים עשרה עונה לשם "ליאל"
    ליאל ילד נבון וחכם ובעל אש בוערת בעצמותיו. בזמן האחרון הוא מתוסכל משמו (ובצדק לדעתי) משום שרוב ה "ליאל" משוייכים לבנות.
    בצר לי אני פונה אליכם לשמוע דעתכם, הייתי רוצה להוסיף לו שם ולאט לעשות את המעבר לשם החדש
    אך במיוחד הייתי רוצה לשמוע דעתכם כיצד עליי לנהוג.
    תודה

  120. שלום כבוד הרב.כשנולדתי הוריי העניקו לי את השם סיון (נולדתי ב: ה' בסיון). בתז נרשמתי סולי על שם סבתא. כל חיי קראו לי רק סיון ובסופו של דבר החלפתי את שמי בתז לסיון. אני מרגישה שאין לי מזל בזוגיות. התחתנתי והתגרשתי עם ילדה. לאחר מכן נפגעתי בכל מערכת זוגית שהייתה לי. (גם לפני הנישואים המצב היה כזה). כרגע יש לי עוד ילד מבן זוג שהיה לי. נפרדנו. האם כדאי להחליף שם? מה בנוגע לשם שירה? איך אוכל לדעת אם שם מסויים טוב עבורי? לאימי קוראים אסתר. תאריך הלידה שלי 17.5.83. עזור כבוד הרב.

  121. שירה זה טוב.
    אבל צריכים גם לשנות מעט את אורח החיים, להתחיל לחשוב קדימה מה תפקידנו בעולם, מה בורא עולם רוצה מאיתנו, ואולי כל הקורה איתך, זה בעצם איתות משמים לשים לב למה שקורה ולא להמשיך את החיים סתם כך בלי מחשבה.
    הרבה הצלחה ושבת שלום

  122. בהמשך לשאלה שלי מתאריך ה-23/09/2016 בשעה 10:34 am
    המצב שלי הולך ומתדרדר. דיכאון רק גובר ומרגיש פשוט אין טעם להמשיך את החיים ושאני וכל הצרות שיש לי – לא הולך יחד ואני מגדיר את המוות בתור סוף של הכל. השאלה הכי קשה והמטרידה – מה אני עושה כאן? בשביל מה נולדתי? בשביל כאב? בשביל צער וסבל? פשוט אין לי כוח יותר לסבול את הנטל הזה, ששמו זה החיים. מי שאגיד שאני לא מעריך את החיים האלה – יהיה צודק כי זה באמת ככה. בתת מודה אני מרגיש שהשם מיכאל זה שם כבד מדי בשבילי. השאלה היא האם אפשר אם לא להחליף את שמי אז להוסיף שם ואיזה שם הכי מתאים לי כדי לשים סוף לכל הנטל הזה שיש לי בחיים הנוראים האלה? אני פשוט עייף מכל הכאב הזה ומשפחה שלי רק צוחקים עליי. במיוחד סבא שלי, שרואה שרע לי ואני כבר לא יכול ככה – רק מחמם אותי כדי שאני אתעצבן והוא יראה את זה בתור קומדיה וילעג לי.

  123. אתה יכול לשנות את השם, אבל לא נראה לי שזה מה שיעזור לך, אתה חייב סיוע של איש מקצוע אולי בשילוב תרופות, עשה הכל כדי לקבל זאת. שבוע טוב ורפואה שלמה.

  124. קראת בכאב את הצער שלך, אתה יכול לשנות את השם אבל לדעתי זה לא מה שיעזור, אתה צריך סיוע מקצועי, אולי גם שילוב של תרופות, תעשה הכל כדי לקבל את הסיוע הזה. שבוע טוב ורפואה שלמה.

  125. היי,
    קוראיים לי שרון ושמי השני חן
    ברצוני להחליף את השם בגלל שאני מרגישה שאני לא מצליחה בחיים ושהשם נותן לי מזל לא טוב…
    האם להחליף את השם?
    אם כן לאיזה שם?
    ואם לא..

  126. שלום כבוד הרב! קוראים לי ספיר וכשנולדתי הוריי קראו לי ספיר בלבד! לאחר פחות מחודש אבי הלך והוסיף לי עוד 2 שמות על דעת עצמו ללא התייעצות עם אמא שלי,מאז ומתמיד 2 השמות האחרים הציקו לי ומעולם לא קראו לי בהם! תמיד נקראתי ע"י כולם אך ורק בשם ספיר, אני רוצה לדעת אם אני יכולה להסיר את 2 השמות הנוספים שלא נעשה בהם שימוש מעולם והם מפריעים לי מאוד! אני לא רוצה 3 שמות פרטיים רשומים בתעודת זהות ובעוד מקומות..אני רוצה להיות רשומה רק ספיר כפי שהייתי מההתחלה .. מה לעשות?

  127. שלום כבוד הרב,
    שמי רותי, ואני שונאת את שמי, מהיום שנולדתי אני לא זוכרת רגע של שמחה, תמיד צחקו עליי,
    ובמהלך כל חיי הרגשתי שכולם מצפים ממני לשרת אותם, אחרת אני שום דבר בשבילם, קוראים לי "פח אשמה" כי כל החרא של האנשים סביבי נדבק בי, והם מתנקים וממשיכים הלאה.
    תמיד צחקו עליי , תמיד השפילו אותי.
    נמאס לי להגיע לגיל 28 ולהבין ששום דבר לא ישתנה לעולם כנראה.. ותמיד אהיה ה"אסלה" של כולם.
    אני שונאת את השם שלי! אבל לא שונאת את עצמי!
    האם הוספת שם תשנה משהו?

  128. הוספת שם לא תשנה כלום. מה שצריך הוא טיפול רגשי מקצועי ובעזרת ה' כל ההסתכלות שלך על החיים תשתנה לגמרי. להבא לא נוכל לאשר ניסוחים אלו.

  129. שלום כבוד הרב!
    קוראים לינוי(שם של בת) ,ואני בן בילדות בעיקר הייתי סובל מצחוקים של ילדים ושאלות על השם ולמדתי לחיות עם זה , אבל עדיין קיים אצלי חוסר שלמות עם השם חשבתי להוסיף אולי שם שני איזה שם היית מייעץ להוסיף?והאם בכלל כדאי לעשות את זה ?

  130. שלום לכבוד הרב,
    שמי שרלין ואני אוהבת את שמי… אך פעמים רבות בעבר חשבתי על הוספת שם.. בפעם האחרונה שהלכתי לרב בכדי לקבל ברכה לזיווג ופרנסה הוא העלה את הנושא בעצמו לגבי שמי והמליץ לי על השם שירה.
    אולם שם יפה שירה אך התחברתי יותר לשמות שיראל או שירין (זהו שמי הפרסי אך מעולם לא השתמשתי בו ושכחתי מלהזכיר זאת לכבוד הרב)
    מה דעתך? עם מי מתעייצים בעיניין כי הבנתי שזה תהליך קצת מורכב ויחד עם זאת חשוב לעשות זאת נכון וזהיר…
    מה דעתך לגביי השמות?

  131. שלום
    שמי אלנה ושם אמי יבגניה. אנשים קוראים לי לנה ביום יום.
    יעצו לי לבצע שינוי בשם כי אני מעוכבת זוגיות.
    אני יכולה לעשות הלנה. או אלונה. או להוסיף שם אמצעי?
    מה לעשות?
    המון תודה

  132. הנבואה לגבי עיכו הזיווג שלך זה שטויות, אף אחד לא יודע לנבא חלפי שם זה הכל שקר. אבל באופן כללי למה שלא יהיה לך שם יהודי אמיתי כמו של אמותינו הקדושות?

  133. שלום כבוד הרב:

    רציתי לשאול אותך האם כדאי לי להחליף שם. קוראים לי עדן ברית כוכב הרשקוביץ בן בתעודת זהות , ובחיים קוראים לי עדן הרשקוביץ. השם הוא ארוך כי השלושה שמות הראשונים הם שמות פרטיים והשם משפחה הרשקוביץ הוא של אבא שלי והשם בן ישי הוא של אמא. (ההורים שלי לא ביחד ומאז שנולדתי הם לא ביחד). אשמח לדעת האם לשנות את אחד מהשמות או להוריד שם כלשהו והאם אני יכולה לשנות שם משפחה כי גם ככה אבא שלי לא גידל אותי אז אין לי בעיה וגם מרגישה שהכל תקוע לי בחיים ושהולך לי קשה שהכל.

  134. השמות ברית כוכב אני מבין שאינם בשימוש ולכן זה לא משנה כלום. שמות המשפחה זה תלוי לגמרי בהרגשתך, אם את מרגישה טוב עם השם הרשקוביץ לבד את יכולה להניח את זה כך. לגבי השם עדן, לעניות דעתי זה שם של בנים, לכן אולי כדאי להחליף את זה לשם של בת.
    בהצלחה

  135. יש לי שתי שמות פרטיים אילנית אלקה.
    אני חווה הרבה קשיים במשך החיים: אין לי זוגיות בכלל ולא ילדים. נמצאת בטיפולי הפרייה קשים.
    פרנסה מאוד קשה: נאלצתי לעזוב חברה קודמת בגלל מנהל קשה ובסוף התברר שהיו שם מקרי שחיתויות שבנס הבינו שאני לא קשורה לזה. כיום עובדת במקום עבודה מאוד קשה שכל האנשים בורחים מפה ואני לא מצליחה למצוא מקום עבודה אחר.
    מבקשת עזרה דחופה:האם להוריד את אחד מהשמות ? או להחליף בכלל לשם אחר ?

  136. קראתי בצער את הקושי שלך, כשקשה ליהודי הוא צועק בתפילה לה' יתברך! מקבל קבלות טובות ומתחזק, ובעז"ה תבוא הישועה, שינוי השם זה לא הנושא כלל. בשורות טובות.

  137. שלום לכבוד הרב
    שמי אבירם ושמעתי כמה פעמים שהשם הזה לא כ"כ טוב ובאמת החיים שלי מאד לא קלים . אני אוהב את השם הזה אבל אם הוא לא טוב לאיזה שם כדאי להחליף? השם אברהם דומה מאד וחשבתי עליו אבל אני לא רוצה שמות ישנים כאלה. יש לציין שיש לי שם נוסף רחמים (ע"ש הסבא) שאף אחד לא קורא לי בשם הזה (רק רשום בת.ז. ) אבל אין מצב שאני יקרא לעצמי רחמים .

  138. אבירם היה בנו של חיאל בית העלי ונפטר צער בחטאו של אביו, אולי בגלל זה יש שאמרו לך שזה שם לא טוב, אינני מבין בזה ואינני מכיר שום אדם שמבין בזה.

  139. שלום, קראתי לביתי ים-שירה, ים זה שם אהוב עלי והמקום האהוב עלי ושם ידעתי שאני בהריון לאחר שנים של נסיונות. בגלל שזה שם קצר הוספתי את שירה וגם בגלל שזה שיר ה׳ ובגלל שאם הופכים את זה אז זה שירת הים והמטפאורה הינה שהבאתי את ביתי לאחר גיל 40 כמו שבנ׳י יצאו ממצריים לאחר 40 שנה. אני חושבת שהשם מקסים ואוהבת מאוד אותו ואת המשמעות שמאחורי השמות אך ישנם ׳נשמות טובות׳ שמערערות אותי על השם. אשמח לדעת את דעתכם.
    בברכה

  140. כבוד הרב שלום לפני שנה וחצי שיפצנו בית ושהגענו לבית עברו כמה שבועות וכמעט 3 פעמים בחודש אחד היה לנו פיפי ליד פתח הבית לא התייחסנו לזה ממש ובנוסף לכך לא היו לנו חצי שנה מזוזות בבית ורק לפני כמה חודשים קנינו.. מאז שהתחיל הסיפור עם השתן אחי הקטן מתעורר בלילה פורץ בבכי ומתחיל להשתולל(לרוץ בבית בפחד וכל זה מתוך שינה..) וכשאנחנו מעירים אותו הוא לא זוכר כלום ממה שקרה ואומר שהוא לא בכה והוא לא זוכר כלום תוכל לעזור לנו?

  141. שלום. שמי זינה.בת 35. הוריי קראו לי על שם אחת הסבתות ששמה קץ לחייה בגיל צעיר מאוד.היה לי קשה מאוד להתחבר לשם הזה דיי הרבה שנים. בשנים האחרונות התחלתי לאהוב אותו. אבל… קשה לי מאוד בחיי. גירושים.בריאות. קשיי יומיומיים למרות שאני אישה אינטליגנטית, חכמה וניראית טוב. לאחרונה מרגישה שצריכה להוסיף שם. איך אדע איזה שם יותר מתאים לי ואיך לבחור.
    תודה רבה ושנה טובה :-)

  142. אם זה לא יעבור לו תנסו להעזר באנשי מקצוע, לפעמים ילדים שסובלים מפחדים צריכים מישהו מקצועי שיפוגג להם את הפחד. בהצלחה ורפואה שלמה.

  143. בעקבות שאלתח הקודמת המצורפת למטה, האם השם הלני זהו שם טוב להוסיף כשם שני?
    תודה רבה.
    (שלום. שמי זינה.בת 35. הוריי קראו לי על שם אחת הסבתות ששמה קץ לחייה בגיל צעיר מאוד.היה לי קשה מאוד להתחבר לשם הזה דיי הרבה שנים. בשנים האחרונות התחלתי לאהוב אותו. אבל… קשה לי מאוד בחיי. גירושים.בריאות. קשיי יומיומיים למרות שאני אישה אינטליגנטית, חכמה וניראית טוב. לאחרונה מרגישה שצריכה להוסיף שם. איך אדע איזה שם יותר מתאים לי ואיך לבחור.
    תודה רבה ושנה טובה :-))

  144. מאת דורית:
    02/10/2017 בשעה 12:02 am
    שלום, קראתי לביתי ים-שירה, ים זה שם אהוב עלי והמקום האהוב עלי ושם ידעתי שאני בהריון לאחר שנים של נסיונות. בגלל שזה שם קצר הוספתי את שירה וגם בגלל שזה שיר ה׳ ובגלל שאם הופכים את זה אז זה שירת הים והמטפאורה הינה שהבאתי את ביתי לאחר גיל 40 כמו שבנ׳י יצאו ממצריים לאחר 40 שנה. אני חושבת שהשם מקסים ואוהבת מאוד אותו ואת המשמעות שמאחורי השמות אך ישנם ׳נשמות טובות׳ שמערערות אותי על השם. אשמח לדעת את דעתכם.
    בברכה

    מאת דורית:
    02/10/2017 בשעה 12:11 am
    ועוד שאלה- האם זה נכון שיש שתי שמות צריך לקרוא לבעל השם לפחות פעם ביום בשתי השמות?

  145. כבר השבתי היום לשאלתך, השם שירה הוא שם נהדר, וכדי שלא ישתקע לא צריך להשתמש בו כל יום, אלא שישתמשו בו מפעם לפעם. אישית אני חושב שהוא הרבה יותר מוצלח מהשם ים והייתי משתמש בו בקביעות.

  146. שלום שמי אילנה אני בת 20 בעבר קראו לי לין מאז ומתמיד לא אהבתי את השם אילנה מרגיש לי זקן מידי ואני לא מתחברת לשם הזה ואני מרגישה שהחיים שלי תקועים ואני לא מצליחה להגיע לשאיפות שלי חשבתי אולי להחליף בין האותיות לליאנה מה הרב חושב?

  147. שלום, קוראים לי בתאל מסעודה(בשמי השני כמעט ואפעם לא קוראים לי) התחלתי לעבוד בעבודה שבה עובדים עם שמות בדואים, החליפו לי את השם ל-בלה וככה גם חברי לעבודה החלו לקרוא לי וגם חברים מחוץ לעבודה ומאז לא היה הולך לי בדברים שהייתי עושה והחלו להיות לי הרבה בעיות …האם יש קשר ?

  148. שלום שמי ירדן אני בת 23 , אני אוהבת את השם שלי אבל זה שם של בן וגם אני מרגישה שבאמת יש לי הרבה קשיים וירידות בחיים (דיכאון, כעס ,בעיות בזוגיות..) ברוך השם אני מתחזקת באמונה ולא נופלת מהמשברים רק צומחת ולומדת. האם כדאי לי להוסיף ה' (ירדנה וגם בעלי קורא לי ככה במילא)? או להוסיף עוד שם? חשבתי גילי.. אשמח לתשובה.

  149. שלום כבוד הרב, נהניתי מתשובותיך לשאלות.
    אם יש אפשרות מכבודך שתעזור לי,
    קוראים לי סופיה ואני ממש מרוצה מהשם שלי למרות שבגיל קטן שנאתי אותו ואמרו לי בלי סוף, אפילו עד היום שזה שם של גויים.
    ניסיתי לתפוס את השמש של הרב קנייבסקי אבל מהשם בכל פעם אני נדחית ובינתיים כבר שלוש שנים אני ממתינה לישועה בנושא הזה.
    לאחרונה החלטתי לאחר תחקיר קצר שערכתי להוסיף לעצמי על דעת עצמי את השם הדסה מתוך שלוש שמות שרציתי שזה תמר, הדסה ואסתר, מה דעתכם בנושא ? השם הזה טוב? ומה אני צריכה לעשות על מנת שההוספה תתפוס? האם מספיק שהוספתי על דעת עצמי או שאני צריכה שיקראו לי ככה ?
    רקע כללי לגבי:
    אני בת 30, לא נשואה, מזה שלוש שנים בתשובה, באופן כללי יש לי מידות ממש טובות. בכל אשר אני פונה ממש מצליח לי הבעיה שאיכשהו הדבר מתפוצץ ואני מוצאת את עצמי מתחילה מחדש כל כמה חודשים וזה ממש מתיש אותי.
    אשמח אם תקדים לענות לי,
    בברכת כל טוב, חודש טוב וחג שמח, שכל משאלות לבכם יתגשמו לטובה ולברכה,
    סופיה.

  150. שלום כבוד הרב.
    כשנולדתי אמי בחרה לי את השם אשמורת ואני כבר לא מחוברת אליו. מה גם שאשמורת זה שם של כלא, ואכן בשנים שגדלתי עם אמי גדלתי כמו "בכלא", עד שהוציאו אותי מהבית. מטעמי פרטיות לא ניכנס לפרטים.
    בשנים האחרונות סיגלתי לעצמי את השם אשלי, ואכן כמעט כל הסביבה שלי קוראת לי אשלי, שם שאני מרגישה בו בנוח. תמיד מציגה את עצמי בשם אשלי.
    כעת אני שוקלת לשנות את השם בתעודת הזהות. מה דעתו של כבוד הרב? תודה מראש.

  151. אינני יודע מה זה אשלי? זה נשמע מילה חסרת משמעות, תבחרי לך שם בעל משמעות יהודית אמיתית של אחת מהאמהות הקדושות, ותשתמשי בו לאורך ימים ושנים טובות ומאושרות!

  152. שלום כבוד הרב
    קוראים לי שמעון הורי קראו לי שמעון על שם חבר של אבא שלי שנרצח בדיוק לפני שנולדתי שקראו לי שמעון הוסיפו לי חי בשם אבל במשרד הפנים אף פעם לא רשמו את זה היום אני כבר בן 35 ומרגיש שהמזל לא מאיר לי
    השאלה שלי היא האם אני צריך להחליף את השם ואם כן לאיזה שם היית ממליץ תודה רבה מראש שמעון

  153. שלום שמי אלכס ואני בן 22 .השם המלא שלי הוא אלכסנדר על שם סבי. בזמן האחרון אני שם לב שכלום לא מצליח מבחינת הלימודים וההצלחה בהם (סטודנט לתואר ראשון ) מבחינת הזוגיות (עדיין לא חוייתי מערכת יחסים רצינית),ומבחינת העושר
    רציתי בבקשה לברר האם כדאי לשנות את שמי? או אולי להוסיף שם שני
    חשבתי על מספר שמות:
    אליאב
    ידידיה -ידיד ה׳
    צורי/צוריאל
    אשמח לעזרה ואם כן למי לפנות להחלפת השם ?

  154. אין צורך להחליף שם, צריך להתחזק בשמירת המצוות וביראת שמים, ולהרבות בתפילה לה' יתברך. זו הדרך לזכות לכל הישועות. בהצלחה רבה!

  155. שלום שמי אירן ואני בת 35 עברתי המון קשיים בכל שנות חיי
    הלכתי לכמה מקובלים והם אומרים שהשם שלי עושה לי הרבה צרות..
    אחרי התייעצות ברצוני להוסיף שם בת.ז גבריאלה ורציתי לדעת אם זה יהיה טוב עבורי השם.. תודה מראש :)

  156. גבריאלה זה שם זכרי הבא מגבריאל, תוסיפי לך שם יהודי שורשי של האמהות הקדושות, או אחת מקדושות האומה, כמו יהודית או יעל נעמי ורות ואחרות. בהצלחה. אגב, להוסיף בת.ז. בלי שמישהו משתמש בזה, זה חסר משמעות, שם שאינו בשימוש הוא כלום.

  157. אפשר לשנות לשם יותר יהודי בעל משמעות. אבל תמיד לזכור, שבורא העולם נותן לנו נסיונות כדי שנתקרב אליו, נתחזק במצוות, נרבה בתפילה ובמעשים טובים, לא כדי שנשנה את השם… אין לו בכך כל ענין… רפואה שלמה.

  158. שלום רב! שמי לימור ותמיד קשה לי.בכל דבר, עם הילדים, אני דיכאונית. נורמולוגית קבלית הציעה לי לשנות את שמי ל: “מור” (גם כי טענה שהתוספת “לי” גורמת לי להיות אגואסטית ולחשוב על עצמי וכמה רע לי וגם נכון לי מבחינה נורמולוגית) האם הדבר נכון לי ואם כן כיצד עליי לשנות את השם מבחינה הלכתית. תודה והמשך שבוע מצוין

  159. נורמולוגיה זה נוכלות, אין בזה שום אמת. יש לעשות כל מה שאפשר מבחינה מקצועית כדי להחלץ מהדכאון, ויש היום אנשי מקצוע טובים, ובמקביל להרבות בתפילות לה' יתברך ובעשיית מעשים שמשמחים אותך. בהצלחה.

  160. שלום הרב,

    שמי בתאל, הרבה חברות ואנשים שמכירים אומרים שבתאל זה שם בעייתי ולא טוב כי המשמעות לא טובה ושרבנים ממליצים להחליף או להוסיף שם.
    לא הולך לי טוב בחיים, לא הולך לי בדייטים, אני מעוכבת זיווג , לא מוצאת עבודה, מרגישה מתוסכלת.
    מה עליי לעשות? האם להוסיף שם?
    אני כבר לא יודעת מה לעשות.
    אני משתדלת להרבות במצוות ומתפללת ולוקחת על עצמי כל מיני קבלות אבל המצב אותו דבר אני מיואשת.

  161. שלום כבוד הרב ,
    לפני מספר שנים נתקלתי ברבנית בהפרשת חלה שעשינו לאחותי .
    לאחר שנתנה את ברכתה לכולן הגיע תורי
    כששאלה על שמי ועניתי נופר ישר היא אמרה שהשם לא טוב ..
    עכשיו על עצמי אני מודה שנבהלתי באותה תקופה גם רציתי להוסיף שם
    אך ירדתי מהנושא לאחר כמה שבועות .
    היום לאחר כמה שנים אני מרגישה שמהו תקוע לי במזל , האם יש סיכוי שבאמת השם הוא לא טוב?
    אם צריך להוסיף שם מה מומלץ?
    תודה רבה על הקדשת הזמן

  162. אינני יודע על סמך מה אמרה מה שאמרה… אבל אם תרצי שם יהודי שורשי כמו יהודית יעל מרים חנה שרה רבקה רחל לאה רות נעמי מיכל וכו' וכו', למה לא? זה מצויין.

  163. בענין השם "שירה": (כמה מהשואלות שאלו על זה).
    ידוע ומפורסם שהגאון הגדול רבי חיים קנייבסקי שליט"א (שבנוסף לגדלותו בכל מקצועות התורה הוא מומחה בעניני סוד השמות) אומר כמה וכמה פעמים ש'שירה', אינו שם כלל על פי סוד השמות, ויש מקום להחליפו או להוסיף שם.

  164. המשך לתגובה הקודמת בענין השם "שירה":
    ראיתי ציטוט בשם ספר ישועות מרדכי עמוד 118 שמביא בשם הגר"מ אליהו זצ"ל, שהשם שירה טוב לבנות, ע"ש. וע"ע בספר מעין אומר חלק יב' עמוד כט.

  165. שלום שמי ז'אנה בת לריסה כולם אומרים שאני צריכה להחליף לשם יהודי.
    שוחחתי עם רב אמר לבחור כמה שמות אבל אין לי קצה חוט אפילו איזה שם לבחור אפשר עזרה מה הכי מתקרב לשמי

  166. שלום,
    אני בת 45 נולדתי רונית , בגיל 17 רשמתי בתעודת זהות רון. אחרי כמה שנים שיניתי לרוני. לפני 9 שנים הוספתי בתעודת זהות בחזרה את רונית וכתוב: רוני רונית.
    בתהליך שלקח זמן החזרתי את כולם לקרוא לי רונית. וכך אני למול העולם.
    אני רוצה להסיר את רוני מתעודת הזהות.

    מיותר לציין שהיו לי חיים לא פשוטים עם כל שינויי השם.
    לפני שעושה משהו, אשמח לעזרה

  167. שלום, קוראים לי אלה ואני מרגישה שהחיים שלי קצת תקועים. אומנם אני לא מתלוננת על כלום וברוך השם הכל בסדר אבל הרבה דברים לא מסתדרים ולא מצליחים לי. חשבתי אולי לשנות את השם, האם מומלץ?
    אשמח לעזרה

  168. קוראים לי שילת (בת 20 ) אני כבר כמה שנים מעונינת להחליף שם , בגלל שאני לא מתחברת אליו ולא אוהבת אותו.
    מכיוון שההורים שלי בחרו ביחד עם רב את שמי החלטתי רק להוסיף שם .. את השם אופיר.
    וששם זה יהיה השם העיקרי שלי בחברה ..
    רציתי לדעת את דעתך בנושא ? ועל מה יכול להשפיע השינוי ?

  169. שום שמי טל ואני מאורס כבר שנה
    הארוסה שלי עוד חודש צריכה להגיע לבית
    והיא שינתה לפני כמה ימים את השם מאנה לאביגיל
    מאז שהיא שינתה רק דברים רעים קורים היא עזבה אותי
    נכנסה לדיכאון וכדומה…
    רציתי לדעת איך אפשר לבטל את זה
    זה באמת קללה

  170. שלום רב
    שמי ניר ושם בני בן ה 8.5 עומר
    לאחרונה התייעצתי עם אשתי במחשבה להחליף את שמו עקב קשיים מילדות
    חשבתי על השם דוד ואשתי חשבה על השם שילו ,נשמח לתגובתכם או הפנייתכם
    תודה רבה ושבת שלום

  171. דוד יותר טוב, רוב נחת! אבל דע שלהחליף שם לילד עלול להיות משבר עבורו, עשו זאת רק אם הוא שמח בכך ורוצה ויש לו נכונות לכל הבלגן הזה, אל תשבשו לו את החיים סתם, מספיק קשה לו כפי שאני מבין גם בלי זה. בהצלחה.

  172. נראה לי שאוריה זה שם של בן, ואם כן זה לא מומלץ לבת, אבל אין להחליף אלא אם כן זה יהיה לרצון הבת ומתוך שמחה, שם זה דבר מאוד אישי ומאוד קשה לשנות. בשורות טובות.

  173. שמי אביטל כיום, השארתי פתק אצל רב בכדי לקבל ברכה ונאמר לי בנוסף לברכה להוסיף שם. האם לוטם יכול להיות שם מתאים? תודה רבה!

  174. לא צריך להוסיף שם, ואם מוסיפים, אזי רק שם יהודי בעל משמעות כמו שמות הנשים הצדקניות בהיסטוריה היהודית, אחרת אין טעם.

  175. שלום קוראים לי שני אני רוצה להחליף את השם תמר או איילה מה הכי כדאי לי ? כידיי לי להחליף את השם שלי ?! אני בת 18 ומרגישה שהשם שלי לא טוב רק מסבך אותי ויש לי מחלה בגלל השם הזה לדעתי תודה אם תענה כבוד הרב

  176. שינוי שם הוא דבר שעושים רק במצב של סכנת נפשות, כשיש קושי לאדם מתפללים ומתחזקים, וזה הדבר האמיתי שבורא העולם מצפה מאיתנו! בשורות טובות.

  177. את יכולה להחליף, אבל אם הבעיה היא נפשית צריך לטפל אצל אנשי מקצוע, לא יעזור ללכת ולשנות את השם, אולי תשנאי אותו גם… במחלה צריך להלחם לא להכנע לה.

  178. שלום, שמי ויקטוריה רוסובסקי, לאחרונה הציעו לי להוסיף שם המצאתי על מנת לאזן את המפה שלי, כשהייתי ילדה אימי רצתה לקרוא לי אסתר, ואבא ויקטוריה, בהגרלה יצא ויקטוריה, הסיפור הזה הולך איתי תמיד, אולי האיזור לשם שני אסתר יוכל לדייק לי את הדרך, אשמח לעזרתך

  179. נורמולוגיה ומפות זה שטויות והבלים! אל תבזבזי על כך אפילו רגע אחד. אבל אם את רוצה שם יהודי בעל משמעות, אסתר הוא שם מצויין.

  180. שלום שמי אוריאל שלום חדד. התייעצתי עם מישהו שמבין בהלכה ובקבלה הוא לא רב עם תעודה של רב. אך יש לו כוחות והוא עוזר למלא אנשים. הוא הציע לי להוריד את השם שלום. ולהשאר רק אוריאל חדד. אני רוצה לדעת אם זה נכון לעשות כך?

  181. אין לו כוחות יש לו דמיונות… תברח ממיסטיקנים ותדבק רק באנשים הבקיאים היטב בש"ס ופוסקים ועוסקים כל ימיהם בבירור ההלכה.

  182. שלום רב,
    שמי גלי. הלכתי לרב כדי לקבל ברכה והוא המליץ להוסיף שם מן המקורות. אני מרגישה שברוך השם טוב לי עם השם הזה. האם בכל זאת כדאי להוסיף? (הוספה של השם אביטל או אביגיל)
    תודה רבה!

  183. אם אתה יהודי אתה יכול בהחלט להחליף לשם יהודי שורשי כראות עיניך. העיקר שיהיה בעל משמעות טובה של גדולי וחכמי הדורות עברו.

  184. אברהם יצחק יעקב משה אהרן דוד שלמה, ראובן שמעון לוי יהודה יששכר זבולון דן ונפתלי גד ואשר יוסף ובנימין, ישעיה יחזקאל ועוד ועוד כרצונך. בהצלחה.

  185. שלום לרב או לרבני ההוראה
    שמי המלא הוא לירון אברהם שלום ושם משפחתי הוא אברהם .
    אברהם שלום על שם הסבא שכך היו קוראים לו .
    האם יש משו לא תקין בשם לירון ? והאם אברהם שלום מכפר ?
    לאחותי הגדולה קראו לינוי והרב קנייבסקי אמר לה לשנות ללאה.
    רציתי לדעת אם גם אצלי יש צורך לשנות ..
    אולי ל'שלומי' (שזה גם יכול להיות על שם סבא .) או שם אחר ..
    או להשאיר לירון אברהם שלום .
    ושכולם ימשיכו לקרוא לי לירון ?

  186. שלום לכם
    שמי חן.אני בן 45 גרוש בלי ילדים ללא פרנסה לא מסתדר לי כלום בחיים עברתי לא מזמן תאונת דרכים ועוד ועוד.השאלה שלי להחליף שם להוסיף שם בבקשה תענו לי

  187. היי שלום נולדתי עם השם ליאת.
    ושהתחתנתי בעלי אמר שהרבנית אמרה שרצוי שאשנה לשם לאה (כי לא ניקלטתי להריון) ושיניתי. כי זרמתי אבל אני לא מחוברת ומאז אני כל הזמן עייפה ואין לי כוח לכלום. וראיתי באינטרנט שהפירוש לשם לאה זה עייפה.
    האם אני יכולה לשנות בבית כנסת בחזרה לשם שלי?? או שאתה ממליץ על שם אחר?

  188. לאה זה השם הכי נפלא בעולם, של האשה שהקימה את כל בית ישראל. מי שמקשר זאת ללאות ועייפות אינו מבין מחייו ומראשו. יש למצוא עיסוק שנותן סיפוקים ושמחה, וזה יגרום לך להרגיש טוב ולא עייפות.

  189. שמי אלון יצחק (יצחק שם שני ע״ש חייל שנהרג במלחמת יום כיפור), אני בדרך כלל משתמש רק בשם הראשון שלי, בחיים אני בעל שאיפות גבוהות אבל לא מצליח לממש אותם, תמיד מגיע כמעט…לאחרונה התבוננתי בשמי וחשבתי שאולי יש שם בעיה כי השם הוא של עץ יפה אבל בלי פרות טובים וכן בעבר שמעתי שיכול להיות בעיה בשם של עץ (לא בטוח מה המקור).
    אשמח לעצה.
    המון תודה

  190. שלום,
    שמי חן(שם ראשון)חנה(שם שני) על שם סבתא שלי מצד האב. איני אוהבת את השם חנה ואיני בקשר איתה שנים לכן אני רוצה להוריד אותו. האם חובה להוסיף שם אחר במקום השם חנה?

  191. שלום, בני רפאל בן ה8 חודשיים חולה רוב הזמן, אנטביוטיקות וטיפולים המווון,
    אחותי הייתה אצל רב שאמר לה שמשהו במשפחה כל הזמן חולה ושהיא הזכירה אותו הוא המליץ להחליף את השם, ששם לא טוב לו.. האם באמת זה קשור לשם ולמה לא להוסיף שם נוסף?

  192. אף אחד בזמנינו לא יודע לומר על שמות, ומי שאומר מדמיין… מה שאנחנו יודעים בזמנינו הוא רק שיש למצוא שם בעל משמעות טובה, שם שהיה בעם ישראל אצל צדיקי הדורות וכו', ובענין זה רפאל הוא כמובן שם נפלא.

  193. שלום, כשנולדתי רצתה אימי לקרוא לי נועה ואבי התעקש על רחל. כל החיים לא הרגשתי בנוח עם השם. אני יודעת כי הוא מגיע מן המקורות וכאחת המגיעה מבית דתי למדתי על רחל ועל כמה הייתה צדקת. אבל מאז שאני ילדה ועד היום הרגשתי כי השם לא מתאים לי ולא מאפיין אותי בשום צורה. קשה להסביר אבל אני יודעת שהשם הזה לא מתאים לי. עברתי כמה דברים בחיים והמליצו לי לשנות את שמי או להוסיף נועה לשם. האם יהיה נכון לעשות כך?

  194. שלום, שמי הילה. קראתי פעם על עניין של סדר האותיות שעדיף שתהא י' לפני ה. אני מרגישה מחוברת לקב"ה גם ככה, ומבחינתי משמעות השם הוא אור ויש בו בשמי חלק משם ה'. האם השם הוא טוב לפי היהדות?

  195. שלום רב,

    שמי מיכאל על שם סבא שלי מצד האבא ז"ל, לאחרונה נודע שזהו לא אביו האמיתי של אבא שלי, והוא מת לאחר שבץ ולא בשיבה טובה, חוץ מזה אני בשנים האחרונות, לא מתקדם במקומות העבודה ולא מחזיק מעמד יותר מדי זמן בגלל חוסר התעניינות חוסר מוטיבציה וכולי, ניסיתי לעשות שינוי עשיתי קורס מקצועי הסבת מקצוע ועבדתי בתחום החדש אבל אותו המצב, חוסר מוטיבציה ושעמום, לא יודע אם זה קשור לשם או יותר לבעיות פנימיות חושב אם כדאי לשנות לשם אחר??

  196. לא צריך להחליף את השם, הוא מצויין, צריך לטפל עם אנשי מקצוע, לבדוק מה הגורם לכל הקשיים, והעיקר להרבות בתפילות וחיזוקים במצוות. בהצלחה.

  197. היי שמי שמש ואני מרגישה שהשם לא יושב עליי טוב זאת אומרת שהוא לא מתאים למי שאני , צוחקים עליי נורא , ומעליבים אותי בגלל השם הזה
    יש לא התייעצתי עם שם רב עד היום אבל מרגיש לי שזו הדרך הנכונה

  198. שלום רב,
    שנולדתי רב בחר לי את השם אפרת מתוך רשימת שמות היום בגיל 23 הלכתי לרב שאמר שהשם אפרת לא טוב עבורי הוא חזק מידי לאישיות שלי ושאני צריכה להחליף את השם לאביה
    אשמח לתשובה מה עלי לעשות

  199. שלום רב, לאחר ביקור אצל נומרולוג הומלץ לי להוסיף או להחליף את שמי – אביבית . איך אדע מה הדבר הטוב והנכון ביותר עבורי? אשמח לקבל הדרכה .

  200. שטויות והבלים, הנבואה בטלה כבר בחורבן הבית… אפרת זה שם מצויין ואין אדםן בעולם שיודע להגיד בין השמות הטובים מה מתאים למי, יש ללכת רק לרב תלמיד חכם הבקי בש"ס ובשולחן ערוך ללא מיסטיקה.

  201. אפרת זה שם מצויין, אין נביא היום שיודע לומר מה מתאים למי, יש ללכת רב לרב תלמיד חכם בקי בש"ס ובשולחן ערוך ולא עוסק במיסטיקה בגרוש.

  202. לבקש ברכה מהרב זה מצויין, אבל בורא עולם לא שם אותנו בעולם הזה רק כדי שנבקש ברכות… הוא רוצה את העבודה שלנו! להתחזק במצוות ולהרבות באמונה ותפילות! בשורות טובות תתברכו בכל הישועות.

  203. ספרדים נהגו כך לעשות, ואשכנזים נזהרו מכך. הכי חשוב לא להתערב לילדים בבחירת שמות ילדיהם… זה ענין אישי של ההורים עם הרבה רגישויות בין בני הזוג, שיחליטו לבד…

  204. בס"ד

    שלום וברכה,
    שמי ==, נשואה +,
    ב"ה חיי טובים תודה לה', עם זאת יש לי צער גדול בנושאים הקשורים לרמה התורנית בבית שאפרט בהמשך.
    רציתי לשמוע מה דעת תורה על השם == והאם יש מקום בכלל להוסיף/ לשנות שם לשם מן המקורות כדוגמת רבקה כאשר עיקר הצרות מתרכזות בנושאים של רצון האישה להאדיר את התורה בבית.
    כעת אפרט את צרותיי- אני זמן רב מדברת על לב בעלי שילך ללמוד בכולל ויעזוב את עבודתו, מקווה שיהיה תלמיד חכם,מבקשת ממנו גם שנעבור לשכונה חרדית גם זה תוך התנגדות מצידו, הוא גם רוצה אך הפרנסה דוחקת, אני גם רוצה שילתבש כתלמיד חכם והוא לא מוכן ואני גם רוצה עוד ילדים וכרגע הוא לא רוצה, הוא לא מסכים השקפתית עם הלבוש החרדי, כמו כן שמו שאיתו הוא נולד- ==, אנו נשואים 8 וחצי שנים בערך כאשר כל הזמן קראתי לו בשמו הראשי- ע. ובזמן האחרון התקרבתי יותר לעולם החרדי (באה מהציונות הדתית) תודה לה' והתחלתי לקרוא לו בשמו השני- == שהוא שם תורני יותר לעניותי, הוא מתרגז מזה ודורש שאמשיך לקרוא לו == או לכל היותר ==, אומרים שאישה כשרה עושה רצון בעלה- אך מה עושים כאשר רצון הבעל לא מתיישב עם דעת תורה? כפי שאתם בטח שמים לב יש לי הרבה לבטים בנושאי שלום בית כבר יותר מאשר רק שינוי או הוספת שם, אשמח שהרב יתן מענה להכל כפי יכולתו)
    ברכת ה' עליכם תזכו לכל טוב.

  205. ראשית ודאי יש לקרוא לבעל ע. ולא שלום, שמו של אדם הוא ענין מאוד אישי ואין להכריחו בענין זה, מה גם שאין בזה שום ענין מבחינת הדת… מאוד מאוד חשוב לדעת, הרצון שלך שבעלך יתקרב יותר הוא טבעי וחשוב והכרחי וכו', אבל אם את רוצה שזה אכן יקרה, תפסיקי מיד עם הלחץ!! את רק גורמת לו להתרחק חלילה! תעשי לו אוירה נעימה, תחמיאי לו על כל צעד שהוא עושה, תשמחי איתו, אבל אל תדרשי ממנו שום דבר.
    איך אפשר לדבר על ליבו של אדם שיעזוב את העבודה וילך לכולל, את חושבת שקל ללמוד כל יום מי שאינו רגיל בכך?? ניסית פעם ללמוד בעצמך יום שלם??? זה קשה מאוד, ולא כל אחד מסוגל. אדרבה, אם תשמחי בכל שיעור שהוא הולך, בלי לחץ ובלי רמזים… לאט לאט הוא יוסיף בלימוד. אבל להפוך את החיים זה קשה מאוד! לא ללחוץ ולא לבקש בקשות גדולות כאלו!
    אנא, קשה להסביר הכל בכמה משפטים, תתייעצי עם רבנית חכמה שמבינה את הדברים הפשוטים שכתבתי, כדי שהיא תחזק אותך שחלילה לא תקלקלי את הבית היפה שלכם.
    בהצלחה רבה מאוד.

  206. שלום שמי בן ונאמר לאבא שלי מרב שהוא דיבר איתו שצריך להוסיף לשם שלי את השם בינימין כי שם בעל 2 אותיות כביכול זה לא באמת שם.
    מה לעשות במצב הזה?

  207. אהלן שמי בצלאל, גדלתי בחברה חילוני עם שם דתי מאד כבד, כל הילדות שלי סבלתי ממנו ברמה החברתית, תמיד היה לי קשה להציג את עצמי ופחדתי בהקראת שמות, אני עכשיו אחרי צבא והרבה פחות מתבייש בו אבל עדיין אני מרגיש שהוא ממשיך לחסום אותי ברמה החברתית. אני חושב שהשם שלי הציב לי הרבה מחסומים חברתיים, פחדתי לדבר, לחייך וגדלתי להיות מאד מופנם וביישן, מגיל קטן רציתי שם אחר.
    אני אוהב את השם שלי, הוא מייצג בי הרבה תכונות ובגלל כל המחסומים החברתיים לא התדרדרתי ליחסים חד פעמיים עם בנות, לשכרות וכן הלאה, כמו כן חיזקתי תכונות יפות של שקט, מופנמות, ביישנות, צניעות וענווה. כל זה אני אומר בדיעבד.
    כיום אני מעוניין לשמר את השם שלי, כשם אמצעי או כשם נלווה לשם הפרטי – אינני יודע
    אני מעוניין בשם קליל ללא משמעות יהודית, שם בינלאומי. כמו כן אני מעוניין לעברת את שם המשפחה שלי (רק להמיר את משמעות השם בלעז לעברית – אמור לצאת רום, מרום או צוק, אבן, סלע)
    לגבי השם הפרטי יש בפניי מנעד של אפשרויות – סול, טופז, פז, רום, דן, יגל, דקל, גפן, שקד, עדי, אלמוג, שנהב וכו'
    האם זה בסדר לבחור את השם הכי נכון לי מבחינת צליל, האם יש מרכיבים נוספים שצריך להתחשב בהם?
    אשמח לתגובה, תודה.

  208. בעקבות ההודעה האחרונה ששלחתי, חשוב לי לציין שאני מכבד את הוריי בבחירת שמי ולא רק, אני מאמין בגורל אדם על פי שם, ולכן אני מעוניין לשמר את שמי. אני לא רוצה לשבש את גורל חיי
    אני מאמין שקשיים וכשלונות בחיים הם גורל והרבה מהם תלויים במעשינו ודרכי התנהלתינו, אני נוהג לקחת 100% אחריות על כל דבר שקורה לי בחיים, לטוב ולרע. אני מרגיש שיש יד מכוונת ו"אין עשן בלי אש" וכו'
    לכן חשוב לי לשנות את שמי אך להשאיר את גורלי באותה הדרך.
    על פי הבנתי, שינוי שם הוא שינוי בתעודת הזהות שהוא אלא רק מסמך בעלמא ולכן אין לכך משמעות פעילה אך שינוי שם במניין וטקס יהודי משנה את הגורל נכון?
    אני רוצה לציין שאם כך הדברים, אין לי רצון לקיים טקס יהודי בלאו הכי ויש לי עניין שהחברה מסביבי תקרא לי בשמי החדש.

  209. את השם הפרטי אין לשנות, יש לך שם נפלא עם מזל מיוחד, ואין טעם לערבב עם סתם שם חסר משמעות זה עלול להזיק. את שם המשפחה אתה יכול לשנות כרצונך. ואגב, בגילך אני בטוח שלאט לאט תהנה ממנו מאוד, הוא יהיה יחודי עבורך ומיד כשתציג את עצמך בו יזהו במי מדובר, גם אם בימי הילדות זה לא היה נוח עכשיו זה יהיה נפלא.

  210. שינוי שם אינו כרוך בשום טקס, העיקר הוא שקוראים לך בשם החדש, ולכן דוקא משום שישתמשו בשם החדש זה עלול לפגוע חלילה במזלך. הטקס נעשה רק כדי לפרסם את השם והוא אינו הענין העיקרי. לכן אל תשנה.

  211. שלום שמי דורית ואינני אוהבת את שמי לא מתחברת אליו מאז היותי ילדה ומרגישה קצת שאני תקועה במקום מבחינת מזל
    האם הוא שם טוב והאם אפשר להחליפו
    תודה רבה

  212. שלום שמי לימור ולצערי בשנים האחרונות אני חווה המון קשיים בעיות בריאותיות וחוויתי גירושים לא קלים , מרגישה קצת תקועה כרגע בחיים ….

  213. לא משנים שמות. קושי בא כדי שנתחזק במצוות ונקבל קבלות טובות ונרבה בתפילה לה' יתברך, שיהיו ישועות גדולות בקרוב בכל הענינים!

  214. שלום. שם בני הוא מורן. הוא בן 33. אני מרגישה ששם שלו לא מביא לו הצלחה ומזל. חיים שלו תקועים.
    כאשר הוא נולד ב09/06/1986 נתנו לו שם מורן על שם סבתא של בעלי מרים. למרים היו חיים לא קלים.
    אשמח לשמוע את דעתך על שינוי שם. תודה מראש. ליה

  215. מורן הוא אכן שם חסר משמעות, אם הוא רוצה שם יהודי שורשי בעל משמעות טובה של אחד מצדיקי הדורות זה מצויין. שיהיה תמיד ישועות ברכה והצלחה בכל התחומים. באופן כללי בגיל כזה זו החלטה שלו ולא של אמא…

  216. שלום! שמי דניאלה ואני שוקלת להוסיף שם שני לזכר סבתא-רבתא שלי כדי לשפר את חיי. היו לה חיים לא פשוטים אך היא הייתה אישה חזקה ברוחה והתגברה על הכל והייתה ידועה כבעלת תכונות אופי טובות מאד. היו לה שני שמות, אחת יהודי ואחד לועזי כי כך היה נהוג בארץ שהיא חיה בה. בד״כ ניסו למצוא שם לועזי דומה כמה שניתן לשם היהודי. אף אחד לא קרא לה בשמה היהודי, כולל קרובי המשפחה. כולם הכירו אותה בשמה הלועזי וגם היא אהבה אותו והציגה את עצמה רק כך. אני רוצה לקחת את שמה הלועזי כשם השני שלי. שמה היהודי אינו מוצא חן בעיניי כלל והוא גם לא נפוץ בימינו, במיוחד לא בישראל. בנוסף, משמעות השם הלועזי מתאימה לי. חשוב לי לציין שהשם הלועזי של הסבתא היה נפוץ אצל יהודי אותו אזור. אשמח לשמוע את דעתכם בעניין. תודה רבה!

  217. שלום, שמי עדן ואני רוצה להוסיף שם. אני מרגישה שהחיים שלי תקועים אני לא מצליחה להתקדם ולהשיג את השאיפות שלי. איזה שם היית ממליץ להוסיף?

  218. שלום. שמי שי ואני בחורה בת 27. התלבטתי שנים רבות (מגיל 16) האם לשנות את שמי או להוסיף אליו שם נוסף או שלא. מצד אחד כולם אומרים שהוא מתאים לי, ואני משתדלת להיות האדם הכי טוב שאני יכולה כלפי הסובבים. מצד שני, למרות מאמצים כבירים בהרבה תחומים בחיים, אני לא מצליחה בדבר. לא בזוגיות, לא בקריירה, חיי המשפחה שלי לא פשוטים. אני באמת משתדלת ונאבקת כדי לשנות את המציאות שלי, אני מאמינה ואני מתפללת ואני תורמת.לא משנה כמה מאמצים אני עושה, גם הטוב שאני משיגה בחיי נהרס מתוך נסיבות שלא תלויות בי. לאחרונה גם מצבי הבריאותי החמיר בשל נסיבות הזויות שאינן תלויות בי. אמשיך כמובן לעשות זאת כי כזאת אני וכי אלו האמונות שלי. הייתי רוצה שייקרו לי גם דברים טובים מנסיבות שאינן תלויות בי. שהמאמצים שאני עושה למען אהוביי ולמען עצמי יישתקפו. בנוסף, מפריע לי העניין ששמי, למרות שכוונותיו מדהימות, אינו שם נשי. האם נכון להוסיף שם או לשנות שם? חשבתי על שירה, או לאה, או בכללי כל שם שלדעתכם יוכל להתאים. מודה מאוד

  219. שלום
    שמי משה, על שם סבי שנפטר לפני שנולדתי.
    מרגיש שהחיים תקועים, אנרגיה לא טובה, מירמור.
    חשבתי להוסיף תשם מתן בנוסף, שכך יש גם קשר בנהם בתורה.

  220. השן טוב מאוד, ובכל מקרה של קושי בחיים הבעיה אינה השם שלך, אלא פשוט צריך לזעוק ולהתפלל לה' יתברך עוד ועוד ולהתחזק במצוות והישועה בוא תבוא.

  221. שלום,
    ידידה שלנו ששמה מיטל הלכה לרב כלשהוא שהחליף לה את השם לנויה
    מדובר בר מוכר ואני ממש לא הבנתי מה ההגיון בזה
    נכון שהיא תקועה בחתונה וכואבל מה שונה השם זה מזה? והאם זה לא יותר גרוע?
    אשמח לתשובה!

  222. לגבי בשם לאה שהוזכר פה –
    בכול אופן השם הוא מהות האדם ולאה (מנסיון אישי אישי (: ) זה באמת לאות ועייפות
    מוזמנים לשאול את כל מי שקוראים לו כך
    זה שזה שם של צדיקה -אין ספק לכן הוא כדאי ומומלץ מכל שם אחר לועזי
    אבל יש בו גם את המהות,- להות עייפות וזה בהחלט משפיע!

  223. מוזר מאוד. יש ללכת רק לרבנים שעוסקים כל היום בלימוד גמרא והלכה בלי מיסטיקה, אינני מכיר רב חרדי שיקרא למישהי נויה, משהו כאן פגום.

  224. שלום הרב
    קוראים לי חרות
    בזמן האחרון אני מרגישה לא יציבה,לא מאוזנת

    רציתי לדעת האם לשם שלי יש קשר-האם עלי להחליפו ולמה

  225. שלום השם שלי רן. האמת תמיד רציתי לשנות את שמי לאלירן כי אני אוהב את השם הזה וגם באלירן יש את השם רן והוא ארוך יותר ועם שפע של אותיות ונמצא בו השם אל. אבל אני יודע שלא סתם משנים שם. ייעצו לי לפנות לרב קנייבסקי במכתב והוא המליץ לשנות את השם לדן אני יודע שהרב קנייבסקי בדרך כלל ממליץ להחליף לשם מהתורה. אבל אני לא אוהב את השם דן ולא מחובר אליו אני מפחד שאני תקוע או חסום בעיניין זיווג ופרנסה בגלל שאני לא רוצה לשנות

  226. שלום,
    שמי מתן ובשנים האחרונות אני סובל מחולי רב… מחלים ממחלה אחת ולוקה באחת אחרת… מאוד חלש בגוף ולאחרונה גם בנפש. לרופאים אין ממש הסברים ועל פניו הכל נראה תקין, כשבבירור משהו לא תקין בגוף… מצבי החברתי מאוד תקוע ואני מרגיש שאני לא מתקדם עם חיי לשום מקום גם בגלל שאני כל הזמן חולה וגם בגלל שאני חסר כל כיוון לחיי.
    אמי הציעה לי להוסיף או להחליף שם… חשבתי על השם און שמשמעותו כוח והוא גם שם מהתורה. חשבתי להוסיף אותו כשם ראשון ולהשאיר את מתן כשם שני משום שאני כן אוהב את שמי אבל סומך על עצת אמי.

    האם כדאי להחליף שם לשם זה? ואם כן האם זה בסדר להשאיר את שמי הנוכחי כשם שני?

    אציין שאני לא הבחור הכי מאמין, כאן מחובר ליהדות ובא ממשפחה שומרת מסורת אך אני בעצמי התרחקתי מן הדת (וטוב לי במצב הנוכחי, וזה קרה לאחר שהחלו הצרות לכן אין אני חושב שהצרות הן בגלל זה.)

  227. אתה יכול להוסיף שם. לעצם הענין שהזכרת בסוף דבריך, תמהני מאוד, ראשית מה משנה אם הצרות בגלל זה או לא?? אתה הרי יהודי מאמין אחרת לא היית עוסק גם בהחלפת שם.. ואם כן איך ניתן לוותר על שמירת מצוות שהיא תכלית החיים?? מה הכוונה טוב לי במצב הזה? הטוב הזה הוא מדומה לגמרי! הרי החיים כאן הן ברי חלוף וחיי הנצח מזומנים לנו בעולם הבא, וכי ניתן לוותר על כל התכלית ועל כל היעוד ועל כל חיי הנצח בשביל קצת ריקנות חילונית בעולם הזה? אינני מבין כלל. כמו כן, אינני יודע למה באו הצרות, אבל ברור שמי שרוצה ישועה מבורא עולם צריך לחשוב מה בורא עולם רוצה ממנו, ואני בטוח שהוא לא מבקש ממך להחליף שם… זה לא נותן כלום לתכלית שייעד לך, הוא מבקש ממך שמירת תורה ומצוות, עשה רצונו ובעזרת ה' יעשה גם הוא רצונך! כל הישועות.

  228. שלום וברכה
    שמי תהילה. לפני נישואי (לפני שנים רבות) אבי התייעץ עם רב והוא אמר שהשמות שלנו לא מתאימים ועליי להוסיף את השם לאה.
    השם מופיע במשרדי הממשלה השונים אך מעבר לזה אני לא משתמשת כלל בשם זה ולא מתחברת אליו.
    האם אני יכולה להסיר את השם לאה במשרד הפנים?
    האם כשמתפללים עליי חובה להשתמש בשם לאה?
    האם ישנה בעיה שהשם מופיע בכתובה ואני אוריד אותו?
    תודה רבה

  229. כדאי להתייעץ עם רב דיין המבין בשמות, כדי לבחון האם יש בעיה בכשרות הכתובה שנכתב בה שם שאולי מעולם לא נקבע לך באמת כי לא השתמשו בו. תכתבי שאלה ממש ולא תגובה, כדי שהדיין שלנו יראה את זה וישיב לך.

  230. שלום! אני מעוניינת להוסיף לבת שלי שם שני לזכר סבתא שלי שאני מאד מעריכה. מכל מיני סיבות לא התאפשר הדבר בלידה וכיום היא כבר גדולה מאד אך חייה לא פשוטים ואני מניחה שזה בגלל ההבטחה לתת שם שלא קיימנו. אנחנו רוצות לתקן את זה כעת. שמה העברי של סבתי הוא פייסה (peisa) ואנחנו משערות שהמקור שלו בשם חג הפסח. האם יש עניין בנתינת שם כזה כיום? הוא לא נפוץ כלל ובמיוחד לא לבנות. איזה שם אחר אפשר לזכר סבתי? דבר נוסף, הסבתא השתמשה בחייה לרב בשם הלועזי שלה שדומה מבחינת הצליל.

  231. התאריך לא רלוונטי, מה שאת אוהבת: שרה רבקה רחל לאה יהודית מיכל אפרת גילה דיצה חדוה יעל רות נעמי הודיה ועוד ועוד…

  232. שלום היתי מעוניינת להתייעץ שמי הוא ליאת פניתי לקבליסט להחלפת השם הומלץ להוסיף את השם נוי ולא שינתי בשום מקום כי משהו לא התחבר רציתי את השם נויה ולא אשרו זאת. לאחר שנה עברתי 2 תאונות דרכים קשות ונצלתי ממוות , או פגיעות גופנית קשות..
    פגיעה בפרנסה וזוגיות שהתפוררה
    והחלטתי שוב לנסות להחליף המליצו לי
    על נועה או נעומי .
    ( שוב אני מאוד לא שלמה )
    אשמח לדעתך
    אם נוייה זה שם מומלץ
    או שם אחר?
    תודה.

  233. קבליסט זה דמיונות ונוכלות, הכל שטויות… לדעתי אין כל צורך להחליף שם, ואם את רוצה להחליף, נועה ונעמי אלו שמות עם מקורות מצוינים בתנ"ך, נויה זה שם חדש, ואין לנו מקור לומר שהוא טוב, גם אינני מבין ממש את משמעותו…

  234. שבטע טובתודה על המענה המהיר .
    בהמשך לתשובתך.
    אין ברצוני להחליף את השם ליאת אלא להוסיף נועה או נעומי
    מהבנתי השמות הם טובים ?
    תודה

  235. מרים זה שם נפלא! בהפרעות הקשב יש לטפל לפי המלצת אנשי מקצוע, ריטלין בדרך כלל עושה פלאים אצל מי שנדרש לכך, ובמידה וממליצים לך על ריטלין [ניורולוג מומחה], אין להסס, כי הנזק שיש לילד מכך שאינו מוצלח והבטחון העצמי יורד ויש תקלות כל הזמן עם הסובב וכו', משמעותי לאין ערוך, יותר מדבריהם של כל מיני חכמי טבע שלא אוהבים תרופות כי אולי וכו'…

  236. שלום, בני בן 16 קוראים לו אוראל. מהברית מילה לא הייתי שלימה עם השם, רציתי לקרוא לו אריאל והאבא לא רצה אז התפשרנו על אוראל,
    לעיתים קרובות הילד מסתבך בעניינים לא חיוביים. האם כדאי לשנות את שמו לאריאל?

  237. לא, אין לשנות את השם, רק להתפלל עליו הרבה ולהראות לו דוגמה אישית טובה בבית והרבה חום ואהבה ומחמאות על מצוות.

  238. איך יתכן שהרבנים ממליצים באופן כל כך חד משמעי על שינוי שם או תוספת שם, מבלי לבדוק אפילו תאריך לידה או שום פרמטר נוסף חוץ מאשר אם השם נשמע כמו זכר או נקבה (משהו שהוא כבר פסה, הרבה שמות כיום הם כאלה)
    זה לא מדויק ועלול גם להזיק.

  239. תאריך לידה זה שטויות של נורמולוגים, אין קשר בין התאריך לשם לפי היהדות, העיקר שיהיה שם טוב של אנשים צדיקים.

  240. א. אומרים : נומרולוגים ולא נורמולוגים .

    ב. לא מקובל, לא מכובד ולא יאה לאמר "שטויות" על פרנסתו ומקצועו של אדם, כל שכן בזמנים קשים אלה..

    ג. לא מדובר בנומרולוגיה אלא בשיטת קוד-יה שהיא מבוססת מחקרים ועושה חיל בעזרה לאנשים חולים גוף ונפש.
    עם כל הכבוד , התשובה אינה מכבדת .

  241. לטעמי אין צורך לכבד אנשים שהם במקרה הטוב בעלי דמיון ובמקרה הפחות טוב יודעים בעצמם שמה שהם אומרים לא ממש מבוסס… לקחת כסף מאנשים על דבר שמחוסר כל ידע אמפירי וכולו אמונות שוא, בעיני זו נוכלות. אני בטוח שאם אותו "בעל מקצוע" היה מסביר ללקוח מה רמת המחקר עליו הדברים היו מבוססים היו כל הלקוחות בורחים… זה בנוי על הרבה כריזמה וכו', אני רואה כמצוה גדולה להתריע מפני אנשים תמימים שהולכים ל"מקובלים" "קוראים בקפה" ושאר "בעלי מקצועות אלו"… כתבתי הכי עדין ומכבד שאפשר בהקשר זה… אני בטוח שאנשים שהולכים לאנשים אלו בטוחים שיש מקור ביהדות לכל הבדותות האלו וזה אני אומר באחריות, שאין אין אין!
    בזמנים קשים אלו אפשר לעבוד קשה אבל בהגינות ולהפרנס ביושר.

  242. קראנו לבתנו מיאל, כשמה כך היא, הגיעה במתנה מהאל, אחרי שתי בנות שהגיעו בעזרת טיפולים ואמרו לנו שלא נוכל להביא ילדים לבד.
    אך אני לא שלמה עם השם וחושבת להוסיף לה את השם שריי או שרה.
    בנוסף לגדולה קוראים אודל
    אמצעית ענהאל אחל
    ומרגיש לי יותר מידי אל בשמות אצלם.

  243. שלום שמי רונאל ורציתי להתייעץ עם כבוד הרבנים לגבי שם נוסף שיקרב אותי עוד לתורה. אבל לאמר את האמת נחרדתי מהדרך שבה כבוד הרב פוסל על ימין ועל שמאל בצורה מאד בוטה ומזלזלת את כל מי שעוסק בנושא השמות ואומר שאף אחד לא מבין בזה שום דבר, למעט עצמו מסתבר שכן הוא בעצמו נותן המלצות על שמות לאנשים לכל אורכו של הפוסט העצום הזה ועונה בפסקנות לאנשים בהמלצה על שם כזה או אחר למרות הטענה החוזרת שהכל דמיונות ובדותות ונוכלות ואף אחד לא מבין בשמות…

    זה הכניס אותי לדילמה..אם אף אחד לא מבין בזה, הרי שגם כבוד הרב לא מבין בזה שכן הוא ככל האדם,
    אז מי בכל זאת מבין בזה ?
    ואם כבוד הרב לא מבין בזה למה הוא מייעץ לאנשים באיזה שם כדאי להם לבחור?
    דילמה קשה…

    כאשר הרב מרדכי אליהו היה בחיים, הוא היה הפוסק הרשמי בענייני שמות , האם נכון להיום בנו, הרב אליהו, הרב הראשי של צפת פוסק בר סמכא בענייני שמות?

  244. אם בחנת באופן עקבי את דברי, [יתכן שיש כאן גם מדברי רב אחר שהיה כאן באתר לפני יותר משבע שנים ואינני יודע מה כתב, אבל בשנים האחרונות], הרי שאינני חורג מהשקפתי, בזמנינו אף אחד לא יודע לומר איזה שם מצאים לאיזה אדם, וכן אף אחד לא יודע להמציא שמות כמו שהיה בימי הנביאים, אנחנו יודעים רק לומר מה הם השמות הותיקים בעם ישראל, של אישים טובים בתנ"ך או במשניות, שמות שנקראו בהם גדולי ישראל במשך הדורות, שאלו בהכרח שמות טובים וכדאי להשתמש בהם. לכן אין לך מה לחרוד חרדה גדולה, מה שאני אומר הוא פשוט, אין לחפש מיסטיקה אצל רבנים, יש ללכת לרבנים שעוסקים בלימוד גמרא והלכה והם בעלי דעה תורנית עמוקה, הם לא נביאים, הם רק יודעים מה היה טוב תמיד ויהיה טוב גם להבא.

  245. תןדה על תשובתך המהירה כ,וד הרב, אני לא מחפש מיסטיקה אצל רבנים או אצל אלה שאינם רבנים. כאשר אתה אומר :"הם רק יודעים מה היה טוב ותמיד יהיה טוב גם להבא" האם כוונתך היא שם שהיה טוב נאמר לאברהם אבינו, סביר שיהיה טוב ומתאים לכל אדם לכל הדורות ?

  246. נכון מאוד. אין היום רב שיודע לומר מה שורש נשמתו של אדם או מה שורש המזל של כל שם, יודעים רק לומר באופן כללי שמי שנקרא אברהם יצחק יעקב משה אהרן דוד וכו', זה שמות טובים, ומי שנקרא אבשלום או נמרוד זה שמות לא טובים, ושאין להמציא שמות חדשים כיון שאנחנו לא בקיאים בענין זה. כל מי שאומר משהו שחורג מהרעיון הבסיסי שאמרתי ואומר שם זה הוא כך וזה כך, הוא מדמיין משהו.

  247. שלום, שמי נוי אני בת 25
    הרבה זמן שאני חושבת על הוספת אות ה״א לשם ובכך להפוך לנויה

    לא סיפרתי על כך לאיש ולאחרונה, כל הסביבה במקום העבודה החלה לקרוא לי נויה (אני עובדת בבית ספר וגם התלמידים וצוות המורים פונים בנויה ומיד מתקנים כאילו התבלבלו, לי זה הרגיש כמו סימן)
    חשוב לציין שלא חווה קשיים בפרנסה ובהשגיות מממשת את השאיפות והמטרות שלי
    אשמח להצלמתך, תודה ויום טוב

  248. יעלה
    נולדתי יעל ואני מרגישה שתוספת האות ה מוסיפה נדבך נשי ורגוע יותר לשם שלי, אני מרגישה טוב עם השינוי ליעלה, כמו אצל נוי זו שכתבה שהיא שוקלת לשנות לנויה,
    האם העובדה שאדם מרגיש טוב יותר עם השם שלו, שלם ורגוע יותר, זו לא סיבה מספיק טובה לשינוי ?

  249. לדעתי לא, ובודאי כשיש שם כה מיוחד כמו יעל שהיתה אחת הנשים גיבורות הרוח של העם היהודי בכל הזמנים. שם זה לא משחק שמשנים מוסיפים ומורידים.. מה שעשית עשית, אבל זה לא מומלץ.

  250. היי שלום.
    רציתי לדעת מה הרב חושב על השם ענת?
    הומלץ לי על תוספת שם שני מרשימת השמות שהוצעה לי ובחרתי בשם שירה.
    אני סובלת מתנועות לא רצוניות שגורמות לי לסבל רב וגם מחשבות לא רצוניות, חוסר רוגע, חוסר סבלנות ועצבים. שזה גם הרבה דברים שקשורים בנפש אצלי. מה הרב חושב?
    תודה רבה.

  251. שלום כבוד הרב
    רציתי להוסיף גם שיש לי 4 ילדים אצל ילדה אחת המפה מאוזנת אז לה אין צורך להוסיף שם. ולשלושת האחרים כן. כי גם אצלם יש קונפליקטים נפשיים אצל ילדה אחת חרדות ואמפולסביות שזה כמוני. ובכללי המפה שלה עם הרבה סבל אז כדאי להוסיף לה שם.
    עוד ילד שגם אצלו יש קונפליקט נפשי עם מחשבות וחרדות מחשבות מפחידות וכו'… וגם יש לו קצת סוג של פיצול אישיות. ואצל ילד נוסף שגם לו הומלץ על תוספת שם שהוא מרגיש סוג של בדידות וריקנות ובעיות עם הסביבה שלו. תוספת שם כביכול מאזנת את המפה של האדם. מה הרב חושב?
    אמיתי= תוספת שם איתן
    אריאל= תוספת שם תמיר
    נועה=תוספת שם עלמה
    תודה רבה ובשורות טובות.

  252. אני באופן כללי נגד שינוי שמות, זה דבר שנעשה רק במצב של סכנת חיים מוחשית. השם ענת יש שנמנעים ממנו משום שהיתה כזו עבודה זרה, אבל זו רק שאלה אם לכתחילה לקרוא בו, להחליף אין סיבה, אבל תעשי כרצונך.

  253. כל הנושא הזה של ה"מפה" הוא שטויות והבלים!!! אבל ממש… אין להחליף את השמות, רק להשקיע בטיפולים אצל אנשי מקצוע ולהתפלל ולהתחזק במצוות. בשורות טובות.

  254. שלום.
    השם שירה הוא שם טוב לפי מה שהרב כתב כאן.
    ואני לא מחליפה את השם ענת. אני רק מוסיפה לו את השם שירה בתור שם שני.

  255. כרצונך. אני לא רואה טעם בהוספת שמות, שם אינו משחק, ולא מקום לשטויות של נומרולוגים הוזים, שם זה דבר שנקבע בלידה ומשנים אותו / מוסיפים עליו רק במצב של חולי מסכן חיים, או כאשר יש שם של אדם רשע, או שם חסר פשר.

  256. שלום,
    שמי דנה ובשנתיים האחרונות אני מנסה להבין אם אני צריכה להחליף את שמי אני כבר בת 41 בזוגיות אך לא נשואה ובלי ילדים.
    הורי לא בחרו לי את השם אלא הוא נזרק לאויר ע"י בת דודתי וכך הוא נבחר.
    התייעצתי עם רב לגבי השם והוא אמר שכדאי להחליף את השם, אני לא מתחברת כמעט לשום שם אך בסופו של דבר נתתי כמה שמות והוא המליץ על נעה (בלי ו'), אופציה שניה הדר ואז אדר.
    כמובן עם תאריך לידה שלי ושל בן זוגי.
    מעבר לבעיות בזוגיות יש לי גם סכרת נעורים ובדרך כלל יש הרגשת תקיעות והליכה במעגלים שלא מובילים לשום מקום לדוגמא חתונה וכן הלאה.
    אשמח לעזרתך, תודה רבה

  257. אינני אוהב להמליץ על החלפת שמות, זה דבר שנעשה בדרך כלל במצב של מחלה מסכנת חיים או כאשר יש לאדם שם של אדם רשע, אבל אם את רוצה להחליף, אז בין מה שאמרת נעה הוא שם מצויין. לגבי עצם המצב הלא נעים, הרי אני רואה שאת יהודיה מאמינה ברוך ה', אחרת לא היית שואלת על שמות, אז בודאי את יודעת שבורא עולם אמר לנו מה הוא מבקש מאיתנו בעולם הזה… וזה ממש לא להחליף את השם שלנו… זה התורה והמצוות, והתורה והמצוות זה דבר מחייב, לא בחירה כזו שאם בא לך אז כן ואם לא לא, לכן הדרך הנכונה והראויה לקיים את תכלית החיים, וגם לזכות לישועות, זה באמת להתחזק במצוות, ובראש ובראשונה לעשות סדר בנושא הזוגיות, הרי בורא עולם אוסר על קיום יחסים שלא במסגרת נישואין כדת משה ותוך שמירת טהרה ודיני נידה, אז איך אפשר לבוא ולבקש ממנו שהזוגיות תצליח יותר ושיהיו ילידם והכל יזרום, אם הוא מבקש איתנו שלא לעשות זאת כך… מה ההגיון בבקשה כזו? תחשבו על הדברים ותבואו לנישואין ושמירת נידה, ובעזרת ה' תראו ישועות.
    בהצלחה

  258. אני מסכימה איתך אבל מעבר להחלפת שם לאדם חולה (שבמקרה הזה אני עם סכרת ) יש עוד נושאים והיכן שלא בדקתי השם דנה הוא לא טוב ויש בו דינים וזה מורגש , אני לא ששה להחליף במהירות עובדה שאני מתעסקת עם זה קרוב לשנתיים.
    תודה

  259. הנושאים הסגוליים [יש דין בשם וכו'], זה כל כך שולי לעומת שאר דברי, שאין טעם לחשוב על זה כל כך הרבה. הרי בסופו של דבר שם זה לא דבר שפועל בעצמו ועמד בפני עצמו ככח סגולי, זה הכל מאת הבורא, זה אני מניח ברור לך לגמרי, אז כשיש קושי ובכלל אדם בוגר שמבין שבא לעולם על ידי הבורא ויש לנו את הידיעה מה רצון הבורא מאיתנו, צריך לעסוק בעיקר בשאלה הזו, ראשית כדי לקיים את תכלית בריאתו, ונשית, איזה פנים יש לנו לבוא ולבקש מה' דברים, ולדון בהחלפת שמות כסגולה, כל עוד אין לנו נכונות לקיים את מה שהוא מבקש מאיתנו… זו הנקודה העיקרית שחשבתי. שיהיו לכם רק שמחות ובשורות טובות.

  260. שלום,
    קוראים לי נטע עדן, מאז שאני זוכרת את עצמי אני חווה קשיים נפשיים, הרבה עצב וקושי בכל דבר. ככל שגדלתי הקושי הלך והתעצם והיום אני מטופלת בתרופות נגד דיכאון אחרי נטיות אובדניות. ניסיתי המון המון טיפולים רגילים, רפואיים, פסיכולוגים, רפואות משלימות למיניהן כבר לפחות 15 שנים. אחרי כל כך הרבה ניסיונות ותחושה שעדיין משהו בפנים לא טוב (ללא סיבה חיצונית ברורה) ותחושת סבל מתמשכת, חשבתי אולי לשנות את השם. ממילא אין לי חיבור מיוחד לשם שלי. רב שמייעץ בענייני שמות אמר שכדאי לשנות, ואני מתלבטת הרבה מכיוון שמדובר בשינוי גדול ומשמעותי. שאלתי על השם נועה ואותו רב אמר שזה שם טוב. אשמח לשמוע דעה נוספת גם על עצם שינוי השם וגם על השם נועה, והאם יש שם אחר כדאי?

  261. אני לא בעד שינוי שמות למעט מצבים מאוד קיצוניים, אבל אם משנים, נועה זה שם מצויין. בשורות טובות. המשיכי לטפל זה הכי חשוב.

  262. שלום, קוראים לי דניאל. ברוך השם התחלתי את חיי עם מזל. אבל ב-7 שנים האחרונות חוויתי קשיים רבים בכל תחומי חיי, וההתמודדות הייתה מאתגרת מאוד. ברוך השם דברים מתחילים להסתדר שוב, אבל בתחום הזוגי עדיין יש קושי גדול ואני כבר עוד מעט בת 31 (לא נשואה). בעקבות ההבנה ששם של בן לבת פוגע במזלה בתחום הזוגי והפריון (ואולי עוד..) אני תוהה אם במקרה שלי עדיף יהיה להוסיף את האות ה' בסוף השם שלי, ולהיות דניאלה, או שבכל זאת עדיף להימנע משינוי השם.
    תודה רבה !

  263. שלום, לאחותי שלושה ילדים: טליה, אביגיל ודן. היא התלבטה רבות בקשר לשם אביגיל ולבסוף בנסיבות מקריות בבית החולים לאחר הלידה, נבחר לתינוקת השם אביגיל. אבל עכשיו לאחר כמעט 8 שנים היא מתלבטת לגביו. האם השם בסדר? בנוסף, היא תשמח לשמוע דעתך בנוגע לשמות טליה ודן.
    תודה רבה !

  264. לבן זוגי קוראים רונן והוא מלא בפחדים וחרדות רציתי לדעת האם נכון לשנות את שמו או להוסיף?
    השם רונאל או אלאור יכולים להתאים?

  265. לא לשנות את השם, רק לטפל בחרדות בצורה מקצועית, והכי חשוב לשמור על טהרה, קיום יחסים מחוץ למסגרת יחסים הוא עוון, והעוונות גורמים לפחד.

  266. שלום וברכה
    הוסיפו לי שם לשם ראשון לפני מס' שנים לשם הראשון
    שהכוונה מצידנו הייתה לשנות אך אסור לשנות (היה צורך מהותי ובהתיעצות עם רב ת"ח -בעיה בריאותית) . כולם קוראים לי כבר בשם הראשון חוץ מתפילה וכ'
    ראיתי עכשיו שלא כדאי לקצר שמות וזה מוריד ממזל ושפע האדם – מצרפת קישור –
    האם זה נכון גם במקרה שלי? במידה וכן -כמה פעמים בחודש או שנה צריך להקפיד לקרוא לי בשני השמות?
    נ.ב.כן חשוב לי לשמוע דעת תורה לפי מה שחוששים מהקבלה כי אני רואה שהקו כאן הוא לטאי ושמה לב שאצל הלטאיים כן לא חוששים כ"כ לקצר שם בשונה מימשדיבר שם הרב זמיר בקישור.אולי כי הם לא הולכים בדרך הקבלה כמו הספרדים והחסידים..
    תודה רבה!

  267. שלום כבוד הרב, הבן שלי בן 4 שמו סתיו ושם שני דוד .
    הילד סובל מהתפרצויות זעם וכעס מאוד קשים , בנוסף לאבחון התנהגותי רציתי לדעת האם עליי לשנות את שמו? סתיו זוהי עונה של מזג אויר הפכפך ואולי על כן התנהגותו?

  268. אין קשר לשם, רק לטפל מקצועית ועם הרבה סבלנות, בעזרת ה' יהיה לכם ממנו הרבה מאוד נחת יהודי אמיתי. חשוב לקרוא לו גם בשם דוד מפעם לפעם, זה שם מיוחד מאוד.

  269. מה נשמע? שמי מריאור אסתר סרגה.
    יש לי בעיות בריאות שלא מצליחים להבין מאיפה הם מגיעות ומה הסיבה לקח
    הרבה רבנים אמרו שהשם שלי קשה ויכול לפגוע בפוריות
    מה ההמלצה שלך?
    תודה רבה

  270. שלום שמי מיכל , אני שנים מרגישה שאני לא מתחברת לשם שלי.
    כשאני טסה לחו"ל את השם שלי מבטאים בתור מיכאל או מייקל ואני לא מרגישה בנוח עם זה.
    ברצוני לשאול אותך אם להחליפו או שלהשאיר ולהוסיף שם שני?

  271. אם בן אדם לא מרגיש נוח עם השם שלו, למה הוא /היא במקרה הזה , צריכה להשאר איתו?
    אדם צריך לעשות את המקסימום כדי לחיות את חייו במלואם , מכל הבחינות.

    מיכל אני ממליצה לך לבדוק את שיטת קוד-יה. ובמיוחד את לאור נהלל שהיא מפתחת השיטה המצליחה הזאת, בעזרתה אנשים רבים החלימו ממחלות והצליחו בחיים , השיטה שלה מדויקת ומקצועית ביותר . מנסיון אישי!

  272. שלום רב! לפני 4 שנים עליתי לארץ מאחת המדינות של ברית המועצות לשעבר. כשנולדתי קיבלתי שם דמיטרי. שעדיין זה השם הרשמי שלי בכל המסמכים. קראו לי גם דימה במהלך החיים שזה קיצור משם דמיטרי. בגיל 4 כשעשו לי ברית מילה, רב ואמא בחרו לי שם דניאל. שקשה לי היה באמת לאמץ אותו והשתמשתי בו אך ורק בבית כנסת. במהלך החיים שלי בארץ התחלתי להרגיש שייכות לשם דניאל והתחלתי להגיד לאנשים שזה השם שלי. אני לא מתחבר לשם דמיטרי כבר, אבל כן מתחבר עדיין לקיצור שלו -דימה. יש לי שאלות. האם אפשר לשנות שם דמיטרי לדניאל או לבחור שם משני שמות. לדוגמה דימה דניאל. מה צריך לבדוק מבחינת נומרולוגיה. ועוד שאלה. האם חשוב כמה שיותר מהר לשנות שם גם בת"ז. אני קצת חושש מבעיות שיכולות להיווצר בגלל שינוי השם. כי באזרחות השניה שלי יישאר שם דמיטרי כרע.

  273. נומרולוגיה זה שטויות, השם שלך דניאל דמיטרי והכינוי שלך דימה וזה מצויין, בכל עניני היהדות עלייה לתורה תפילות וכו' יראו לך דניאל, וכך בכל מקום שמתחשק לך, ובמקום שמתחשק לך דימה זה מצויין, ומי שעדיין קורא לך דמיטרי שיקרא לך כך. מה שחשוב זה רק כשאר מגיעים לכתובה ליידע את הרב על מכלול השמות.

  274. שלום רב
    שמי גל בת 34 לא נשואה, סובלת מבעיות בריאותיות. ובכלל הכל קשה. כמה רבנים טענו שהשם גל לא טוב ושאני צריכה לשנות את השם או להוסיף עליו.
    חלק אמרו שצריך להוסיף רק את האות יוד בסוף השם (גלי),או בהתחלה (יגל) וחלק אמרו שצריך להוסיף שתי אותיות (גליה) או לשנות בכלל את השם, וגם השם גליה אינו טוב בכלל. אולי טוב יותר גאלי.
    מרוב המלצות לא ברור מה צריך באמת לעשות ועם מי להתייעץ? מה המלצתך?

  275. כל מי שמתיימר "להבין" בשמות מדבר שטויות ואינו תלמיד חכם, אין ביהדות שום רמז לאמירות כאלו. שם לא טוב זה שם של אדם רשע וכדומה. יחד עם זה, אם את רוצה להוסיף לך שם יהודי שורשי יותר זה אפשרי.
    בכל מקרה מה שצריך זה להתחזק בתפילות באמונה בה' בקיום מצוות, וכמובן לטפל בקשיים בדרכים המיועדות לכך, אצל רופאים ואנשי מקצוע ובעזרת ה' תראי ישועות..

  276. כבוד הרב.. על כל שאלה אתה אומר שטויות, דברי הבל ואנשים לא מבינים שום דבר , ולא צריך לעשות כלום רק תפילות..
    כבוד הרב צורת התשובה שלך לא מכבדת, אין פרנסה שלא מכבדת את בעליה ולאמר שטויות זה ממש לפגוע בפרנסתו של אדם בכוונת מכוון .
    זה לא מכבד ולא יאה לרב במעמדך . אני מציע שתתחלף במתן התשובות פה לאנשים עם אדם שיש לו יותר סבלנות וסובלנות מאשר לך יש. זה יהיה יותר מועיל והרבה יותר יאה.

  277. יש לי המון סבלנות וסובלנות כלפי כל אדם, מלבד אלו שעושקים ממונם של אחרים. מה זאת אומרת "פוגע בפרנסה"? הייתי שמח לפגוע בפרנסתם של כל השרלטנים שקוראים בקפה ומבינים שמות וקוראים במזוזות ופותחים מזלות וכל שאר הנוכלים והרמאים למיניהם שפרנסת היא לנצל חולשה וצרות של אנשים כדי לשדוד את כספם. הלואי ואצליח, ואם זה יהיה שכרי מכל עמלי כאן באתר, זה גם משהו חשוב מאוד.

  278. נראה שאתה השופט והמוציא לפועל , יודע מי ימין ומי שמאל..יודע כל.. לא הכל שחור לבן כפי שאתה חושב

    האנשים האלה שאתה חדור מטרה לבטל את פרנסתם, מפרנסים משפחות, ילדים .. מקיימים עולם מלא ובטוחתני שהם סבורים שהם עושים טוב ומסייעים לזולת וזו כוונתם.
    באותה מידה שיש נומרולוג שהמציא את עצמו, יש גם רופאים, סנדלרים ואפילו רבנים. 90% עולם שקר ואין לי מושג אפילו אם מגיעים ל10% אמת.. אבל אף אחד לא שם לא אותי וגם לא אותך כשופט ובורר בעניין הזה..

  279. אם הם זקוקים לפרנסה שילכו לעבוד ולא יגנבו כסף מהאנשים העמלים, ואם אתה מקבל רופא שהוא נוכל, תפרסם אותו. כאן זה קל כי עצם העיסוק הוא נוכלות, אין דבר כזה ביהדות. זה הכל שקר. ואם הם לא נוכלים אלא הוזים ומדמיינים זו גם סיבה למנוע אנשים מלתת להם כסף.

  280. כבוד הרב היקר והנכבד, אני נומרולוג (בשיטה מיוחדת ועמוקה מאד) כבר 20 שנה, בנוסך לנומרולוגיה, חקרתי ולמדתי 40 שנה, ,תחומים שונים נוספים כדי לתקף את הידע שברשותי, לפני שהרשיתי לעצמי לאמר שאני מקצועי בתחום ויכול לסייע לזולת, בנושאים של גוף ונפש, למדתי המון, בין היתר גם תורה, על מנת להתמחות לעילא במקצועי. אני לא מוליך שולל אף אחד, אני שוקד על כל מקרה ומקרה במטרה לעזור ולסייע לאדם, ואין בפי שקר, גם לא בצע כסף .
    קראתי את הדברים שכתבת פה ולאמר את האמת, נפגעתי מאד, ועצוב שאנשים כמו כבודך שאין להם השגה מעמיקה בדבר מסוים שוללים אותו מהיסוד, ואנשים תמימי דרך לוקחים את דבריהם כדברי קודש. יש כוח בידך ואתה מרע לזולת איתו במקום להטיב או לפחות לא להרע לזולתך ולעסוק בעניינים שבהם יש לך השגה מעמיקה.
    לא כל הנומרולוגים שרלטנים, בדיוק כמו שלא כל הרבנים ישרי דרך. יש לכאן ולכאן. בכל תחום בכל נושא.
    יש לנהוג משנה זהירות כשבאים לקלל . שלא תעשה הזק חמור לפרנסתו וחייו של אדם ומשפחתו, שלא ו- "תֵּט הָאָתוֹן מִן הַדֶּרֶךְ", פשוט כי אתה לא ראית.. מתוך תפיסה מוטעית פשוט כי לא חקרת מספיק לעומק את התחום וערכו האמיתי . כל טוב

  281. חלילה אינני רוצה לפגוע באף אחד. אסביר את משנתי ואשמח אם תעמידני על טעותי: בעיני כיון שהנומרולוגיה אין לה כל בסיס ביהדות, ממילא היא מבוססת על תפיסות עולם שאינן מאומתות לא ברמה הדתית ולא ברמה המדעית. אין מדע אמפירי שמאשש תיאוריות אלו, ואין להן מקור ביהדות שהיא הדת היחידה האמיתית בעיני כיהודי. התוצאה של צירוף שתי הנחות אלו, שאני מניח שאתה לא מתווכח איתן, הוא שכל התיאוריות הללו חסרות בסיס עובדתי, ולכן, לא משנה אם זה נעשה בשוגג מתוך טעות ואפילו מתוך רצון להיטיב עם אנשים, או בכוונה תחילה חלילה, בכל מקרה מי שמשלם כסף לאדם שנותן לו מפות כאלו, בעיני הוא שם כספו על קרן הצבי ומאבדו לריק. שוב, אשמח אם תפרט לנו היכן הטעות שלנו כאן.

  282. אני חושב ש"הבסיס העובדתי" או המקור להבנה, של שנינו זהה, קרי המקור התנכי, הרי שיש עדויות בלי סוף לזה שבוצעו שינוי שמות על מנת להגיע לתוצאה מיטבית, לדוגמא:
    אברם ושרי – שלושה מקודדים הגיעו לפיתחם והציעו להם להוסיף ה לשמם : אברהם ושרה , על מנת שיוכלו להביא את יצחק לעולם .
    "עִקַּר הוֹלָדָה תָּלוּי בְּהֵ"א, בִּבְחִינַת (בְּרֵאשִׁית מז, כג): "הֵא לָכֶם זֶרַע", וְאַבְרָהָם וְשָׂרָה לא הוֹלִידוּ עַד שֶׁהִגִּיעוּ לַהֵ"א הַזּאת"

    חוץ מאברהם ושרה יש עוד :
    יעקב – ישראל
    יוסף – צפנת פענח
    בן אוני – בנימין
    הושע – יהושע
    שלמה – ידידיה
    אליקים – יהויקים; מתניה – צדקיהו
    פשחור – מגור מסביב
    דניאל – בלטשאצר; חנניה – שדרך; מישאל – מישך
    נעמי – מרא

    "רבי אליעזר אומר:
    שלושה דברים מבטלין גזרה קשה, ואלו הן: תשובה ותפלה וצדקה,
    אמר רבי יוסי: אף שינוי השם."

    יש גישות שונות למה שאתה מכנה "נומרולוגיה" נכון יש שרלטנים בכל תחום, אבל עניין האותיות וכוחן, הוא תחום רחב ועתיר ידע ומקורו עמוק בשורשים שלנו ולכן לא ניתן לפסול אותו על הסף…

    לצורך הדוגמא אחת הגישות, נקראת קוד-י'ה ,(קוד השם – תרתיי משמע) גם גישה זו נשענת על המקורות שלנו , פותחה על ידי הגברת לאור נהלל, שנולדה עם חיווט שונה במוח היוצר את היכולת לראות את הקולות, (זה נקרא סינסתזייה), היא חיה באופן קבוע באותו מצב שבני ישראל חוו בזמן מתן התורה בהר סיני, לאור רואה איזו השפעה יש לכל אות על הגוף ויש תיעוד רב על הצלחה רבה בסיוע לאנשים להחלים.
    (בין היתר גם ממנה למדתי ).
    —————-
    מה שאני רוצה לאמר, זה שיש הכל בעולמנו.. ואין אפשרות שיהיה קיום למשהו שאין בו ממש לאורך כל כך כלכך הרבה שנים..כן יש להפריד את המוץ מן התבן, יש לברור בכל דבר, בכל תחום.

    מאז הבריאה במילה : "וַיֹּאמֶר אֱלֹהִים, יְהִי אוֹר וַיְהִי אוֹר " ועד היום אנו משתמשים במילים כדי ליצור מציאות – "אברא כדברא" – בריאה בדיבור.
    יש כוח לכל אות, ויש מי שיודע ומכיר את הכוחות האלה ומשתמש בידע הזה כדי לעשות טוב לזולת.
    לכן אין זה נכון לזרוק את התינוק עם המים..
    ולא ניתן לשלול דבר עד שנחקר לעומקם של דברים .

    תודה רבה לך כבוד הרב על הבירור ועל הסבלנות .

  283. ברור ששינוי השם הוא בעל משמעות רבה, שינוי השם לחולה הוא דבר שמופיע בכל הפוסקים, אבל לרוב לא הקפידו על שמות מסויימים ולפי אותיות, אלא שינו לשם בעל משמעות של רחמים, חיים רפאל חיה ועוד.
    מה שמצינו פרטים קטנים מסויימים שהועיל לאנשים מסויימים אינו סיבה לעשות מזה ענין של קבע ולכל העולם ובכל שם, הרי גם האבות הקדושים רצו שלילדיהם יהיו ילדים והם הי8ו בקיאים בכל תוכן השמות ובכל זאת לא הקפידו לתת אותיות ה' בשמות, או שמות י"ה. כך שלא כל מה שנכון לאברהם ושרה קשור לכל העולם.
    לגבי האשה הזו שהזכרת, זה כמובן שטות והבל, ביהדות ברור ואני רואה חובה לחדד זאת, אין שום כח מלבד התורה, אין לא היה ולא יהיה! רק התורה בלבד וחכמיה. לא כוחות ולא נשים שיכולות לשמוע, ולאף אחד אין מעמד של ני ישראל לפני מעמד הר סיני כי כוחם היה כמובא ברמח"ל שפסקה זוהמתם ולא היה בהם חטא, דבר שאין כמותו אפילו בתנאם הקדושים, בטח לא באשה זו… כך שכל זה חסר בסיס ונוגד את כל האמונה היהודית לדורותיה שמאמינה רק בתורה ובחכמיה.

  284. איתך הסליחה , עכשיו קיבלתי הודעה שזה אושר ואני שמח גם לקרוא את תגובתך .
    אכן הצדק איתך, לא כל אחד צריך אותיות הא בשמו, איש איש והצרכים הייחודיים שלו.
    לכן לא ניתן לתת שם אחד לכולם, לא לכולם מתאים רפאל או חיה, אן חיים.
    מתן שם מצריך בירור עמוק והתאמה אישית, כל אדם לגופו.

    אמונתך רבה מאד, אשריך .
    תודה

  285. ולכן גם חזרנו לנקודה שאין שום מקורות ביהדות לקביעת שם לפי צרכים, משום שהמעט מקורות שציינת הם ספציפיים ונקודתיים, וחזרנו לכך שכל מי שטוען לידיעות כאלו עדיין לא הוכיח אותן משום מקור יהודי… וממילא אין מקום לעיסוק בדבר חסר בסיס.

  286. יש מקורות ביהדות.. שני מקורות לדוגמא :
    כל אות ואות, הקשר שלה לאברי הגוף, ליסודות שמרכיבים את האיבר ועוד, כל זה מצוין בהרחבה בספר היצירה שעוסק כולו באותיות.
    הרמח"ל בספרו דרך השם, מדבר על מבנה העולמות, על המדרגות מעולמות של מעלה לעולם העשייה וההשתלשלות ביניהם, בהקבלה לנבראים והספירות שמייצגות את אותן מדרגות ודרך הכוונתן עי הבורא, על דרך קבלת השפע (הכוח, האנרגיות) מהבורא באמצעות הספירות, והרי ידוע שהאותיות שוכנות בספירות, בהתייחס לזה כותב הרמח"ל : "הספירות כתיקונן ושלא כתיקונן, הנה כלל ההשפעות הנשפעות ממנו יתברך, לנמצאיו, כבר ביארנו שייבחן בהן הסידור והיחס בין זו לזו, ושבהיותן בסידור הראוי יצא מזה היות הנבראים בהצלחה…ובהגיע ההשפעות אל המקבלים בחיבור – נאמר שהן מחוברות, ובהעדר זה – נאמר שהן בלתי – מחוברות, וכן בהגיע כפי מה שנאות במקבלים – נאמר שהן סדורות, ואם לא – נאמר שהן בלתי סדורות, אף על פי שבעצמן באמת אין שינוי. ועל דרך זה ידרש בהן שבירה ותיקון " , שבירה ותיקון מתייחס לשינוי, יתכן גם לשינוי באותיות שמחיות אותנו ומניעות את השפע מהבורא לספירות.
    יש ביהדות ידע עצום על הנושא המורכב והעמוק הזה.

  287. אתה נותן פרשנות שגויה למושגים קבליים גבוהים. כולנו למדנו ספר דרך ה', וב"ה גם למדנו יותר מכך, אין זכר להבנות שאתה משייך למושגים הנ"ל.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל