לתרומות לחץ כאן

השם נטלי

הייתי שמחה לדעת האם השם נטלי באופן כללי הוא שם טוב ליהודיה?, כשעברתי את תהליך הגיור הייתי קרובה לרב שאמר לי שאין כל בעיה עם השם הזה אבל מאז לאחרונה התחלתי לחשוב שאולי זה קצת מוזר שלאישה חרדית יקראו נטלי בוודאי כשעוד קראתי היכן שהוא שאולי מקור השם הוא בחג המולד הנוצרי… מה דעת הרב האם כדאי לי להחליף שם או שאפשר להישאר עם נטלי? אני גם חושבת על זה מצד שני שזה השם שההורים שלי נתנו לי והם אולי יפגעו קצת אם אני אחליף אותו.

תשובה:

לשואלת הנכבדה שלום.

אינני יודע אם מקורו של השם 'נטלי' הוא נוצרי, אבל אכן הוא מזכיר את הנושא הנוצרי "ניטל". (זהו הכינוי היהודי ל"חג המולד "הנוצרי, והוא ראשי תיבות: נולד ישו ט' לטבת….).

בלשון הקודש אין למילה נטלי משמעות טובה. הפירוש של המילה היא כאילו ח"ו ה' יטול את בעל השם הזה. (נטל – י).

אבל שני הסיבות הנ"ל, אינן מהוות 'איסור' להקרא בשם הזה. אסור להיקרא רק בשם של רשע/ה. ואינני יודעי שהיתה איזו רשעה או אלילה מפורסמת בשם זה.

ומכל מקום כיון שאת גיורת אמיתית ורצויה, כדאי מאוד לעזוב את שמות הגויים (שכן זה ברור שמקורו של השם אינו יהודי), ותחתיו לבחור שם יהודי אמיתי, כמו שכל גיורת צריכה לעשות – לשנות את שמה לשם יהודי.

הננו קרובים לחג השבועות הקדוש, ולכן הייתי מאוד מציע לך לקחת ממגילת רות את השם "נעמי". הוא קרוב לשמך, הוא שם מצויין, והוא בעל גימטריה גבוהה יותר מהשם הנוכחי – מה שנדרש בהחלפת שם.

בהצלחה רבה.

אליהו בר שלום

דיין ומו"צ שכ' רמת שלמה בעיה"ק ירושת"ו

ראש בית ההוראה משפטי החיים בת ים

מח"ס משפט הכתובה

הצטרף לדיון

תגובה 1

  1. השם הזה (נטלי) מגיע ישר מאיטלקית (ואולי גם עוד שפות, כספרדית וכו' אבל אינני מכיר אותם) והוא השם לחגם של הנוצרים ב25 בדצמבר. הם קוראים לחגם 'natale' (נטלה), ולא כדאי לישאר עם שם כזה בכלל. אולי יש גם איסור של חוקת הגוי.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל