האם יש הבדל בין ספרדי לאשכנזי במוקצה מחמת חסרון כיס.
תשובה:
שלום רב.
ראיתי כמה חילוקים בין הפוסקים לענין מוקצה מחמת חסרון כיס: א' דין פמוטות המדליקים בהם נרות אם נחשבים מוקצה מחמת חסרון כיס או לא. ב' דין תמונות וכדו' שאדם ייחד להם מקום אם הופכים להיות מוקצה מחמת חסרון כיס או לא.
מקורות:
ר' בשמירת שבת פרק כ' סעיף יט וכב, ובילקוט יוסף קיצור שו"ע סי' ש"ח אות כא ואילך, ובסעיף ט"ז כתב גם שנוהגים להקל לענין טלטול מן הצד במוקצה מחמת חסרון כיס, אך רוב הפוסקים אסרו בזה.
בס"ד
זה לא תגובה אלא שאלה
בהא דמבואר בסימן ש"ח סעיף כ"ו שמותר לטלטל נסרים של בעה"ב, ויסוד ההיתר הוא מפני דין גולמי כלים, ויש לעיין אם מותר אף אם עומד להיות דלת של בית שיהא אסור אז בטלטול.
מחכה למענה דחוף תודה רבה בהצלחה
נראה שיש לאסור, שהרי הסברא בנסרים של אומן היא שהוא מקפיד עליהם שלא יתקלקלו. אבל אם אתה מייחד את הנסר לפני שבת לשימוש בשבת, זה עשוי להועיל, בפרט אם מדובר בשימוש לזמן ארוך.
השאר תגובה