לתרומות לחץ כאן

כיצד יש לנהוג עם קבצן מטריד שדורש עוד?

שאלה:

שלום כבוד הרב! הבוקר ביקרתי בכותל וכמה נשים קבצניות ניגשו אליי וביקשו שאתרום. בדיוק נחתתי בארץ לאחר ביקור בפולין והרגשתי הכרת הטוב על המדינה שלנו ולקב״ה, לכן החלטתי לתת יותר מן הרגיל. קבצנית מסוימות אחת ניגשה אליי שוב ושוב לאחר שכבר תרמתי לה, ובפעם הרביעית שפנתה אליי, פנתה אליי בצעקות ועצבים. היא שאלה למה הבאתי לאחרות יותר ושזה לא בסדר, הכסף היה צריך להתחלק (יש לציין כי לא יכולתי לחלק שווה בשווה, מכיוון שנתתי שטר ולא מטבעות..). הקבצנית דרשה ממני שאביא לה עוד, ודיברה בחוצפה וחוסר כבוד מוחלט. אני התעצבנתי ואמרתי לה מתוך כעס שאם היא רוצה מצדי שתלך לשאר הקבצניות ושיחלקו את מה שהבאתי להם שווה בשווה. לאחר מכן הקבצנית הפסיקה לבקש עוד, והמשיכה ׳להטריד׳ אותי ועוד כמה בנות בכל מיני סיפורים, ודרשה שיביאו לה כסא.. כל היום מציפים אותי רגשות אשם נוראיים, האם הייתי אמורה לנהוג אחרת? האם זה היה נסיון ולא עמדתי בו? כיצד יש לכפר על טעות זו אם זו אכן טעות? ובכלל איך אמורים לנהוג בסיטואציה כזו? מרגישה שנגרם לי עוול, ויותר גרוע – שגרמתי עוול, מה עליי לעשות? תודה רבה, מחכה לתשובת כבוד הרב

תשובה:

שלום וברכה

אני מבין את הצער שלך, תמיד היינו מצפים מעצמנו לנהוג בכבוד ובסלחנות לאנשים משולי החברה פגועי הנפש וכדומה, ואין לי ספק שאכן היא כזו, אבל אכן אנחנו בני אדם ולא תמיד מוצאים בתוכנו את המקום להכיל הכל, החיים הם עבודה שלמה וארוכה, וטבעה שלפעמים מצליחים יותר ולעיתים פחות, זה שאת רואה בעיה מסוימת באופן בו ענית לה כבר אומר שאת בדרך הנכונה והיפה, כה לחי! עלי והצליחי!

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. אני מצאתי עצמי בסיטואציה דומה (לא בפרטים). כשמבקשים ממני משהו שהבהרתי מראש שאני לא מוכן "לספק" את הסחורה (אין אפשרות לפרט באתרא קדישא הדין. ענין מדי אישי) אני מסרב מראש לאחר מס' שעות אני מוכן לעשות זאת וגם מרגיש דפוק על הסירוב הראשוני.

    עזר לי להבין שאני ס"ה בן-אדם.

    תודה

  2. ולזכור שמותר גם לפעמים לסרב… נכון שמידת החסד היא המידה היפה ביותר, אבל כל אדם רשאי להציב את גבולותיו לפי יכולותיו, וכאשר באמת אינו חושב שראוי שיתן, אינו צריך לפעול על פי הלחצים מסביב. הכל לפי הענין.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל