לתרומות לחץ כאן

הרחבה על הגג – למי שייך הגג של הרחבה

שאלה:

אני גר בדירה צמודת גג, וע"פ הסכמת השכנים חולק הרכוש המשותף, שבעלי הדירות העליונות יקבלו את הגג, והאחרים יקבלו את קומת העמודים, וכן השטח שמעל חדר המדרגות שייך לדיירי הקומה העליונה. השאלה א.האם מותר לי להשתמש, בגג החדש שנוצר, כיוון שעל פי החלוקה אין דרך לשכנים להגיע לשם רק דרך השטח שלנו, או בסולם. ב.לצד שאסור לי להשתמש, האם מספיק הסכמת רוב השכנים או שגם שכן אחד יכול להתנגד. ג. האם אוכל לטעון אני נוטל את חלקי וחלק השכנים שמסכימים, ואשאיר לשכן שמתנגד, חלק יחסי שאותו לא אבנה.

תשובה:

שלום וברכה,

הגג שעל גבי ההרחבה שייך לרכוש משותף – אתם קיבלתם זכות בנייה על הגג המשותף, והגג מעליו חוזר להיות רכוש המשותף. 

מותר לכם להשתמש ברכוש המשותף – ולעשות שם כטוב בעיניכם. התנגדות השכנים לא מסירה את זכויותיכם בגג המשותף, וזכותכם להשתמש. ואם אחד השכנים יצטרך לעלות לגג לצורכו האישי, תצטרכו לתת לו להיכנס לגג.

בהצלחה.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. השאלה האם מותר לי לסגור את השטח, למרפסת ולחדרים, מכיוון שע"פ חלוקת הגג אין לשכנים דרך להשתמש שם, רק דרך סולם, האם שייך לומר כופין על מדת סדום, והאם לאחר שבניתי כבר הדין שונה.

  2. אם רוב השכנים נתנו את הסכמתם שתבנו ולא מקפידים ושכן אחד מקפיד, אתם יכולים לבנות על השטח המשותף, ולתת לאותו שכן שמפקיד פיצוי כספי קטן-דמי איזון. או שיקבל הוא חלק במשותף במקום אחר.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל