לתרומות לחץ כאן

פיצויי פיטורין לחזן בית הכנסת

שאלה:

שלום! חזן וקורא בתורה בבית הכנסת למשך תקופה של העשור שזו לא עיקר פרנסתו, ועובד בעבודה נוספת, אך היות והמקום לא מסודר, דאג להוציא קבלה/חשבונית מדי חודש. ראיתי בפסיקה האזרחית שישנם מספר מבחנים שעומדים את העובד, ואם הוא עומד במבחנים הנ"ל, הרי שיש כאן יחסי עובד מעביד עם כל המשתמע מכך, הנ"ל שבתוקף תפקידו קיבל מכתב פיטורין מבית הכנסת, וזאת לאחר שהיה מעוניין ללכת עם ועד בית הכנסת לדין תורה פעמיים, והם סירבו. וכעת הוא הוציא מכתב ע"י עו"ד לתביעת זכויותיו. השאלה הנשאלת, האם הסיבה שהם סירבו ללכת לדין תורה תספיק על מנת לתבוע אותם בבית הדין לענייני עבודה ? ושאלה נוספת, מה דעת ההלכה בנ"ל , האם הוא נחשב לשכיר או עצמאי ? ובהמשך לשאלה , למה הוא זכאי ? פיטורין,הבראה,פנסיה,ביטוח לאומי , נסיעות וכו' . תודה רבה

תשובה:

שלום וברכה,

חזן ובעל קורא שפוטר זכאי לפיצויי פיטורין, כדין כל עובד שהיה בקשרי עובד ומעביד שזכאי לכך. אם גר במרחק שזכאי לנסיעות זכאי לתשלום נסיעות, אלא אם כן הותנה מראש שלא יקבל נסיעות.

לגבי פנסיה ביטוח לאומי והבראה, לא נראה לי שיש מנהג לשלם זאת לחזן ובעל קורא, וכדי לחייב זאת צריך שיהיה מנהג לחייב. ואם אין מנהג שמחייב לבעל קורא, אין חובה לשלם לו.

כדי ללכת לבית הדין לעבודה צריך היתר מבית דין. ואם גבאי בית הכנסת סרבו להגיע להזמנה שלישית לבית דין, בית הדין יתן היתר לתביעה בערכאות. וללא היתר מבית דין אסור.

בהצלחה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל