לתרומות לחץ כאן

תיקון בדירה על ידי מתווכת ללא רשות בעל הדירה

שאלה:

מכרנו את דירתנו, קיבלנו כרגע רק תשלום ראשון-הדירה עדיין ברשותינו. נתנו רשות לקונים להכניס מתווכת לדירה על מנת שתראה את הדירה לשוכרים פוטנציאלים, כדי שהקונים יקבלו את הדירה עם שוכרים ויוכלו לקבל דמי שכירות מייד עם קבלת המפתחות. המתווכת ללא שעדכנה אותנו וללא אישורנו הביאה בעל מקצוע לתיקונים שונים בדירה בעלות של 2300 ש"ח והיא דורשת את הכסף מאיתנו. תיקונים אלו בעלי יכל לתקן בעצמו, מכיון שהוא בעל מקצוע בתחום זה. אך מכיון שהמתווכת לא עדכנה על רצונה לבצע זאת, בעלי לא תיקן את התיקונים הנדרשים. האם יש לנו מחוייבות לשלם לה? וכן האם מותר לה לתקן תיקונים בדירה ללא רשותינו אף אם היא לא מבקשת מאיתנו תשלום על כך? (היא לא זאת שקנתה מאיתנו את הדירה! היא רק מתווכת על מנת למצוא שוכרים)

תשובה:

שלום וברכה,

כל עוד הדירה תשלומי הדירה לא הסתיימו הדירה עומדת ברשות המוכר, ואין אפשרות להכניס מתווכת לדירה, והמתווכת לא יכולה לדרוש לתקן תיקונים בדירה שלא שלכם.

אם היא הביאה אנשי מקצוע ותיקנו תיקונים בדירה, אם אין לכם שום הנאה מהתיקונים, אתם לא חייבים לשלם עבור התיקונים שנעשו. אם יש לכם הנאה מהתיקונים שנעשו, אם אתם יודעים לתקן לבד, אין לכם הנאה מהתיקונים שלה, כיון שזה לא חסך לכם כסף, אין חיוב תשלומים מלבד מוצרים שנרכשו על ידי האנשי מקצוע שאת זה חייבים לשלם.

בהצלחה.

מקורות:

העבודות שנעשו בביתכם שלא בידיעתכם הרי דינו כיורד לשדה חברו שלא ברשות, שחייב לשלם מדין 'נהנה' ולכן משלם רק מה שנהנה, ולכן אם בעל הדירה יודע לתקן בעצמו, א"כ לא נהנה מהעבודות שעשו בביתו, ולא חייב לשלם.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל