לתרומות לחץ כאן

ההורים דורשים חתונה עם ריקודים מעורבים

שאלה:

בס"ד
לי הדבר פשוט אך הועלתה השאלה – בחור זכה לחזור בתשובה ומקיים אורח חיים חרדי לדבר השם, בשעה טובה מתחתן בקרוב, ההורים חילונים מאיימים שלא יגיעו לחתונת הבן \ בת אם לא יתקיימו ריקודים מעורבים גברים ונשים יחדיו. האם נכון הדבר שהחתן החרדי לכל דבר יתיר הפריצות בחתונתו מכספו ובאחריותו ויכשיל את הרבים וחתונתו תהא הפך הקדושה ומחול ערווה ופריצות או שנכון הדבר שאמנם ישדל הוריו בכל דרך להגיע לחתונתו, אך יעמוד בפרץ שלא לקיים חלילה ריקודים מעורבים ביום חתונתו וביום שמחת ליבו.

וכן, על אילו איסורים דאורייתא עובר המקיים חתונה עם ריקודים מעורבים?
בתודה ובברכה
יהודה

תשובה:

שלום רב,

ראה שו"ת אגרות משה אבה"ע ח"ב סי' יג מה שכתב על ריקודים מעורבים:
הנה בדבר ריקודים בתערובות אנשים ונשים הוא דבר פשוט שאסור אף עצם הדבר, ולהרמב"ם פכ"א מאי"ב ה"א הוא לאו מדאורייתא שלוקין עליו, לבד איסורים אחרים הבאים מזה שעובר על ונשמרת מכל דבר רע שהוא האיסור על הרהור בנשים כדאיתא בכתובות דף מ"ו, והרבה פעמים גם על איסור הוצאת זרע לבטלה. ובדבר להיות במקום שהנשים הולכות מגולות בשרם ממקומות המכוסים כמו מגולות שוק וכדומה, יש בזה איסור הסתכלות אף בלא כוונה ליהנות דבכוונה ליהנות אסור אף באצבע קטנה של אשה כדכתבתי בספרי אגרות משה על או"ח סימן מ', ולהרבה בא מזה גם שמתכוונים ליהנות שאסור ביותר, וגם באים להרהור ולהוצאת זרע.

וראה עוד בשו"ת מנחת יצחק ח"ג סי' קט, ובשו"ת תשובות והנהגות ח"א סי' תרנא.

לכן, ברור שאסור לחתן ירא שמים הזה להסכים לחתונה כזו גם אם הוריו מאיימים עליו להיעדר מהחתונה. לעניות דעתי, הוא צריך לומר להם עם הרבה איכפתיות וכבוד שאין לו ברירה, מאוד מאוד חשוב לו שהם יהיו וישתתפו ביום שמחת ליבו, אבל על מצוות הבורא אינו יכול לעבור. ישנם אלפי הורים שבאים לחתונות ילדיהם כאשר אין תערובת למרות שהם אינם דתיים. רוב רובם של ההורים מכבדים את רצונות ילדיהם. ונקווה שהם יתעשתו ויבינו שגם הם עצמם יפסידו מהחרמה כזו.

נקווה שהחתונה תתקיים במועדה ובשמחה ואחוות כולם.

 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל