לתרומות לחץ כאן

שכנים שבונים על הרחבה קיימת ולאחר יש שתי קומות

שאלה:

השאלה שלי היא כזאת: אנו בנין של ארבע קומות, יש שלש שכנים בצד, והשכן השלישי יש לו דירת פאנטאוז, ומשכך יש לו למעשה 2 קומות.
לפני כ-5 שנים השכן בקומה ראשונה הרחיב את דירתו עם בניה ויסודות וכו'. עכשיו השכנים מלמעלה רוצים להרחיב על התוספת שבנה בשעתו השכן מקומה ראשונה, אך השכן מקומה שלישית מוכן להשתתף בהוצאת רק שליש ולא שני רבעים.
טענת השכן שהוא לא בונה שתי קומות, רק תוספת של קומה אחת, אומנם בשל הבניה שהוא בונה, יהיה לו גג חדש שעליו יוכל להוציא מרפסת של הקומה הרביעית, (הוא לא בונה חדרים רק מרצף את החלק החדש ומחבר אותו לקומה), ולטענתו על הרצפה של המרפסת הוא משלם לבדו, ועל היסודות הוא השתתף את השליש שלו, וזה שעכשיו יש לו מרפסת חדשה זה בבחינת 'זה נהנה וזה לא חסר', או 'כופין על מידת סדום'.
לפיכך, נשמח לדעת, מה עמדת ההלכה בעניין זה?

תשובה:

שלום וברכה,

יש לחלק את התשלום לפי הקומות, וכל קומה אמורה לשלם רבע, והדייר העליון שיש לו שתי קומות צריך לשלם פעמיים. בעל השתי קומות נחשב שמשתמש פעמיים א. מוציא חדר. ב. מוציא מרפסת. ודינו שווה למוציא מרפסת על גבי חדר חברו שצריך להשתתף ביסודות, ולא אומרים זה נהנה וזה לא חסר.

בהצלחה.

 

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. אני מפנה את כבוד הרב לשאלה שהובאה כאן באתר שלכם "חלוקת הוצאות בניה בין שכנים המרחיבים כשאחד בונה מרפסת", י"ט אדר א' ה'תשע"א,, שם נכתב כי יש חלוקה שונה בין בניית חדר לבניית מרפסת, ואבקש לדעת מה השתנה בינתיים?

  2. ראה באתר שאלה: "כיצד לחלק הוצאות בניה בין הבונים חדרים לבונה מרפסת" שמוכיח שאין חילוק בחובת ההשתתפות בין בונה חדר לבונה מרפסת.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל