לתרומות לחץ כאן

לימוד מקצוע באינטרנט שאינו מסונן

שאלה:

ערב טוב כבוד הרב
אני רוצה ללמוד קורס דרך האינטרנט, והלימוד דרך סרטונים, ראיתי שאחד הסרטונים חסומים.
אני יכול ללמוד גם קורס פיזי לחרדים (למרות שאני חוזר בתשובה) אך אף אחד לא מבטיח לי שבחומר לימוד שם אין איזה תמונה פה ושם לא צנועה.
אני כנראה אוכל להשיג מימון לקורס דרך ביטוח לאומי אם זה משנה למתן התשובה.
האם לא מותר להשתמש במחשב של אבא שלי בזמן שהוא בבית ואני לא מאמין שיש סיכוי שאתפתה כשהוא ער ויכול בכל רגע להפתיע. אומנם אולי אם אני באיזה התקף תאווה, אך לא נראה לי, כי אני סביר להניח אחשוב בסגנון "אוח, אם אמשיך ללמוד אחרי זה, זה יהיה אולי מצוה הבאה בעבירה, ואז אולי לא תהיה לי הצלחה בזה, ואצטרך לשאול את הרב האם מותר להמשיך ואולי הוא לא ירשה".וזה עולה 390 ש"ח כפול 6 למנוי חצי שנה ולא רוצה לזרוק את הכסף לפח.
בקיצור, לא סביר שאתפתה אך יכול להיות.
מה לעשות?
תודה רבה כבוד הרב

תשובה:

שלום וברכה

לטעמי, אין לגלוש באינטרנט שאינו מסונן בשום אופן ולשום צורך. כמו כן, כפי שיצא לי להכיר במהלך החודשים האחרונים החלפת הרבה מאוד רעיונות ועיסוקים בתחום הפרנסה, לכן לא הייתי מציע לך להשקיע סכום בלתי מבוטל זה, לפני שאתה משוכנע שאכן תתמיד בלימוד ושאכן יצא מזה משהו בסוף…

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. תודה רבה כבוד הרב
    אני מאמין שאצליח להתמיד בלימוד (אם הוא אינטרנטי, לגבי לימוד פיזית, פחות מאמין אך כנראה שכן כי נמאס לעמוד במקום בחיים).
    לגבי אם יצא מזה משהו בסוף, לא הבנתי מה כוונת כבוד הרב.
    אם הכוונה שבאמת אעסוק בזה, אז כנראה שאתן ניסיון למקצוע שאלמד. אני באמת ובתמים לא יודע מה לעשות בחיים, או אם מה שאלמד תכלס באמת אוהב.
    בחודשים האחרונים החלפתי רעיונות ועדיין לא התחלתי לעבוד. היו רעיונות שנדחו, לדוגמה התרגום שלא רציתי לתרגם שקר. ניסיתי להתקבל לנציג טכני בסינון אתרים, והתקשרו אלי, אך לא הייתי זמין ואז התקשרתי לאחר כמה ימים בחזרה והגעתי לשירות לקוחות, השארתי פרטים ולא חזרו. זה הדבר היחיד שבאמת רציתי יחסית. אני לא מנסה להתקבל למשרות מלאות, כי אני לא מאמין שאצליח במכה אחת לעבוד משרה מלאה. הלוואי שידעתי במה לעבוד.
    בקשת עצה: אני חשבתי לעצמי למצוא עבודה כנציג שירות טכני, בין היתר בגלל שזה נשמע טוב לדעתי בקורות חיים, כי אני מאמין שאמצא את עצמי במקצועות טכניים בעתיד והייתי רוצה שיהיה בקורות חיים שהתמדתי באיזו עבודה טכנית, למשך כמה זמן שאצטרך עד שאמצא משרה בתחום הלימוד שאולי אלמד. אך אני אמור להיות בן אדם מאמין, אך הביטחון שלי לא גדול כיום, זה יכול להשתנות ברגע לפי הכרות שלי עם עצמי, אך זה מה יש כרגע. האם לחפש טכני כמו שחשבתי או לעזוב את העניין? מה גם, זה קצת מעניין אותי לפתור תקלות של אינטרנט וכו', אולי ארכוש ידע שאוכל לעזור איתו למכרים בעתיד, וגם יותר ידע בזה, זה נשמע לי נחמד. פעם עבדתי בשירות לקוחות שעירב גם תמיכה טכנית בסלקום, וגם במכירת ציוד מחשבים, והתקבלתי מזמן אם לא טועה לבזק כמדומני כנציג טכני, אך לא עשיתי את ההכשרה מסיבות לא זכורות.
    תודה רבה כבוד הרב וערב טוב

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל