לתרומות לחץ כאן

חלוקה בשטח משותף בגג

שלו' וברכה כבוד הרבנים שליט"א

יש בבנייננו פיר חלול באמצע הבניין ולמעלה הוא גג רעפים, כעת אני בונה על שטח הגג שמעל דירתי, וחשבתי לנצל חלק מן הפיר הסמוך אלי ולבנות מעליו. כל השכנים בבניין למעט קומה אחרונה מוחלים על השטח כי אין להם אפשרות לממשו. השאלה על הד' שכנים שבקומה אחרונה שאני ביניהם. מה דין השטח הזה האם כל אחד יכול לעשות בו שימוש באופן שמחלקו באופן שווה והגיוני (כ"א בחלק הסמוך לדירתו) או שהוא מוגדר שטח שיתופי שצריך הסכמה מכל אחד על כל סוג שימוש.
ולמעשה, אני בניתי בשטח מדוד וספור הסמוך לדירתי, ושני שכנים הסמוכים אלי הסכימו לי ואף הם משתמשים בשווה בחלקם באופן יחסי. ובא השכן הרביעי ואומר שלא יעשה כזאת בישראל והוא לא מוכן שנבנה אף בחלקים הקרובים אלינו כי בבוא יום מן הימים שמא ירצה לבנות מדרגות הממשיכות מפיר הבניין לכיוון מעלה (שיעזור לו להיות לגישה לדירתו בקומה השניה וכן לכל הדירות) ובכך לחסוך שטח של חדר מדרגות בפנים הדירות. וטוען בתוקף שזה מייקר את ערך הדירה והוא כדאי לכולם ומה גם שהחלוקה באופן הנ"ל אינה מועילה לו ואין לו בזה עניין. ואנו טוענים כנגדו שאנו רוב השכנים כאן מעוניינים לחלוק באופן שווה כנ"ל ואין לנו כל עניין בבניית מדרגות חיצוניות, והוא משיב וטוען שהוא בטוח שבעתיד הרחוק נרצה ג"כ מדרגות כמו שהוא רוצה ולכן הוא מוכן רק שנשתמש שם כ"א לתשמישים שאינם קבועים כגון מחסן וכדו' ולא לספח את המקום לדירתנו שיהפך לחדר ממש כיון שאז כבר לא נרצה בעתיד לשנות כל התכנית של הדירה בשביל מדרגות חיצוניות.
היכי נדוני דייני להאי דינא?

יישר כח גדול
אם אפשר בבקשה להאריך ולפרט במתן התשובה

תשובה:

שלום רב,

למעשה העניין הזה תלוי גם בכלל בעלי הדירות בבניין כי זכותם לדרוש שהשטח המשותף יישאר משותף לצורך ויש להם גם אינטרס ברור בזה שיהיה שם מדרגות שיוכלו לעלות לגג ביתר קלות ומהבחינה הזאת זה שטח שאינו עומד לחלוקה אמנם באופן שכל השכנים נותנים או כבר נתנו או מכרו (או החליפו תמורת שטח אחר ברכוש המשותף) את הזכות שלהם  בשטח הזה ל"בעלי הגגות" אין כוח למנוע מהם לבנות על השטח שאז זה שטח פרטי לבעלי הגגות ומן הסתם הוא עומד לחלוקה

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל