לתרומות לחץ כאן

האם להתחתן?

שלום הרב. לפני שנתיים הייתי מאושפז במחלקה סגורה עקב שימוש קצר בסמים קלים. לאחר מכן עברתי משבר מאוד קשה. כי איבדתי עבודה טובה וחברים. ובמשך שנה התביישתי לצאת מהבית. לאחר השנה כבר לא יכלתי לסבול מהלבד וניסיתי לאבד את עצמי לדעת. הייתי מאושפז בבית חולים. מאוד הצטערתי על המעשה. ולאחר מכן תפסתי את עצמי בידיים ומצאתי עבודה. עבדתי שם במשך חודשיים ותוך כדי הכירו לי מישהי ובתכנון היה חתונה. לאחר חודשיים של עבודה גיסי הציע שאני יעזור לו לפתוח עסק שלא צלח. ומצאתי עבודה שלא כל כך הסתדרתי שם. ולאחר זמן קצר עזבתי שם. ובזמן הזה גרתי בשכירות. ועזבתי את השכירות וחזרתי לגור עם ההורים. מצאתי עבודה ליד הבית ועבדתי בה חודשיים. בינתיים היו חילוקי דעות עם האשה וביטלנו את החתונה. כעת אני יושב בבית 4 חודשים ללא חיפוש עבודה. ובזמן האחרון האשה יצרה קשר ואנחנו בקשר ממש טוב. ואנחנו מאוד מתאימים. כרגע הציאו לי עבודה ממש טובה וכנראה שאני יתחיל לעבוד שוב. ויש דיבורים על חתונה. האשה מכירה את כל הסיפור שלי. אבל יש לי ולה חששות על העתיד. האם אני יצליח לעמוד בלחץ של הפרנסה. והחשש שאני ישבר ולא יעבוד ואין מי שיפרנס. וכל מיני חששות שאפשר להבין מהסיפור לעיל. אני כרגע מרגיש חזק אבל אני לא יודע מה ילד יום. ואני לא רוה ליפול שוב. אני מאוד רגיש לכן אני חושש והיא חוששת.

תשובה:

שלום רב,

יש חובה על כל אדם להתחתן, כפי שנפסק בשולחן ערוך אבן העזר סי' א'. לפעמים אם הוא שקוע בתורה יש דעות שמותר לו לדחות את החתונה בגלל החשש שמא לאחר הנישואין כשהוא יאלץ לחפש פרנסה הוא יבטל את עצמו מלימוד התורה. אבל בכל זאת כתוב שם בבית שמואל שאם יש חשש לעבירה בכך שהוא לא יתחתן, ודאי שחובה עליו להתחתן וכמה שיותר מהר.

לכן, מאחר שיש יסוד לכך שהחיים צל האישה הזו ללא נישואין, יביא אותך לידי חטא איתה, לעניות דעתי, אתה חייב לשאוף לכך שתתחתנו. ובעזרת ה' ביחד עם האישה תחזקו אחד את השני ותשתקם באופן יסודי, ותוכל גם בעזרת ה' לפרנס בהצלחה ולאורך זמן.

בהצלחה

 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל