לתרומות לחץ כאן

איך מכבדים את התורה ואת השבת?

לכבוד הרבנים הגאונים שליט"א ראיתי בגמרא שמובא :"שאל ממנו רבי יהודה הנשיא מרבי ישמעאל ברבי יוסי: עשירים שבארץ ישראל במה הם זוכים לעשירות? אמר לו רבי ישמעאל: בשביל שמעשרים, שמפרישים מעשרות כדין, שנאמר: “עשר תעשר” – עשר בשביל שתתעשר. עשירים שבבבל, שאין חייבים שם במעשרות ובשאר מצוות התלויות בארץ, במה הם זוכים לעשירות? אמר לו רבי ישמעאל: בשביל שמכבדים את התורה הנפוצה בבבל. ושבשאר ארצות במה הם זוכים לעשירות? אמר לו רבי ישמעאל: בשביל שמכבדים את השבת

ורציתי לשאול מה הכוונה כבוד השבת ומה הכוונה כבוד התורה ואיך אני יכול לקיים זאת הלכה למעשה בצורה הטובה ביותר בתודה על תשובתכם.

תשובה:

שלום רב

הכבוד הגדול ביותר שניתן לתת לתורה זה פשוט לעסוק בה. להוסיף עוד בקביעות עיתים לתורה, אולי לייחד לימוד מסויים של הלכה או גמרא מסוימת, ולחזור ולשנן ולרכוש ידע בתורה. הרצון לקנות חלק בתורה הוא מטבע הדברים הכבוד הגדול ביותר. מלבד זאת יש ענין של כבוד חכמים, לכבד תלמידי חכמים ולשמוע להוראות גדולי וחכמי הדור.

בכבוד השבת אין גבול, גדולי ישראל ראו חשיבות מיוחדת להקדים ולקבל שבת כמה דקות לפני כניסתה, כך לא יבואו להכשל בה. ועיקר העיקרים שהשבת בבית תהיה כמה שיותר רוחנית, לספר סיפורי צדיקים ודברי תורה, ולהשתדל שהשיח סביב השולחן יהיה מרומם עם שמחה יהודית פנימית אמיתית.

שנזכה לכל הטוב!

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל