לתרומות לחץ כאן

קימה בפני זקן אשמאי

שאלה:

שלום רב,

אצלנו בכולל לומדים מספר אברכים, יום אחד הופיע אצלנו בכולל איש מבוגר שביקש ללמוד, אחד האברכים לקח אותו ולמד איתי. האיש מבוגר, מעל 70, ולכאורה היה אמור לקום לפניו, אבל.. לצערינו הוא ניזון המון מהתקשורת, 70 שנה של טלוויזיה פשוט שיגעו אותו, וכשיש ויכוחים פתאום הוא מתחיל להכניס דברי כפירה, כמו למשל "צריכים לשרוף את השמאלנים והחרדים" או בוויכוח הנידון בעניין הגיוס, אוזן כמו שלו לא יכולה לקבל שבחור ישיבה או אברך בתורתו מגן על החיילים ואומר כעין הלשון הזה: "בגלל שאתם יושבים פה חיילים נהרגים בעזה, מי שאמר לכם שאתם שומרים על החיילים יש לו טעות קשה, החיילים שלנו הם שומרים עלינו ואתם חייבים לעזור לחיילים, גם אתם צריכים להתגייס" והדברים מובנים, לא נאריך. והדבר תמוה, מדובר בבן אדם חובש כיפה, דתי, שאוהב תורה ומעצמו בא ללמוד.

מה הדין לגביו, צריך לקום בשביל אדם שאף אם היותו תינוק שנשבה מכריז בראש גלי "מאי קמהני לן רבנן"??

תשובה:

ההלכה היא שקמים בפני זקן אשמאי כמבואר בקידושין לב ב ובשו"ע סי' רמד סעי' א, כך שודאי יש לעמוד בםניו. לגבי מומר נחלקו הדעות, וראה כאן מאמר רחב בענין זה.

תמשיכו לעשות רק טוב.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. לא בדיוק הבנתי, מה ההגדרה של אותו זקן שעליו דיברתי? אשמאי או מומר? האם הוא נקרא תינוק שנשבה או אפיקורוס לפי מה שמוציא מפיו? והאם אפיקורוס בשוגג נקרא מומר?

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל