לתרומות לחץ כאן

פרסום תגובה על מוצר חשמל שנהיה חלודה תוך זמן קצר

שאלה:

לכבוד הרב,
מכונת כביסה חדשה במחיר די גבוה יחסית לשוק, עם כביכול ביקורות טובות _(בדיעבד לא ניתן לסמוך על תגובות בשום מקרה), הפכה להיות חלודה בחוץ (זה מה שרואים כרגע) וגם סימני התנפחות – זה מקום שלא בא במגע עם מים או לחות רבה (למרות שזה כמה ק"מ מהים).
יצרתי קשר עם החנות אחרי שנה (מחוסר זמן) והם שינסו לבדוק לא חזרו אך בסופו של דבר נאמר אין אחריות ברגע שעברה שנה (הוצעה הרחבה אז שלא ראיתי שכמשתלמת).
פניתי אני בעצמי לחברה שמביא את המכונה לישראל והם אומרים אין אחריות אז אין מה לעשות, אתה רוצה לבדוק (וגם עדיין לא יעשו כלום אין יחליטו על בעיה) אז תשלם עלות טכנאי מלאה.
השאלה שלי –
האם יש לי רשות לפרסם תגובה בכמה מקומות על המכונה שהפכה להיות חלודה תוך זמן קצר ועל הכיסוי שמקבלים אחרי שנגמרה האחריות למרות שזה משהו שצריך לכסות בטווח זמן כזה קצר ובטח לא מצופה ממוצר יקר יחסית?
האם יש טעם אם בכלל מותר לפרסם תגובה על החנות (או שזה לא אחריות שלה)?
פרסום התגובות בא לנסות להשפיע על החברות אולי לפעול בכל זאת אחרי שיקבלו הרתעה, מניסיון אין יחס ללקוח עד שלא מרגישים מספיק מאוימים על השם שלהם?
תודה

תשובה:

שלום וברכה,

בעלי החנויות והיצרנים מאפשרים לתת תגובות כדי לדרג את עצמם במקום טוב, ולכן אין איסור לתת תגובה, אבל צריך שהתגובה השלילית תהיה מדויקת לחלוטין ולספר שעברה שנה ותם מועד האחריות. וכדאי שתתיעץ עם אדם נוסף שלא משוחד כדי שתדע שאכם התגובה מדויקת.

במקרה שלך, הם צודקים שאחרי תקופת האחריות הם לא אמורים לתת שרות ללקוח בחינם, ואתה שדחית את הפנייה לאחר סיום האחריות זה הפסד שלך. ולכן זה לא מצדיק לאיים עליהם בתגובה שלילית ולהכריח אותם לתת שרות.

בהצלחה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל