לתרומות לחץ כאן

מתנה בטעות

שאלה:

שכרתי דירה, שיצאתי מהדירה הצעתי לשוכרים הבאים לקנות ממני את הריהוט במחיר של יד 2, אבל הם הציעו מחיר מאוד נמוך ולא הסכמתי.
היות ולא מצאתי מהרגע להרגע קונה לכל הרהיטים ולא היה לי לאן לפנות את הרהיטים, כתבתי להם שאני מציע להשאיר להם את הרהיטים בחינם.
וכאן היתה אי הבנה שהתבררה לאחר כמה חודשים:
אני התכוונתי שאני נותן להם להשתמש ברהיטים בחינם עד שאני ימצא קונה טוב. והם הבינו שמשום מה אני מחליט לתת להם את כל הריהוט בחינם.
כמה ימים לאחר מכן באתי ולקחתי את הדברים שהם לא היו צריכים, וגם לקחתי את המקרר שהיתי צריך, זה אולי היה צריך להתמיה אותם שאני לוקח דבר שנתתי להם לפי הבנתם, אבל הם לא אמרו מילה.
לאחר חודש הייתי צריך מכונת כביסה, התקשרתי להגיד שאני רוצה לבוא לקחת מכונת כביסה ששווה כ 1500 ש"ח, וכאן הם אמרו לי מה פתאום נתת לנו את כל הציוד, ואז התבררה לי הטעות שהיתה כאן.
הם אמרו שגם נוסף להם הפסד מזה, היות ובתקופה ההיא היה מכונת כביסה בחינם למסירה ועכשיו אין למצוא, נמצא שגרמתי להם נזק.
מה רצון הבורא שנעשה בכזה מקרה?

תשובה:

שלום וברכה,

השוכרים מודים שהייתה כאן טעות, ובעל הרהיטים לא אמר שנותן אלא אמר שהוא משאיר ולא היה כאן לשון של מתנה, ולכן הם חייבים לאפשר לבעל הרהיטים לקחת את הרהיטים שלו. הטענה שהם טוענים שמחמתו הם הפסידו מתנה, אינה טענה, כיון שזה הפסד של מתנה מחמת אי הבנה, ואין על זה חובת תשלומים.

בהצלחה.

מקורות:

אם היה וויכוח והם היו טוענים שהוא נתן להם במתנה גמורה והוא מכחיש יש מקום לדון שהחזקה שלהם תועיל, אבל כאן בשאלה אין וויכוח אלא שהם חשבו שהוא משאיר להם במתנה, אבל לא טוענים שהוא נתן להם מתנה, ולכן הם חייבים לאפשר לו לקחת את הרהיטים.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל