לתרומות לחץ כאן

טעות בהעברה באפליקציית "ביט"

שאלה:

ראובן רכש משמעון מגילה והבטיח לו שיעביר לו 3000 ש"ח בביט, למחרת הוא ראה שאישרו את קבלת הכסף שהעביר. יומיים לאחר מכן מתקשר אליו המוכר ושואלו מה עם הכסף, הלה טען שהעביר לו והוא אישר. המוכר טען לא היו דברים מעולם, ומסתבר שהטלפון אליו הקונה העביר את הכסף היה טלפון של מישהו אחר, שבחפץ לב קיבל כסף חינם. המוכר דורש את המגילה בחזרה והקונה דורש את הכסף בחזרה. מה עליהם לעשות ועם מי הדין? האם הבעיה של הקונה שלא בדק ובירר את נכונות המספר או כעת הבעיה של המוכר מצד המוציא מחברו עליו הראיה?

ועוד, מה יעשו עם הגנב?

תשובה:

שלום וברכה,

אם הטעות הייתה של הקונה – שטעה במספר ושלח לאדם אחר, ההפסד על הקונה בלבד, והמוכר שלא קיבל את הכסף זכותו לדרוש תשלום או החזרת המוצר, והקונה חייב לשלם או להחזיר את המוצר. ולא שייך כאן הדין של המוציא מחברו.

בהצלחה.

הצטרף לדיון

תגובה 1

  1. מסתמא הדבר הראשון שצריך לעשות הוא לפנות לביט שהיא בבעלות של בנק הפועלים ולדרוש ביטול העיסקה. אפשרות שניה היא לפנות לחברת האשראי של המשלם ולנסות לבטל את העיסקה משם. על פניו נראה שאפשר יהיה לבטל את החיוב הזה. ואז אם עדיין רוצים הקונה יכול לשלם למוכר כמו שצריך ובא לציון גואל.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל