לתרומות לחץ כאן

שטח משותף שנמכר על ידי היזם

שאלה:

שאלת המשך למענה ששלחו לנו
תודה על המענה הקודם מאד יסודי
למעשה לא כתבנו נכון את השאלה, המיקום שנמכר הינו חלל אויר שנמצא מעל לובי מקורה בתקרה זמנית שעומדת מעל 20 שנה ואף אחד לא חלם שיש מעליה עוד אויר וניתן לצקת תקרה שניתן להגיע אליה משום מקום אחר, ולפתוח לשם דלת, זה נכון שהלובי הינו רכוש משותף אף החלל שממשיך ממנו לא הי' ניתן לשימוש כלל ובגלל רעיון של היזם והקונה שהשקיעו מאות אלפים הם יצרו מציאות חדשה של שטח שניתן לשימוש, הנציגות בעבור לא להפריע להם במעשיהם לא התנגדה כנגד הטבה שהיזם יעניק לה בבניין, השאלה האם ציור כזה מספק את האפשרות שאף דייר לא יכול להגיד שמה שנוצר יש לו שייכות בזה והוא רוצה חלק כי האויר המשותף עולה עד למעלה ולמרות שלא חלם על זה כעת זה שלו למרות הסדר ההטבה של הנציגות והעסקה?

תשובה:

שלום וברכה,

כל החללים שנמצאים בבית משותף שייך לכלל הדיירים. במקרה שלכם החלל מעל הלובי שייך לכל הדיירים, אלא שלא ניתן לנצל את החלל אלא אחרי השקעה הכרוכה בסכום גבוה מאוד, וממילא אין ערך גבוה לחלל, ואם היזם הציע לוועד הבית תמורה עבור החלל, וועד הבית נתן את הסכמתו לעסקה, החלל שייך ליזם.

למרות שאחרי מעשה נוצר יח"ד ששווה הרבה, אבל לפני הבנייה החלל לא לו ערך כספי גבוה, והטבה קטנה יכולה להוות תמורה לחלל, ואם ועד הבית או נציג הבניין הסכים לעסקה עם היזם, היזם קנה את השטח.

בהצלחה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל