לתרומות לחץ כאן

כיריים בדירה שכורה

שאלה:

שלום וברכה,
השכרנו את הדירה שלנו לאחר שגרנו בה, והשארנו לשוכרים בדירה כיריים אינדוקציה יקרות (מעל 2000 ש"ח) לפנים משורת הדין. לא מצוין בחוזה. השוכרים טוענים שהכיריים התנפצו תוך כדי שימוש סביר ויצאו מכלל שימוש. לאחר בירור בשתי חנויות חשמל, נאמר לנו שלא יתכן שיקרה כזה דבר לכיריים מהסוג הזה בשימוש סביר. השוכרים לא הציעו לשלם על הנזק וכעת דורשים שנקנה להם כיריים חדשות או שנשלם את החיבור לגז בסך 750 ש"ח. יש לציין כי בדירה אין חיבור לגז, והודענו על כך מראש. החיבור היחיד הוא תלת פאזי לקרמי/אינדוקציה. נציין בנוסף שגם בדירה שאנו שוכרים לא השאירו לנו כיריים וכל האנשים סביבנו לאחרונה שכרו דירה ללא כיריים. זה לא חלק מהדירה.
1. האם הם חייבים לשלם על הנזק
2. האם אנו מחוייבים לספק להם כיריים או לשלם על החיבור לגז.

תשובה:

שלום וברכה,

אתם הבאתם להם כיריים ולכן אתם המשכירים לא חייבים לתת להם כיריים נוספות ולא חיבור לחשמל.

לגבי חובת תשלומים של השוכרים על הכיריים, הם צריכים להסביר איך הכיריים נשברו בתוך שימוש סביר, אני מאמין ששימוש סביר לא אמור לנפץ את הכיריים, ואם אין להם הסבר ברור הם חייבים לשלם.

בהצלחה.

מקורות:

המשכיר צריך להעמיד דירה לפי המקובל, ואם מקובל להשאיר חיבור לגז המשכיר חייב להשאיר חיבור לגז או להשאיר כיריים חשמליות במקום חיבור לגז. במקרה שלכם שאתם התנאתם שאין חיבור לגז אתם לא חייבים לספק חיבור לגז. בנוסף, אתם השארתם כיריים לשוכר, אז אתם לא צריכים להשאיר חיבור לגז. 

שוכר פטור אם הכלי התקלקל מחמת מלאכה סבירה, אבל אם הכיריים עמידות בחום ולא אמורות להישבר משימוש סביר השוכרים לא יכולים להיפטר אלא אם כן הם יוכיחו ויסבירו איך נשברו הכיריים.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל