לתרומות לחץ כאן

טכנאי מזגן השאיר ברז פתוח

שאלה:

לכבוד הרב.. אני טכנאי מזגנים. עשיתי תיקון של מזגן אחד בדירה (בהזמנה של הבעל דירה עצמו) וכשהייתי יוצא מהבית, ביקש ממני השוכר לבדוק עוד מזגן. אחרי בדיקה מצאתי שכל המזגנים בבית היו להם פילטרים מלוכלכים, וביקשתי איפה לנקות אותם. השוכר הראה לי ברז בגינה, ושטפתי את כולם והחזרתי אותם. לא חייבתי אותו על התוספת שירות הזה. בוקר אחרי, התקשר אלי להגיד לי שהשארתי את הברז פתוח בגינה, והוא רוצה לחכות לחשבון מים. (נזכרתי אז שהברז היה קצת בעייתי לסגור)
אחרי כחודשיים, יצא שהחשבון מים עלה בחודש הזה בערך 320 ש"ח. האם אני חייב לשלם?
לציין שלא חייבתי אותו על שטיפת הפילטרים, אך הוא נתן לי איזה "טיפ" של 100 ש"ח.
תודה רבה

תשובה:

שלום וברכה,

אם השארת ברז פתוח אתה חייב לשלם על הנזק, למרות שעשית טובה ללקוח ולא גבית, אתה חייב לשלם על הנזק הכספי. כדאי שתבדוק שהסכום שהוא גובה ממך זה לא סכום מופרז. כדי להגיע לכזה סכום גבוה תוך יום אחד, צריך שתהיה זרימה מאוד מאוד חזקה.

בהצלחה.

מקורות:

אדם שפתח ברז של חברו והחבר קיבל חשבון מים גבוה, ניתן היה לומר שזה גרמי שגרם לו שיקבל חשבו מים גבוה, ואם זה גרמי כל שלא נעשה במזיד או בפשיעה – פטור לפי דעת הש"ך סימן שפו ס"ק א שגרמי בשוגג פטור. אולם נראה שדינו כמזיק בידיים, כיון שכל המים שבאים לברז פרטי זכה בהם בעל הצינור מקניין חצר, וא"כ המים הם של החבר, והזיק לו את המים ששפך לא את המים לאיבוד, וכיון שדינו כמזיק בידיים חייב לשלם גם אם זה נעשה בשוגג.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל