לתרומות לחץ כאן

תנוחת הידיים בנשיאת כפים

שאלה:

בסימן קכח כתוב שהכהנים צריכים להרים ידיהם בגובה הכתפיים, והמ"ב כותב שזה לעיכובא. 2 שאלות:

1. האם הכוונה שהזרועות (או עכ"פ כפות ידיים) צריכות להיות ממש בזוית מדויקת של 90 מעלות עם הרגלים (היינו- בדיוק בגובה של הכתפיים), או גם זוית נניח של 75 מועיל, היינו שהזרועות לא יהיו ממש ממש בגובה של הכתפיים?

2. בהנחה שהזרועות כן ממש בגובה של הכתפיים, מצוי לפעמים בכהנים שהם מברכים ותוך כדי שהם זזים ימינה ושמאלה חוזרים לאמצע ואז עושים כעין השתחויה קלה לכיוון הציבור (אולי מצוי יותר בכהנים צעירים).

השאלה היא האם זה ראוי, שהרי אף על פי שהזרועות נשארות גם בזמן ההשתחוויה הזו בקו ישר עם הכתפיים, מכל מקום אולי זה לא נקרא גבוה הכתפיים, שהרי סו"ס הם משתחווים?

תשובה:

שלום וברכה

1. עדיף להגביה מעל הכתפיים מאשר למטה משם [כך מבואר ביעב"ץ, שאדרבה יש הגביהו עד כנגד העיניים, ולפי הזוהר והמקובלים כך ההנהגה לכתחילה תמיד שכפות הידים גבוהים מהכתפיים]. לכתחילה אכן זה צריך להיות בקו ישר עם הכתפיים בזוית של תשעים מעלות, אבל כשאין מקום ניתן בשעת הצורך לקפל את הזרועות והעיקר שכפות הידים יהיו כנגד הכתפיים. יד ימין גבוהה מעט מיד שמאל.

2. לא ראינו שהקפידו שלא ירד אפילו רגע קל על ידי תנועת הגוף.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. לגבי השאלה השניה. אני שואל עקרונית, תאורטית כהן יברך את כל הברכה בכפיפה כזו, ולא רק לרגעים כמו שעושים, אבל הזרועות (או עכ"פ כפות ידיים) ב90 מעלות עם הגוף, האם זה נחשב שלא נשא כפיים?

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל