לתרומות לחץ כאן

ביטול ההזמנה שלא יצאה מוצלחת

שאלה:

שלום הזמנו כמה אנשים קמיע חרוט על טס כסף ולאחר ההכנה זה היה נראה רע מאד [מכוער] צורת האתיות לא תקינה והחריטה ממש גרועה ולכן ביטלנו ועוד אנשים שראו את זה אמרו שזה נראה גרוע מאד.ועוד שמראש כתבתי לו שיש לשים דגש על אסטטיקה ויופי. הצעתי לו שימכור לי את זה במחיר עלות הטס ועלות העבודה בלבד והוא אומר לי שזה לתת פרס לגזלן למרות שהסברתי לו שאנו לא מעוניינים בקמיע הזה כלל וכלל הוא מתעקש שזה גזל ואנחנו חייבים לשלם על זה ולקחת את זה.(למרות שהוא אמר שבמשך הזמן הוא מאמין שיהיה לו למי למכור את זה)
האם יש בזה גזל? אנחנו לא חפצים במוצר בכלל.

תשובה:

שלום וברכה,

אם מדובר בעבודה לקויה אתם לא חייבים לקנות את המוצר. אם מדובר בעבודה טובה אלא שזה לא מספיק לשביעות רצונכם, אתם חייבים לשלם על ההזמנה. כדאי שתפנו לדיין כדי שישמע את הצדדים ויראה את ההזמנה, ויחליט אם הטענה שלכם לביטול ההזמנה מוצדקת או לא.

אם התברר שהטענה שלכם נכונה והקמיעות לא יצאו מוצלחים כלל, אתם יכולים לבטל את העסקה ואין כאן איסור גזל.

בהצלחה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל