לתרומות לחץ כאן

שוכר שעזב קודם הזמן

שאלה:

שכרתי דירה ועזבתי קודם הזמן, והיה ידוע בזמן חתימת החוזה שקניתי דירה מקבלן ואני עובר אליה כשתבנה, והתאריך היה כתאריך מסירת המפתח 1/4, והיה תנאי שאם יוקדם מסירת המפתח אני יודע לו חודשיים מראש, והצפי לכך היה ב1/1, בסופו של דבר מסירת המפתח היתה קודם ה1/1 בחודש וחצי וקיבל המשכיר הודעה חודשים מראש, וטוען המשכיר שלא הסכים להקדמה אלא ל1/1, והשוכר טוען שאין סיבה לתלות את זה ב1/1, שכן תאריך זה הוא רק צפי להקדמה.

עוד באותו ענין, טוען המשכיר שאף לדברי השוכר ההודעה לא היתה במדוייק חודשים קודם, שכן אי אפשר לדייק באיזה יום בדיוק אני יוצא רק באופן כללי בערך, וא"כ אין זה נחשב להודעה, והשוכר טוען שלא הוכח שהיה משו"כ נזק, שכן בלא"ה המשכיר בנה על שוכר מסויים שלא הפריע לו דבר זה, רק שאותו שוכר ביטל אח"כ.

ועוד באותו ענין טוען השוכר שהמשכיר היה בטוח שיהיה לו שוכר, ואמר שלא תהיה לו בעיה של הפסד שכירות ביציאת השוכר ורק אח"כ ביטל לו השוכר, ואח"כ חוזר לשוכר הראשון, הדין עם מי.

תשובה:

שלום וברכה,

השוכר השני לא רלוונטי לשאלתינו. יש תנאי בחוזה שהחוזה תקף עד תאריך מסוים או שיודיע חודשיים מראש על עזיבה. אם השוכר הודיע בצורה ברורה שעוד חודשיים עוזב יכול לעזוב אחר חודשיים מההודעה. אם השוכר לא השאיר הודעה ברורה שעוזב אין זה נחשב הודעה והשוכר חייב להמשיך לשלם עד התאריך הכתוב בחוזה או חודשיים לאחר הודעה ברורה שעוזב.

בהצלחה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל