לתרומות לחץ כאן

ביטול בית הארחה וגרם הפסד של לקוחות אחרים

שאלה:

שלום וברכה,
התקשרתי לבית הארחה כדי לבדוק אם יש חדרים פנויים לסוף השבוע הקרוב.
לאחר שנאמר לי כי ישנם מקומות אמרתי כי בעת שהוריי יחזרו הביתה, אתקשר בחזרה ואתן את מספר החשבון כדי להעביר את הכסף.
לאחר שחזרו הוריי, הסתבר כי כבר הזמינו חופשה במקום אחר.
לאחר מכן, חזר אליי בעל בית ההארחה, ואמרתי לו שאני כבר לא מעוניין להזמין.

האם עליי לפצותו על כל הלקוחות שהתקשרו בינתיים והוא ביטל אותם ולא קיבל הזמנתם?

תודה רבה!

תשובה:

שלום וברכה,

אתה לא חייב לפצות את הבית הארחה. אני לא חושב שהוא ביטל אחרים בגלל הבטחה שלך. גם אם אכן הוא ביטל לקוחות אחרים, אתה לא חייב לשלם.

בהצלחה.

מקורות:

כיום נהוג שעד שלא סוגרים ומשלמים מקדמה לא נחשב שסגר ולא מסתבר שידחה לקוחות בגלל הבטחה שעלולה להתבטל. גם אם אכן הוא דחה לקוחות בגללך לא חייבים לשלם לו, כמבואר בקצות סימן שלג ס"ק ב שרק אם סגר עם פועלים וביטל אותם והם הפסידו עבודה במקום אחר, חייב לשלם על הביטול, אבל בביטול בית או כלים אין חיוב תשלומים. וכן מבואר בנתיבות שם ס"ק ג שתקנת חכמים בפועלים בלבד שמשלמים להם הפסד, ותקנה זו לא שייך בדבר אחרים. 

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. מי שפרע שייך רק בתשלום על מטלטלים וביטל את העסקה אחר התשלום. כאן זה שכירות קרקע ולא היה תשלום, ואם סגר בעל פה יש איסור לחזור מצד מחוסרי אמנה, אלא שלא יהיה במקרה זה איסור מחוסרי אמנה כיון שההורים לא מעוניינים.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל