לתרומות לחץ כאן

קושי בלימוד שו"ת

שאלה:

שלום! שאלתי פה בעבר באתר החשוב לגבי לימוד שו"ת כללי, והרבנים החשובים הפנו אותי להתרכז יותר בלימוד השולחן ערוך והמשנה ברורה אלא אם כן אני לומד את השו"ת שאני מייעד ללמוד לעומק יחד עם המקורות והכרת הסוגיה..וכך עשיתי…עכשיו עבר זמן וחזרתי קצת חזרה ללימוד שו"ת מדי פעם… התחלתי ללמוד בנודע ביהודה, ואני מתקשה בהבנת השפה, לגבי המקורות אין בעיה, כאשר הרב המחבר מביא מקור מיד מעיינים וזה ברור, אבל יש קושי מסויים עם הטקסט. מה ניתן לעשות?
בשורות טובות לעם ישראל בעז"ה!

תשובה:

שלום וברכה

האמת שפשוט מתרגלים… בחרת לך שו"ת ממש מורכב ולא קל, הוא מקצר מאוד, ומעמיק מאוד, ובהחלט לא קל ללמוד את דבריו, יש כמובן תשובות קלות יותר ופחות, אולי אם רצונך סתם בעיון בשו"ת חשובים ואין לך ענין דוקא בנודע ביהודה, תתחיל בחתם סופר, שהוא הרבה יותר קל ללימוד.

[אגב, ידוע מהגרי"ש אלישיב שאמר שמקובל בידו סגולה לקבלת התפילות, ללמוד סימן בנודע ביהודה ולאחר מכן לבקש מאצ ה' מה שרוצים].

בהצלחה רבה מאוד.

הצטרף לדיון

6 תגובות

  1. תודה!
    סליחה שאני מטריח את הרבנים..
    גם החת"ם סופר קשה לי…
    יותר קל לי עם שו"תים של גדולי הדור של המאה העשרים
    מנחת שלמה, אגרות משה, יביע אומר, במראה הבזק וכו'
    השאלה היא האם זאת הרמה שלי כרגע וזהו וללמוד רק את אלה או כן להמשיך לנסות למצוא אחרונים גם ממאות אחרות?
    אודה על תשובתכם.

  2. מחפש ספר כמו שיש ארחות שבת שמבאר מהגמרא לראשונים להלכה והכל ברור . גם באהעז מהיכרותכם על סימנים שאני רוצה ללמוד ולא מצליח מהנ"וכ להגיע ליעד להבין מה הולך
    איזה ספר תוכלו להמליץ ולו על חלקים הנוגעים לבתי הדין

  3. מעניין… בחושן משפט יש? ואין כוונתי לספר פתחי חושן של הרב בלוי אלא בסגנון המבאר בקלות למי שלא בקי בסוגיא את ההלכה עם נושא כליה
    ארחות שבת מאד מקל לצלול לסוגיא

  4. יש ספרים נקודתיים על תחומים מסויימים, אני מציע בכלל למיש רוצה להתחיל חו"מ, להתחיל דוקא מחלק ג' שהוא יותר קל ויותר מתוך הסוגיות המוכרות שסדר נזיקין, ושם יש ספרי משכן שלום של הרב סגל שהם ספרים נהדרים. כמו כן ובסגנון אחר, מומלצים ספריו של הרב צבי שפיץ.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל