לתרומות לחץ כאן

הודעות בטלפון כשר

שאלה:

שלום וברכה
יש לי טלפון כשר. אך אני מוצא את עצמי שוב ושוב נזקק לעזרה בעלי טלפון לא כשר לצורך סמסים. 1. הרבה אתרים מחו"ל דורשים אימות בסמס. 2. כל פעם שמגיע דואר רשום אין לי דרך לדעת אם הוא הגיע או לא. וגם בדואר שמגיע ל'נקודת איסוף' (כמו צ'יטה) חייבים פלאפון שמקבל הודעות, אחרת אי אפשר להשתמש בשירות.
יוצא דבר לא הגיוני, שאני 'מסתדר' רק בעזרת אנשים שהם 'לא בסדר', שיש להם מכשירים לא כשרים. והמשפחה שלי דת"ל, ואם אני מבקש עזרה שיקבלו סמס בשבילי, זו מבחינתם הודאה שהם 'ניצחו' בוויכוח שאין עם זה בעיה…
האם גם במציאות כזו חובה עלי להקפיד על פלאפון ללא הודעות? פעם שירותים לא היו תלויים בהודעות, והיום זה מקשה עד בלתי אפשרי לא להזדקק להודעות.

תשובה:

שלום וברכה ידידי

אני חושב שהרעיון הזה של הימנעות מטלפון שאינו כשר, מצדיק מעט מסירות נפש מצידנו.

למעשה אני אומר מתוך ניסיון אישי שלי ובעצם של ציור גדול מאוד של אנשים, שאפשר היום להסתדר היטב גם בלי טלפון שכזה. ברגע שיש לך גם מחשב מסונן, בדרך כלל אתה יכול להשיג מה שאתה רוצה, אינני זוכר פעם אחת שביקשתי עזרה מאדם בעל טלפון שאינו כשר. גם דואר מגיע אלינו בלי הודעות לטלפון, דרך מעקב באתר של החנות, או באמצעות הודעות שהם שולחים למייל.

לכן, אני הייתי מציע לך לנסות להמשיך בטלפון הכשר ובלי לבקש עזרה מכאלו שיש להם טלפון שבזה אני מסכים איתך שיש קצת ענין של חילול ה' ומתן לגיטימציה, בפרט שהם בדרך כלל גם לא מחזיקים טלפון המסונן היטב.

יום נעים.

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. למען האמת, אני לא כ"כ מבין מה הבעייה עם הודעות סמס. ניתן להתקשר אבל לא לכתוב? מה שאפשר לכתוב אפשר גם להגיד… ישנם הרבה מכשירים כשרים עם הודעות סמס.

  2. אני מנסה להסתדר בלי הודעות, אך אני רואה שלא הייתי מצליח בלי הטלפון של אימי.

    הזמנתי מוצרים מחו"ל (שזה דבר מאד נצרך בגלל הפרש מחירים עצום מהארץ), והם מגיעים במשלוח מפוצל.

    בחלק מהמשלוחים קיבלתי הודעה במייל. אבל בחלק מהמשלוחים לא היה לי מושג שהם הגיעו בכלל. אם אימי לא היתה מקבלת את ההודעה, לא הייתי יודע שהם כאן, והם היו חוזרים לחו"ל.

    גם אם הייתי בודק באנטרנט כל יומיים את מיקום המשלוחים (שזה מתיש), עדיין צריך לומר לפקיד מס' חבילה, שלא מופיע באתר הדואר.

    ההקפדה על המנעות מסמס קשה, בפרט שזה סייג מאד רחוק ל'נפילה' כלשהי.
    יש לרב איזה פיתרון לדבר?

    חשבתי על אפשרות, שהוועדה המשגיחה תקבע שטלפון כשר יוכל רק לקבל הודעות ולא לשלוח, וכך אין חשש. אבל מי יקשיב לי.

    חשבתי על אפשרות מעשית יותר – לקנות פלאפון עם מקום לשני סימים, שהסים השני יהיה סים 'ריק' (עולה 20 ש"ח) שמתאים רק לקבלת הודעות וקבלת שיחות (ואין תשלום חודשי)
    האם זו יכולה להיות אפשרות? באמת חשוב לי לשמור על הכשרות, אך בנקודה זו אני מרגיש שזה מאמץ גדול וללא תועלת רבה.

  3. אני לא כל כך מבין הזה, יכול להיות. מה שאני רואה אצלי בבית שמסתדרים מצויין עם המחשב והמייל, לא שעתי אף פעם על חבילה שלא הגיעה או שלא ידעו את מספרה. תברר איך עושים כי למען האמת אני לא הזמנתי מעולם לום ולא יודע איך זה עובד בדיוק.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל